خبرهای کلی

نوشیدن الکل کرونا را از بین نمی برد ، اما این کار را انجام می دهد



اگر فکر می کنید به اندازه کافی الکل را می شناسید و ضد عفونی می کنید ، به این آمار نگاه کنید: استان فارس: 1 ، خوزستان: 1 ، آذربایجان شرقی: 2 ، البرز: 2 ، اردبیل: 2 ، مازندران: 2 ، تربت جام (خراسان رضوی) 2 و در استانهای دیگر از جمله آذربایجان غربی ، همدان ، یزد ، هرمزگان ، مارکازی ، کرمانشاه و غیره. بسیاری از مردم در اثر نوشیدن یا خوردن الکل درگذشت. صدها مسمومیت و ده ها اختلال در کلیه و بینایی را اضافه کنید تا بدانید که چرا ما هنوز به اطلاعات دقیق الکل نیاز داریم.

قبل از coronavirus ، الکل کاری نبود که مردم بطور روزانه انجام دهند ، اما از آنجایی که coronavirus جدید رسما وارد کشور شد ، افزایش تقاضای الکل به یک بحران دیگر تبدیل شده است. صدها ، اگر نه هزاران بار ، در مورد چگونگی درمان تاج از جمله نحوه ضدعفونی دست ، سطوح و اشیاء با الکل هشدار داده شده است.

اما “ضد عفونی از داخل” ، که در ابتدا شوخی در رسانه های اجتماعی بود ، حدود دو قربانی و صدها روز یا دو روز قبل کشته شد. البته ، این تمام چیزی نیست که مصرف کننده از آن خبر ندارد؛ بدون شک بخش مهمی از هرج و مرج ناشی از حادثه کرونا این است که تولید کنندگان الکل جعلی از استفاده از اتانول مفقود شده و یا از آن بی اطلاع هستند. آنها به الکل متانول روی آوردند و تعدادی از مراجعان بی اطلاع را در تخت بیمارستان و برخی دیگر به گورستان فرستادند.

بنابراین ، این ریزش انسانی را می توان به نوک کوه یخ در ریشه افزایش ناگهانی تقاضای الکل نسبت داد. آنها به جای اینکه مردم را از این غول بی رحمانه و ظالمانه نجات دهند بدون آنکه از یک طرف مصرف کنندگان و مصرف کنندگان الکل را بشناسند و از طرف دیگر تولیدکنندگان سودآور را نجات دهند ، گرد هم آمدند تا قربانیان دوران جولان-کرونا را قربانی کنند. .

آنچه باید درباره الکل بدانیم

الکل یک ماده آلی است که از مواد طبیعی حاصل می شود. به ویژه این روزها ، دو نوع الکل برای مردم بهتر شناخته شده است: اتیل الکل یا “اتانول” و متیل الکل یا “متانول”؛ اولین مورد پزشکی و دومی کاربرد صنعتی است. به بیان ساده تر ، اتانول مفید است و متانول کشنده است.

اتانول از نشاسته گرفته می شود ، که از آن شکر و مخمر نان تخمیر می شود. با گرم کردن یک دانه ، میوه یا نیشکر و سپس افزودن مالت به آن ، مقداری نشاسته موجود در آن به قندهای ساده تر تبدیل می شود و با افزودن مخمر به نان و گرم نگه داشتن محلول ، قند را به اتانول تبدیل می کند. علاوه بر دانه ، این نوع الکل از میوه ها به دست می آید و در داروها ، داروخانه ها ، مواد آرایشی و نوشیدنی های الکلی استفاده می شود. الکل به دست آمده از تخمیر غلات و میوه ها تنها 5 تا 5 درصد غلظت دارد و برای افزایش آن باید آن را حل کرد تا به حداکثر 2 درصد الکل برسد.

در صنعت ، متانول از واکنش منواکسید کربن و گاز هیدروژن به دست می آید. این واکنش در دماهای زیاد و فشارها در صورت وجود کاتالیزور صورت می گیرد و به یک محیط صنعتی مجهز نیاز دارد. این نوع الکل که از تقطیر چوب حاصل می شود و از این رو به عنوان الکل چوب شناخته می شود ، در برخی از صنایع به عنوان سوخت و حلال استفاده می شود و مصرف خوراکی آن کشنده نیست ، زیرا می تواند از طریق پوست جذب شود. حتی در صنعت آرایشی نیز مورد استفاده قرار نمی گیرد و گرچه متانول قطعاً یک الکل است ، اما به دلیل تفاوت در فرمول های شیمیایی برای ضد عفونی سطوح و از بین بردن ویروس ها نیز مناسب نیست.

اگرچه اتانول “الکل خوراکی” و متانول “الکل صنعتی” است ، اما اتانول یک نوع صنعتی نیز دارد که برای تشخیص آنها از اتانول خالص کمتر مانند قرمز و زرد استفاده می کند. و آنها حتی متانول اضافه می کنند ، که به آن “الکل صنعتی” گفته می شود. واضح است که این نوع اتانول به هیچ وجه کاربرد پزشکی یا خوراکی ندارد. با این حال ، برای کسانی که از کمبود اتانول بهره مند می شوند ، Vitex را با افزودن آن به این الکل های صنعتی رنگی مجدداً سفید کنید تا به جای الکل پزشکی برای ضدعفونی کردن بفروشید!

از طرف دیگر ، متانول مانند اتانول بی رنگ و بعضا بی بو است ، که منجر به افزایش شدید تقاضا برای الکل و به نوبه خود ، فعالیت سایر صنایع و بنگاه های پیش از متانول در صنعت و تولید شده است. این مورد برای عرضه الکل با درجه بالا مورد استفاده قرار گرفت. بنابراین ، متانول در بطری های پلاستیکی کوچک و بزرگ با لیبل مصرف می شد که به راحتی توسط هر کسی بیش از الکل پزشکی قابل چاپ است ، و بعید نیست که فروشندگان نوشیدنی های دست ساز ، لیبل نوشیدنی را به طور عادی به بازار عرضه کنند. آنها عمدا یا ناآگاهانه از متانول تقلبی استفاده می کنند ، بنابراین می توان فرض کرد مسمومیت ناشی از مصرف مداوم الکل در کشور در یک ماه گذشته با نرخ بی سابقه ای شدت یافته و باعث کشته شدن صدها نفر شده است.

چگونه انواع مختلف الکل را تشخیص دهیم؟

همانطور که گفتیم ، اتانول صنعتی همچنین می تواند حاوی درصد متانول باشد ، بنابراین حتی اگر شما برای استفاده بهداشتی یا خوراکی اتانول تولید می کنید ، باید 100٪ اطمینان داشته باشید که صنعتی بودن این روزها غیرممکن به نظر می رسد. بررسی برچسب روی محصول کافی نیست ، زیرا به راحتی قابل اثبات نیست. از طرف دیگر ، الکل باید بیش از حد معمول مصرف شود ، زیرا نه اصالت و نه نوع الکل مورد استفاده در این شرایط قابل تشخیص نیست.

اما اگر به دنبال الکل برای ضد عفونی سطوح هستید ، ابتدا باید بدانید که حتی در شرایط عادی ، الکل آخرین راه حل است. هنگامی که مواد شوینده و ضد عفونی کننده های متفاوتی با مارک های معتبر وجود دارد ، استفاده از اتانول غیر منطقی است و تنها در مواردی که نمی توانید به این مواد دسترسی پیدا کنید ، از الکل استفاده کنید – 2٪ اتانول ، دست ساز ، مخصوص ضد عفونی توسط شرکتهای دارویی.

همچنین در صورت پیروی از این نکات باید بدانید که چگونه الکل را تشخیص دهید! با این حال ، همانطور که اشاره شد ، رنگ اولین نکته تشخیص الکل صنعتی و غیر صنعتی است. این رنگ به الکل های صنعتی اضافه می شود تا متفاوت باشد. اگر الکل سفید است ، شعله ای کوتاه با الکل محلول روشن کنید. شعله الکل صنعتی در انتهای آن به رنگ آبی ، قسمت بالای آن زرد و نارنجی است و شعله الکل خوراکی یا پزشکی از یک شعله آبی تک تشکیل شده است. تکیه بر بوی الکل نیز یک روش قابل اعتماد نیست ، زیرا انواع مختلف الکل با بو یا بو های مختلف تولید می شود.

اتانول چگونه با تاج ارتباط دارد؟

Corona یکی از ویروس های پاکت نامه است که لایه چربی اطراف آن را احاطه کرده است. بنابراین ، برای مبارزه با هر نوع ویروس حلال که می تواند این روغن ها را از بین ببرد ، مناسب است. البته ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین حلال ، مواد شوینده ای است که قبلاً از آن استفاده کرده ایم و برای شستشوی دست یا ضد عفونی کننده عروق کرونا ویروس استفاده می کنیم.با اینکه بسیار مسری است ، اما به راحتی از بین بردن آن است و نیازی به شستن خودمان با الکل یا دیگران نیست. برخی از آنها الکل را مخلوط می کنند! همانطور که قبلاً هزاران بار شنیده اید ، صابون ها و مواد ضد عفونی کننده دست و صورت معمولی ، مانند ویتراکس رقیق شده برای سطوح و وسایل ، مناسب ترین مواد شوینده هستند ، از قضا ، اکنون آنها گران تر و ارزان تر از ضد عفونی کننده ژل ها یا الکل هستند. هرچه خطرناک تر باشند ، موثرتر هستند.

الکل یا ژل فقط در غیاب مواد شوینده معمولی قابل استفاده است. در این حالت ، لازم به ذکر است که الکل اتانول با غلظت حدود 2٪ ، که مطمئن هستیم مناسب ترین نوع الکل برای ضد عفونی است. الکلهای موجود در غلظتهای بالاتر از 5٪ از خواص میکروب کشی خوبی دارند ، اما مطالعات نشان می دهد کرونا اتانول با غلظت حدود 2٪ ویروس را از بین می برد.

غلظت اتانول به طور معمول 2٪ است ، اما غلظت بالای الکل به معنای تأثیر بیشتر یا بهتر آن نیست. اتانول حدود 5٪ از فعل و انفعالات موجود در ویروس را ایجاد می کند ، که باعث می شود به سرعت در مقابل الکل غیرقابل نفوذ باشد. بنابراین ، اتانول باید رقیق شود. الکل های استاندارد تولید شده توسط شرکت های معتبر حاوی 5٪ اتانول ، مابقی آن آب و موادی است که از خشکی پوست جلوگیری می کند. اما اگر به اسپری متانول استاندارد دسترسی ندارید و مطمئن هستید که آن 2٪ اتانول است ، می توانید با افزودن 2٪ – 2٪ آب مقطر یا آب جوش سرد (به عنوان مثال 2 سی سی اتانول و 2 سی سی آب) به راحتی 2٪ اتانول اضافه کنید. . البته اگر آب بیشتری اضافه کنید ، اتانول ضعیف شده و حدت خود را از دست می دهد.

در حالی که شستن و ضد عفونی کردن ملزومات زندگی روزمره و مراقبت از آنها شرط مهمی برای ذهن آگاهی در این مدت است ، کار بر روی آنها همچنین می تواند منجر به استرس های تهدید کننده زندگی شود. همانطور که گفته شد ، کورونا توسط همه موانعی که در برابر صابون و آب ساده ایجاد می کند ، از بین می رود ، بنابراین به خاطر داشته باشید که برخی از موارد برای محافظت از سلامتی شما ، یا از طریق راه های عجیب و غریب مانند غذا ، غرغره و الکل ، 5 درصد ضررها را به خود اختصاص داده اند. شما برای ماندن در پشت احتیاج به یک تاج کشته نشده ندارید.

نشانه هایی از مسمومیت با الکل

وقتی متانول وارد بدن می شود ، کاملاً جذب می شود و 2 تا 5 دقیقه بعد در خون می رسد و پس از مصرف در تمام بدن توزیع می شود. کارشناسان معتقدند که یک سی سی الکل صنعتی به ازای هر کیلوگرم وزن بدن می تواند کشنده باشد ، به این معنی که اگر 5 سنت الکل صنعتی وارد شصت کیلوگرم شخص شود ، می تواند صدماتی مانند کوری ، آسیب کبدی و کلیه یا عوارض حتی اگر زندگی دشوار باشد ، ایجاد کند.

اگرچه مصرف اتانول همچنین باعث مسمومیت انسان می شود ، اما بین مسمومیت با اتانول و متانول اختلافات مهلکی وجود دارد. بیمار مبتلا به مسمومیت با اتانول در طی چند ساعت بهبود می یابد ، نه با مسمومیت با متانول. اگرچه مردم انتظار دارند که امیدشان بعد از متانول بهبود یابد و عموماً روز بعد از مسمومیت به مرکز درمانی مراجعه کنند ، اما باید بدانیم که فرد مسموم بسیار مهم است که هر چه سریعتر به بیمارستان بیاید. شانس زنده ماندن از مرگ احتمالی بیشتر خواهد بود. بنابراین ، سردرد ، سرگیجه ، حالت تهوع ، درد شکم ، اضطراب عمومی ، از دست دادن هوشیاری ، تاری دید ، تشنج و غیره. اگر بعد از نوشیدن الکل علائمی دارید ، باید هر چه سریعتر به یک مرکز پزشکی اعزام شوید.

انتهای پیام


نوشته های سایت طبق سیستم خبررسانی آنلاین، اقدام به انتشار محتوا می نماید، بنابراین مسوولیت این مقاله بر عهده مراجع اصلی بوده و سامانه بر خط رویداد برتر هیچ مسوولیتی در قبال این نوشته از سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا