اقتصادی

12٪ از سهام Shasta در بورس اوراق بهادار ذکر شده است



نایب رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که 12 درصد از سهام شستا در بورس کالا ارائه شده است.

در مصاحبه با رویداد برتر ، حسن امیری تأکید کرد که روند ارائه سهام Shasta (شرکت سرمایه گذاری حمایت اجتماعی) در بورس کالا اقدامات لازم را انجام داده است و گفت: “در واقع ، شستا در آخرین مراحل پذیرش است و بزودی سهام در دسترس خواهد بود.” مبادله ای ارائه می شود.

وی گفت بدون توجه به اینکه عرضه اولیه عمومی در ماه آوریل صورت می گیرد ، 12 درصد سهام در شستا ارائه می شود. پاسخ داد: شستا آنچه را كه باید انجام داد ، انجام داد. یک یا دو عمل دیگر وجود دارد که باید توسط این شرکت صورت بگیرد و با انجام این اقدامات سهام Shasta ارائه می شود. در حقیقت ، این اقدامات هیچ ارتباطی با سازمان صرافی ندارد و اقدامات کوچکی است که باید توسط شستا انجام شود.

براساس این گزارش ، یکی از نکات برجسته رئیس جمهور ، خروج ادارات دولتی ، مؤسسات و سازمانهای عمومی بود و در همین ارتباط قرار بود سهام شرکت سرمایه گذاری حمایت اجتماعی (شستا) در بورس کالا برای محمد شریعتمداری – وزیر کار ، همکاری و رفاه ارائه شود. اجتماعی – وزارت در حال انتقال از کارآفرینی به سرمایه است.

به گفته وزیر همکاری ، این رویداد قرار بود در اکتبر سال گذشته اتفاق بیفتد ، اما سرانجام ، در 14 دسامبر 2009 ، پس از جلسه ای که چند ماه به طول انجامید ، پذیرایی شستا در بورس اوراق بهادار تهران و قبل از جلسه مدیرعامل مجموعه برگزار شد. این دادخواست توضیح داد: به دلیل توجه ویژه رئیس جمهور و آزار و اذیت وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و البته کوشش بورس اوراق بهادار تهران به زودی شاهد عرضه سهام در این مجموعه بزرگ اقتصادی خواهیم بود. علاوه بر این ، اسناد لازم برای این طرح در جلسه پذیرش تهیه و به اعضای کمیته پذیرش ارائه شد. پس از پذیرش ، وارد مراحل عملیاتی پیشنهاد در بورس کالا می شویم.

پیشنهاد و تمدید سهام شستا در بورس سهام تا پایان سال 2009

با این حال ، علی صحرائی ، مدیرکل بورس اوراق بهادار تهران ، به رویداد برتر با بیان اینکه هنوز تاریخ فروش سهام Shasta مشخص نیست ، افزود: جلسه‌ای در بورس کالا برای پذیرش شستا برگزار شد. اعلام شد این نکات تا حد زیادی مطابق با شفافیت ، افزونگی و برخی از دارایی های مورد نیاز برای برگزاری جلسه کمیسیون پذیرش مجدد بود. تلاش شده است تا قبل از سال جدید سهام لیست شستا در بورس سهام ذکر شود.

شرایط ورود به بورس

اندکی پس از آن ، صحرائی توضیح داد که شرایط ورود شستا در بورس کالا با اتمام Omidname و شفافیت کافی ایجاد می شود. شستا همچنین باید شرایط تعیین شده توسط اعضای کمیته پذیرش را رعایت کند. وضعیت شفاف تر است. مفاد حسابرس نیز باید روشن شود.

وی درخواست کرد سهام شستا در سال 1998 عرضه شود و چندین درصد از این شرکت در بورس کالا درج شود. در حال حاضر مشخص نیست که وی پس از ترک پست چه خواهد کرد. شستا همچنین یکی از بزرگترین شرکت ها است که پنج درصد از آنها در بورس اوراق بهادار قرار می گیرد.

موانع ورود شستا به بازار سهام

سرانجام ، مرتضی لطفی ، عضو هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی ، در مورد سیاست خروج کارآفرینی در شستا اواخر سال 2009 صحبت کرد و گفت: در هر صورت ، ذینفعان ما در رویکرد مدیریت سهام و اوراق بهادار بهتر از مدیریت بنگاه هستند. این سازمان یک برنامه استراتژیک پنج ساله دارد که سال آینده به اتمام می رسد. در این طرح ، فعالیت های اقتصادی به پنج حوزه محدود می شود: دارو ، نفت و گاز ، فناوری اطلاعات ، بانکداری و فولاد.

به گفته لطفی ، طبق ماده 44 و سیاست دولت نباید شرکت را اداره کنیم و بالاترین سهم ما 40 درصد است. البته این یک مشکل جدی در همه دستگاه ها و سازمان ها خواهد بود ، اما موانع قانونی بسیاری داریم. شرایط صرافی برای خرید ، وضعیت شرکت ها ، تغییر ارز و قیمت از جمله موانعی است که نه تنها برای سازمان بلکه برای سایر بخش ها مانند بانک ها ، صندوق خطا و ستاد اجرایی امام خمینی (ره) نیز در نظر گرفته شده است.

این مقام گفت که کافی است سازمان خصوصی سازی را به نقض قانون متهم کرد. ما موظفیم بخش ها را از طریق بورس و بورس کالا ارسال کنیم و مذاکره و حراج ممنوع است. ما نباید در بخش های مختلف در بخش خصوصی کار کنیم. بازار سهام بیش از 170٪ رشد کرده است. اکنون تأمین اجتماعی معتقد است که باید تا حد ممکن بازنشسته شود و با شرکت در سهام ، دارایی های خرد را به ارزش تبدیل کند.

سرانجام ، ما به زودی شاهد اولین عرضه عمومی سهام Shasta در بورس اوراق بهادار تا پایان آوریل خواهیم بود.

انتهای پیام


تمام مقالات سایت توسط استخراج اخبار روز، اقدام به انتشار مجدد محتوا می نماید، لذا مسوولیت تمام مقالات سایت بر عهده سایت های منبع بوده و سامانه آنلاین رویداد برتر هیچ مسوولیتی در قبال کلیه محتوای این سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا