خارجی

واکنش وزارت خارجه به گزارش تازه آمریکا علیه ایران

به گزارش Khabar آنلاین ، سخنگوی وزارت امور خارجه ، سید عباس موسوی با اشاره به انتشار گزارش سالانه “آزادی دین در جهان” توسط وزارت خارجه ایالات متحده ، اظهار داشت: در این گزارش ، ادعاهای دروغین و بی اساس درباره کشور ما مطرح شده است ، به ویژه اوضاع یهودیان در ایران ، که در ارتباط با هیچ یک از مذاهب قانونی و رسمی در جمهوری اسلامی ایران تأیید و انکار نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: دولت آمریكا بارها و در گزارشی جدید ادعاهای بی اساس و بدون اسناد درباره آزادی مذهبی در جمهوری اسلامی ایران را مطرح كرده است. محتوای این گزارش عدم آگاهی از وضعیت ایران را نشان می دهد. این زمینه است و استفاده خوبی از اطلاعات و منابع نامعتبر و ضد ایرانی را در تهیه آن نشان می دهد.

موسوی با رد ادعاهای غیرواقعی و مغرضانه در این گزارش ، انتشار خود را مداخله در امور داخلی سایر کشورها خواند و تأکید کرد که چنین مداخله ای از سوی ایالات متحده محکوم شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: چنین دخالت های شدید در امور داخلی کشورها و انتشار گزارش های سطحی علیه آنها در حالی است که میلیون ها انسان فقیر و خواب آلود در شهرهای مختلف آمریکایی زیر خط فقر از آن محروم هستند. حقوق اساسی و خدمات و پزشکی “. آنها از معالجه پزشکی محروم هستند ، وضعیتی که با بحران گسترده و وحشتناک کرونا در این کشور فاجعه بار و فاجعه بار شده است ، که منجر به کشته شدن ده ها هزار شهروند آمریکایی شده است.

سخنگوی این سرویس دیپلماتیک تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در چارچوب قانون اساسی خود به حقوق اقلیت های مذهبی احترام گذاشته و از تمام حقوق مدنی بویژه مشارکت سیاسی در فرایندهای کشور و پیروی از دستورات شرعی آنها کاملاً بهره مند بوده است. . و وی افزود: ایران مدت هاست که از جامعه متنوع و متنوعی از ادیان ، قومیت ها ، فرهنگ ها و زبان های اصیل برخوردار بوده و لذت می برد و این هزاران سال است که این سرزمین را به عنوان مکانی و پناهگاه برای زندگی اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی خود برگزیده است. دین ، ​​زبان و دین هنوز شیرینی این تنوع و زیبایی را احساس می کند.

310 311

دکمه بازگشت به بالا