جامعه

ابلاغ دستورالعمل آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی/ ثبت نام نمونه دولتی‌ها از شنبه 17 خرداد آغاز می‌‎‌شود +جدول منابع آزمون

به گزارش گروه اجتماعی آژانس خبری آنا ، معاون آموزش متوسطه سال تحصیلی 1400-1399 را برای استانها برای اجرای دستورالعمل ورودی پایه دهم برای مدارس نمونه دولتی در سال دوم دبیرستان اعلام کرد.

برخی از دستورالعمل ها به شرح زیر است:

وی گفت: “برای اجرای زیرمجموعه تحقیق و ارزیابی برنامه های تحول سال 1399 سند تحول و اجرای اساسنامه مدارس نمونه دولتی مصوب 487 جلسه شورای عالی آموزش و پرورش ، باید آزمون تراکم دانشجویی برگزار شود.

کمیته ویژه آموزش و آموزش استانها برای اعلام آدرس سامانه ثبت نام آنلاین استان برای آزمون ورودی ، اطلاعات دقیق ، ثبت نام ، برنامه ریزی سؤال ، امتحان ، اعلام نتایج و غیره ، تهیه و تدوین اقدامات لازم را انجام داده است. تست و غیره

همه دانش آموزان پایه نهم واجد شرایط هستند که اگر معدل تحصیلی آنها بیش از 17 باشد ، در آزمون شرکت کنند و در آزمون ، رقابت های دانشگاهی بین دانش آموزان در همه زمینه ها برگزار می شود و هر منطقه ممکن است شرایط خاصی را در منطقه جغرافیایی خود تعیین کند.

لازم به ذکر است که هر داوطلب می تواند تنها یک حوزه تحصیلی را از حوزه نظری (علوم تجربی ، ریاضیات ، فیزیک ، ادبیات و علوم انسانی) انتخاب کند.

ضوابط و شرایط ثبت نام آزمون ورودی پایه دهم در مدارس نمونه دولتی به شرح زیر است:

تابعیت ایران؛ توجه: ثبت و ثبت نام اتباع غیرایرانی در شماره 2017 شماره 46655. مطابق بخشنامه

همه ، 1399-98. دانش آموز کلاس نهم سال تحصیلی می تواند برای امتحان ورودی مدارس نمونه دولتی ثبت نام کند.

توجه: شرکت در آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی مشروط به درجه دوم (میانگین نمرات خرداد ماه بدون استفاده از طبقه بندی سازنده) حداقل نمره کتبی به طور متوسط ​​در ارزیابی نهایی “17” برای فارغ التحصیلان پایه نهم است.

مسابقه دانشگاهی برای آزمون ورودی در دبیرستان های دولتی در بین دانش آموزان همان منطقه برگزار می شود.

تبصره: مطابق با سیاست مرکزی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر کاهش تمرکز ، کارگروه استانی برای امتحان ورودی می تواند در موارد ویژه برای تعیین ضوابط و شرایط ثبت نام در منطقه جغرافیایی منطقه ، منطقه ، شهر تصمیم بگیرد.

متقاضیان ممکن است تنها یک رشته تحصیلی را در فرم درخواست از بین شاخه های نظری علوم تجربی ، ریاضیات ، فیزیک ، ادبیات و علوم انسانی انتخاب کنند.

تعداد اولویت های انتخاب شده برای دبیرستان های دولتی توسط کارگروه استان برای آزمون ورودی تعیین می شود و به روش ثبت نام اعلام می شود.

هر متقاضی می تواند فقط یک فرم حرفه ای فنی و حرفه ای را بر روی فرم درخواست انتخاب کند.

مسابقات دانشگاهی برای پذیرش در مدارس فنی و حرفه ای دولتی توسط دانش آموزان شهرستان و شهرستان ، فارغ از منطقه یا منطقه برگزار می شود.

به دلیل مهاجرت ، دانشجویان عشایری می توانند در هر منطقه ای از استان ثبت نام و امتحان کنند.

دانش آموزان مدارس خارج از کشور که همچنان برای مدارس خود در مدارس دولتی درخواست می کنند ، با توجه به اینکه هیچ امتحان خاصی برای چنین دانش آموزان برگزار نمی شود ، باید امتحان ورودی مدارس نمونه دولتی را در زمان مناسب و مطابق دستورالعمل گذراند. برای ثبت نام در دامنه مورد نظر وارد شوید.

تبصره 1: مركز امور خارجه و مدارس خارجي مسئول اطلاع رسانی دانش آموزان مدارس خارجی از ثبت نام و شركت در امتحان است.

مهلت ثبت نام ، زمان به اشتراک گذاری کارت و تاریخ امتحان

راهنمایی در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی توسط اداره کل آموزش و پرورش استان از طریق سامانه ثبت نام آنلاین به داوطلبان ارائه می شود. توجه: در مدارس نمونه دولتی در استان که دانش آموزان می توانند در آزمون ورودی شرکت کنند ، مشخصات و ظرفیت پذیرش برای هر رشته در هنگام ثبت نام برای متقاضیان قابل مشاهده خواهد بود.

ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی از روز شنبه 17 شهریور 1399 تا سه شنبه 27 دی ماه 91 از طریق سامانه ثبت نام اعلام شده توسط اداره آموزش و پرورش استان انجام می شود.

توجه: کلیه مراحل ثبت نام ، گزارش نتایج آزمون ، درخواست تجدیدنظر و دریافت پاسخ از طریق گزارش نتایج به سیستم و دامنه ثبت نام انجام می شود.

کارت ورود به جلسه برای امتحان شامل: مشخصات شخصی ، عکس کاندیدایی ، مدرسه تحصیلی ، رشته مورد نیاز ، اولویت انتخاب مدارس نمونه دولتی و آدرس دقیق منطقه آزمون ، حداقل سه روز قبل از تاریخ امتحان است. . توجه: داوطلبان مجاز نیستند بدون ارائه کارت ورود به جلسه امتحان خود را بگیرند. آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی باید همزمان روز جمعه 20 ژانویه 1991 و در ساعت 9 بامداد در سراسر کشور برگزار شود.

براساس ماده 14 قانون بخشی از مقررات مالی دولت ، مصوب 2001 ، هزینه ثبت نام 250،000 روپیه (200000 روپیه) است.

توجه: مبلغ فوق ثابت است و دریافت هر مبلغی تحت هر عنوان جز این مقدار ممنوع است. منابع آزمون ، تعداد سؤالات و ضریب توجه: تعیین مقدار (به عنوان درصد) محتوای آزمون به کارگروه استان واگذار می شود. برای اطلاع شرکت کنندگان در آزمون ورودی ، محتوای کلاس نهم باید جداگانه در دفترچه راهنمای ثبت نام مشخص شود.

“سوالات در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی با چهار گزینه (تنها با یک جواب درست) محتوای کتاب های درسی است.”

انتهای پیام / 4145

دکمه بازگشت به بالا