این روزها در مراکز انتقال خون چه می گذرد؟

[ad_1]

آزمایشگاه |انتقال خون
آفتاب نیوز:

همه چیز مانند یک روز عادی است ، اما “کاملاً” طبیعی نیست. سازمان انتقال خون در خیابان وصال ، مرکز اصلی جمع آوری خون تهران ، این روزها نسبت به روزهای اولیه فرویدین و نوروز فعالیت کمتری دارد. این خونریزی از ساعت هشت صبح تا هشت شب به طول انجامید و اپراتورها می گویند این روزها این دستگاه بین 300 تا 500 شماره در روز را تجربه می کند. این ممکن است مهم به نظر برسد و حتی ممکن است باعث شود شما چند دقیقه منتظر بمانید تا نوبت شما برسد و غربالگری شود ، اما هنوز تعداد مشتریان به اندازه کرونا عادی نیست.

در مرکز Vesal ، مردم به دلایل مختلف به اهدا خون می روند. وی گفت: “اخیراً یک پزشک به من فشار خون بالا را تشخیص داد و به من گفت که باید خون را پرداخت کنم.” یک مرد 34 ساله که ماسک و دستکش پوشیده است ، در صف انتظار است تا کارت شناسایی خود را ثبت کند. من شنیدم که این روزها کم خونی وجود دارد و من برای اهدای خون آمده ام. البته ، من نمی دانم که آیا می توانید خون غلیظ اهدا کنید ، اما من می توانم. “

این روزها علاوه بر کسب اطلاعات مشتری ، اپراتورهای مرکز انتقال خون موظف هستند که در نظم سالن ها دقت بیشتری داشته باشند و فاصله بین افراد را حفظ کنند. بعد از نشستن در صندلی در کنار سایر مشتریانی که منتظر آن هستند ، شخصی با لباس سفید ظاهر می شود و از شما می خواهد تا در فاصله ای امن قرار بگیرید. حتی معاینه متقاطع باعث کاهش چنین اضطراب و لزوم مشاهده فاصله یک و نیم متری بین افراد نمی شود. وی گفت: “درست است که ما افراد مبتلا به تب را نمی پذیریم ، اما تب یکی از علائم بیماری است.” “ما هنوز در مورد این بیماری چیز زیادی نمی دانیم و تاکنون فقط می توانیم بیشتر مراقب باشیم.”

پزشکان مراکز انتقال خون نیز نگرانی های مشابهی دارند. علاوه بر تمام سؤالات منظم که برای اطمینان از شرایط اهدای خون پرسیده می شود ، سؤال “آیا در ماه گذشته احساس سرما کردی یا نه” به لیست اضافه شد. کسانی که آتش را احساس می کنند نمی توانند از این مرحله عبور کنند و باید منتظر اهدای خون باشند.

مثل همیشه ، کسانی که برای اولین بار انتقال خون را مشاهده می کنند کمی ترسیده اند. نگرانی های زیادی در مورد انتقال ویروس از طریق خون وجود دارد. دختری که برای اولین بار برای اهدای خون آمده بود گفت: “من قصد داشتم یک هفته قبل از به دنیا آمدن خونم ، اهدا کنم. من کمی نگران شدم زیرا آنها گفتند که من بیشتر احتمال دارد در یک مکان شلوغ تاج گذاری کنم ، اما بعد از یک هفته دل درد ، سرانجام ایده خود را تمام کردم. حالا که سالم هستم و هیچ علائمی ندارم ، بهتر است شما خون اهدا کنید تا اگر فردا بیمار شوم ، ناراحت نباشم ، زیرا حوصله ام سر رفته است و آنچه را دوست دارم انجام نداده ام. “من کمی نگران هستم زیرا هنوز مشخص نیست که ویروس از طریق خون منتقل می شود ، اما من دوست دارم وقتی دیگران اهدا خون می کنند ، خون اهدا کنم.”

این کارگر انتقال خون گفت: “پس از یک یا دو تماس جدید صادر شده از سوی سازمان انتقال خون ، تعداد اهداکنندگان خون اندکی افزایش یافته است ، اما تعداد مراجعه کنندگان هنوز نسبت به مدت مشابه سال گذشته یا حتی ژانویه و فوریه قبل از شناسایی ، کمتر است.” کورونا در کشور است. درست است که یک بیماری عفونی در کشور وجود دارد ، اما بیماران با نیاز مداوم به خون ، بیماران سرطانی و همچنین بیماران نیاز به عمل جراحی همچنان طبق معمول وجود دارند و نیازهای آنها همچنان قوی است. خون تولید آزمایشگاهی ندارد و نمی تواند وارد شود. “چاره ای نیست جز این که از سازمان و مردم خواستار کمک شوند.”

برای اهدای خون بیش از نیم ساعت طول نمی کشد. اگر بالای 18 سال سن دارید و بیش از 55 کیلوگرم وزن دارید و بیماری خاصی ندارید ، سال گذشته جراحی نکردید و به کرونا شک ندارید ، می توانید برای کمک به دیگران خون اهدا کنید.

[ad_2]
کلیه محتوای این سایت توسط سامانه جامع و هوشمند بررسی و درج خودکار اخبار، اقدام به نشر محتوا می نماید، در نتیجه مسوولیت همه محتوای سایت بر عهده سایت های منبع بوده و رویداد برتر هیچ مسوولیتی در قبال نوشته های سایت ندارد.

دکمه بازگشت به بالا