جامعه

توجه داشته باشید TOD ، درآمد پایدار برای توسعه خط مترو

شهرداری تهران ، مترو

مدیرکل مترو تهران اظهار داشت: در روند تصویب تغییر بودجه 98 شهرداری تهران ، تخصیص TOD Note به عنوان یک درآمد پایدار برای توسعه خطوط مترو به دست آمد. براساس این مصوبه ، کلیه عواید حاصل از صدور پروانه زمین در اطراف ایستگاه های مترو و BRT باید توسط شهرداری تهران برای انجام حمل و نقل عمومی گسترده پرداخت شود.

به گزارش رویداد برتر ، علی امامی با اشاره به اختصاص TOD Note در روند تصویب تغییر بودجه سال 1998 شهرداری تهران برای توسعه خطوط مترو ، خاطرنشان کرد: این یادداشت از ظرفیت و درآمد ویژه ای برخوردار است پایدار برای توسعه خطوط مترو.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهروندان باید برای دریافت مجوز ساختمان اقدام کنند ، از آن منابع مالی حاصل از صدور پروانه ، اگر در شعاع 300 متری و ایستگاه های BRT قرار داشته باشند ، باید برای توسعه حمل و نقل عمومی جمعی استفاده شود. باید با تأکید بر قسمت بالای مترو ، توسط شهرداری تهران هزینه شود.
امامی با تأکید بر اینکه محوریت این یادداشت “توسعه حمل و نقل با محوریت شهر” است ، گفت: پیش بینی می شود هر سال از نظر این نظر مبلغ 500 تا یک هزار میلیارد دلار متغیر باشد و برای شرایط مناسب باشد. . علاوه بر منابع مصوب در بودجه برای توسعه خطوطی که باید تحقق یابد.
وی تصریح کرد: پیش بینی می کنیم برای امسال تخصیص این مبلغ اختصاص یابد اما وضعیت بد اقتصادی به دلیل شیوع تاج ویروس و کاهش درآمدهای شهرداری ، بر تعداد این درآمدها و زمان تخصیص آن تأثیر می گذارد.
وی با تأکید بر اینکه این موضوع با همکاری و همکاری معاون شهردار تهران برای توسعه شهری و شرکت مترو محقق شده است ، اظهار داشت: اگرچه این مبلغ در سال گذشته در جداول بودجه به دلیل عدم توجه به این خط اجرا نشده است ، اما اما با تصویب تغییر بودجه در فوریه 1998 ، برای اولین بار ، ما توانستیم برای منابع TOD بودجه بندی کنیم.
در پایان این نشست ، مدیرکل شرکت Metro اظهار داشت: امیدواریم براساس درآمد واقعی ، تخصیص های لازم برای توسعه خطوط از این منظر انجام شود ، زیرا تحقق موارد فوق یکی از راههای بهینه برای وی است. درآمد پایدار برای توسعه مترو ایجاد می کند. ” این آینده است.

دکمه بازگشت به بالا