هنر و فرهنگ

جشنواره مستند مونیخ 3 فیلم ایرانی برگزار خواهد کرد

سی و پنجمین جشنواره بین المللی مستند مونیخ در آلمان سه فیلم ایرانی را به نمایش گذاشت.

به گزارش رویداد برتر ، فیلم “سایه های خورشید” به کارگردانی مهرداد اسکووی و “نامه قطعه” ساخته ساخته بهزاد نعلبندی در بخش مسابقه بین المللی مستند و مستند “مسیحا نتایج یک رویا” ساخته رضا فرهمند نمایش داده می شود. در بخشی از افق های جشنواره ظاهر می شود. مستند مونیخ نمایش داده می شود.

مستند “سایه های خورشید” سال گذشته در بخش رقابت های سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم مستند آمستردام (IDFA) نمایش برتر جهان را تجربه کرد و درنهایت عنوان بهترین کارگردانی را برای مهرداد اسکووی کسب کرد. سپس این مستند به چندین جشنواره بین المللی دعوت شد و جوایزی از جمله جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره مستند بیگ آسمان را دریافت کرد.

مستند “ورق کاغذ” به کارگردانی بهزاد نلبوندی نیز در بخش “درخشش” جشنواره IDFA حضور داشت.

“پیام های مسی یک رویا است” به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه شده توسط مرتضی شعبانی در سال 2019 و در اولین حضور بین المللی خود ، در بخش رقابتی هفته منتقدان جشنواره لوکارنو ظاهر شد و سپس میهمان چندین رویداد بین المللی ، از جمله جشنواره “کامدن آمریکا بود.

سی و پنجمین جشنواره بین المللی مستند مونیخ از 6 تا 24 ماه مه 2020 (17-28 ماه مه) برگزار می شود و امسال میزبان 121 فیلم از 42 کشور جهان خواهد بود.

براساس این گزارش ، نام فیلم ها در جشنواره فیلم مستند مونیخ اعلام می شود ، در حالی که چند هفته پیش ، کارگردانان یک فیلم ایرانی در یک اقدام غیرحرفه ای نام فیلم خود را به عنوان برنده جشنواره اعلام کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا