ورزش

اعلامیه یوفا درمورد سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا در لیگهای ناتمام

اعضای کمیته اجرایی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) امروز (پنجشنبه) از طریق ویدئو کنفرانس جلسه داشتند و در مورد مکانیسم تخصیص سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا به تیم ها در صورت عدم موفقیت لیگ ها ، به اطلاع فدراسیون ها و اتحادیه های عضو پرداختند.

اخیراً گزارش هایی منتشر شده مبنی بر اینکه نمایندگان لیگ های نیمه نهایی براساس موقعیت خود در رده بندی باشگاه های یوفا می توانند منصوب شوند ، اما اتحادیه فوتبال اروپا این موضوع را رد کرده است. این سازمان با تأکید بر لزوم تکمیل هرچه بیشتر لیگ های داخلی ، گفت: “صلاحیت ورزشی” تنها معیار اعطای سهمیه رقابت های اروپا است و فدراسیون ها و اتحادیه های آنها وظیفه انتخاب نمایندگان از هر کشور برای دریافت را دارند. اگر لیگ ناقص بماند ، بخشی از مسابقات اروپایی. او کشور را ترک کرد. تاکنون لیگ های فوتبال بلژیک و اسکاتلند تصمیم به پایان دادن به بازی های خود در این فصل گرفتند و لیگ هلند تصمیم به تحمل همین سرنوشت گرفت.

در بیانیه ای از یوفا آمده است: “در نتیجه تصمیمات گرفته شده از سوی مسئولان فوتبال در بلژیک و اسکاتلند ، کمیته اجرایی یوفا وضعیت را بررسی کرده و دستورالعمل هایی در مورد تعیین توانایی تیم ها برای شرکت در مسابقات باشگاه یوفا ارائه داده است. در فصل های 2020-20. اقدام کرده است. طبق دستورالعمل ها ، معیارهای لازم برای حضور در مسابقات باشگاه های یوفا همیشه بر اساس صلاحیت ورزشی استوار است ، بنابراین ، یوفا به اتحادیه ها و لیگ ها توصیه می کند راهی پیدا کنند تا مسابقات خود را تا حد امکان کامل کنید ، تا نمایندگان آنها بتوانند در مسابقات باشگاه یوفا به سیر طبیعی خود بروند.با این حال ، یوفا می داند که توجه به سلامتی بازیکنان ، تماشاگران و در این زمان باید به همه بازیکنان مسئول فوتبال و کلیه افراد به طور کلی اولویت داده شود. برای مهار شیوع این بیماری به منظور صدور مجوز برای از سرگیری مسابقات که اکنون به حالت تعلیق درآمده اند تا خود باشگاه ها بتوانند براساس شایستگی ورزشی سهمیه دریافت کنند ، اما فقط در صورت امکان پذیر نیست ، خصوصاً به دلیل محدودیت زمانی. در تقویم “بازیها ترجیح می دهند که مسابقات معلق محلی را به روشی متفاوت و به شکلی که بتواند کار باشگاهها را برای دستیابی به سهمیه بر اساس شایستگی ورزشی تسهیل کند ، از سر بگیرد.”

براساس بیانیه یوفا ، شانس بازیهای لیگ داخلی از سر در پشت دربهای بسته افزایش می یابد ، تصمیمی که مقامات بوندسلیگای آلمان قصد دارند با اجازه دولت از روز نهم (20 اردیبهشت) اجرای کنند. اما در کشورهایی مانند انگلستان ، ایتالیا و اسپانیا که به سختی در برابر فوران کرونا از آلمان ضربه خورده اند ، حتی ممکن است برگزاری بازی ها در پشت درهای بسته امکان پذیر نباشد.

یوفا گفت: “اگر یک لیگ داخلی زودرس به پایان برسد ، یوفا از فدراسیون و اتحادیه های مربوطه می خواهد تا براساس صلاحیت ورزشی خود نمایندگان کشور را برای شرکت در مسابقات اروپایی سال آینده انتخاب و انتصاب کنند.” روند انتخاب نیز باید عینی ، شفاف و عاری از هرگونه تبعیض باشد. بنابراین فدراسیون ها و لیگ ها باید براساس شرایط موجود در هر لیگ ، صلاحیت تعیین موقعیت های نهایی در مسابقات محلی را داشته باشند.

با این حال ، اتحادیه فوتبال اروپا این حق را دارد که تیم ها را از هر فدراسیونی برای شرکت در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا یا لیگ اروپا در صورت عدم مشاهده نقض یا بی عدالتی در روند انتخاب رد کند. .

طبق آخرین قسمت بیانیه یوفا ، اتحادیه اروپا (EU) حق دارد در صورت مشاهده سهمیه در روند تقسیم مسابقات باشگاه های یوفا برای تیم ها ، رقابت های باشگاه یوفا را لغو کند.

255 41

دکمه بازگشت به بالا