خارجی

سازمان ملل نگران عواقب كرونا برای فلسطین است

هماهنگ كننده سازمان ملل متحد در مورد روند صلح خاور ميانه نسبت به پيامدهاي اجتماعي و اقتصادي كرونا بر مردم فلسطين هشدار داد.

به نقل از القدس العربی ، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد ، گفت: “علاوه بر پیامدهای بهداشتی و درمانی کرونا ، تأثیر منفی آن ویروس بر اقتصاد فلسطین باعث برهم خوردن زندگی اجتماعی و ثبات مالی است.” ایجاد شده است. اگر اوضاع به این شکل ادامه یابد ، فاجعه ای برای اقتصاد فلسطین به وجود خواهد آمد.

وی گفت: بحران اقتصادی و کاهش درآمد حاصل از تجارت و گردشگری کسری بودجه سال 2020 را به 1 میلیارد دلار کاهش می دهد.

ملادینف با تأکید بر لزوم حفظ ثبات خودگردان فلسطین به عنوان یک موضوع اساسی برای امنیت فلسطین گفت: “وضعیت فعلی خطرناک است و ما می خواهیم همه اقدامات جدی انجام دهند.”

محمد آشتیه ، نخست وزیر فلسطین ، از اعلام بودجه فوق العاده استقبال کرد و هزینه های عمومی را کم نگه داشت ، تأکید کرد که بودجه باید به بخش بهداشت اختصاص یابد.

وی گفت: “سازمان های خودمختار به کمک های خارجی به ویژه کمک های فنی احتیاج دارند.” سازمان ملل متحد با همه دولت ها در تلاش است تا مراکز درمانی را در برخورد با تاج در کرانه باختری ، به ویژه قدس شرقی و غزه ، یاری دهد. ما آماده حمایت از برنامه دولت فلسطین برای حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی هستیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا