اقتصادی

امسال نفت زیر 2 دلار خواهد ماند



براساس نظرسنجی رویترز ، نفت در سال جاری میلادی به دلیل افزایش تقاضای جهانی برای کورو ویروس و همچنین اقدامات انجام شده برای شکستن توافق اشباع اوپک پلاس به 2 دلار در هر بشکه رسید. آن باقی خواهد ماند

یک نظرسنجی از پنج تحلیلگر رویترز پیش بینی کرده است که در نظرسنجی فوریه ، نفت خام برنت از 1 دلار از 1 دلار و 2٪ سقوط خواهد کرد. پیش بینی های مربوط به West Texas Intermediate نیز از 2 و 2 سنت به 2 و 2 سنت از بررسی قبلی کاهش یافته است.

قیمت های نفت برنت و وست تگزاس واسطه ای تاکنون به شدت کاهش یافته و تقاضای آن کاهش یافته است ، و جنگ قیمت بین عربستان و روسیه اکنون در 2 دلار است که نسبت به ژانویه حدود 2 درصد کاهش یافته است.

“کالین بیرچ” ، تحلیلگر واحد اطلاعات اقتصادی ، به رویترز گفت: “قیمت نفت از بین رفته است و ما در سه ماهه چهارم امسال به حالت عادی برنخواهیم گشت.”

پیش از این نقض توافق اوپک پلاس و سقف تولید نفت اوپک و همپیمانان برجسته ، تضعیف قیمت نفت در ماه مارس آغاز شد.

تحلیلگران انتظار دارند که تقاضای جهانی نفت در سال آینده بین 1.5 تا 5 میلیون بشکه در روز کاهش یابد ، حتی کمتر از بحران مالی دوم.

تقاضا برای بنزین و سوخت جت باعث کاهش چشمگیر سطح پالایش نفت خام در آسیا ، اروپا و ایالات متحده شده و تولید پالایشگاه ها را در سراسر جهان کند کرده است.

برخی از تحلیلگران انتظار دارند دور جدید مذاکرات بین عربستان و روسیه در آینده برگزار شود. عربستان سعودی به دلیل افزایش رشد باری و تقاضای کم سعی در فروش مازاد محصولات پالایشگاه ها داشته است.

با این حال ، ادوارد مویا ، یک تحلیلگر ارشد بازار در OANDA ، گفت که بعید است این قرارداد توسط اوپک پلاس احیا شود. اوپک صبور است و امیدوار است که در نیمه دوم سال تقاضای نفت را بهبود بخشد.

طبق این مطالعه ، تولید نفت خام امسال ممکن است بین 3.5 تا 3 میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

به گزارش رویترز ، تجزیه و تحلیل آماری ارائه شده توسط Ristad Energy نشان می دهد که با افت شدید قیمت نفت ، تولید کنندگان کمی از آمریکایی ها می توانند از تولید چاه های جدید سود ببرند.

طبق اطلاعات اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده ، تولید نفت خام در ایالات متحده در ژانویه به 3.7 میلیون بشکه در روز و در ماه دسامبر 3.9 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است. برای نخستین بار از ژوئیه 2008 ، تولید نفت در ایالات متحده به مدت دو ماه متوالی کاهش یافت. پیش از شروع به سقوط قیمت نفت در ماه نوامبر ، تولید نفت در ایالات متحده به رکورد 4.7 میلیون بشکه در روز رسیده است.

انتهای پیام


تمامی نوشته های سایت بر پایه سامانه جامع و هوشمند بررسی و درج خودکار اخبار، اقدام به انتشار محتوا می نماید، فلذا مسوولیت نوشته های سایت بر عهده مراجع اصلی بوده و پایگاه اینترنتی رویداد برتر هیچ مسوولیتی در قبال تمامی نوشته های سایت ندارد.

دکمه بازگشت به بالا