خارجی

از محمود عباس خواستیم به توافقات امنیتی با اسرائیل پایان دهد/ لزوم احترام گذاشتن حکام عرب به نظر مردم در موضوع فلسطین

گروه بین المللی خبرگزاری آنا ، صائب ارکات ، دکمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (PLO) روز چهارشنبه گفت که رژیم صهیونیستی نتوانسته است تعهدات خود را طبق توافق نامه اسلو انجام دهد.

وی افزود: “ما یک کشور اشغالی هستیم و شخصیت ما با قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در مورد فلسطین 2012 تعریف شده است. اسرائیل نه تنها مفهوم اساسی توافق نامه اسلو را نادیده گرفته است ، بلکه آنها را لغو کرده و نتوانسته است به تعهدات خود عمل کند.

محمود عباس ، رئیس سازمان فلسطین نیز سه شنبه شب اظهار داشت كه رام الله موافقتنامه های خود با رژیم صهیونیستی و ایالات متحده را فسخ می كند.

بیشتر بخوانید:

نصرالله: شهید سلیمانی از مقاومت بسیار حمایت کرد

برای بازیابی وحدت گروه های فلسطینی ، یک نقشه راه داخلی لازم است

ناصر ابو شریف ، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران ، در جمع خبرنگاران منطقه غرب آسیا و گروه بین المللی خبرگزاری آنا درباره محور مقاومت گفت: جهاد اسلامی بارها اظهار داشته است که رمضان شله ، دبیرکل و ضیاء النخالا ما می خواهیم یک نقشه راه داخلی برای بازیابی وحدت گروه های فلسطینی با هدف رویارویی با رژیم صهیونیستی.

ناصر ابو شریف 98

ناصر ابو شریف ، نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران

وی افزود: برای اولین بار خواستار لغو توافق نامه اسلو ، عدم شناخت رژیم صهیونیستی و نتیجه گیری هماهنگی امنیتی با دشمن صهیونیستی شده ایم. ما برای مقابله با توطئه های رژیم طولانی در کرانه باختری و نوار غزه و بازگشت به مسیر درست گروه های ملی به رهبری جنبش فتح ، قدم هایی برداشته ایم و تأکید می کنیم که موضع ما مشخص است. ما به یک قطعنامه واقعی و مصمم از طرف خودگردان فلسطین و سازمان آزادی نیاز داریم تا به طور رسمی و قطعی هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی پایان یابد و توافق نامه اسلو را لغو کنیم ، زیرا اوضاع فعلی غیر موجه است و آنها مرده تلقی می شوند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران تأکید کرد: جهاد اسلامی فلسطین راه حل دو دولت را نمی پذیرد و خواستار عدم شناخت دشمن صهیونیستی است. البته موضع قاطع گروه های فلسطینی و نهادهای حقوقی مانند مجلس ملی و شورای مرکزی چندین بار بیان شده است و حتی بیانیه ای نیز صادر شده است که خواستار قطع همکاری های امنیتی شده است ، اما هنوز پولیس با آنها روبرو نشده است.

توافق نامه اسلو هیچ ارزشی ندارد

ابو شریف گفت: “اکنون اوضاع فرق می کند و ما از محمود عباس ، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته ایم تا روابط خود را با رژیم صهیونیستی پایان دهد و اعلام کند که توافق نامه اسلو دیگر با ارزش نیست و همه هماهنگی ها با اسرائیل به پایان رسیده است. “”

کنفرانس مطبوعاتی درباره تحولات لبنان و فلسطین با ناصر ابو شریف ، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران

وی در مورد روابط بین برخی از کشورهای عربی و ایالات متحده گفت: “ما به بعضی از کشورهای عربی می گوییم که روابط با آمریکا به هیچ وجه برای آنها حاصل نمی شود و حاکمان آنها باید به نظرات مردم خود احترام بگذارند.” روابط نزدیک حاکمان عرب با ملت قدرت و مشروعیت آنها را تضمین می کند. نباید از مسئله فلسطین به عنوان بهانه ای برای بهبود موقعیت خود در مقابل دولت آمریکا استفاده کرد. این شی مقدس در بازی جایی ندارد و برخی از آنها نمی توانند از آن استفاده کنند.

ابو شریف می گوید حاکمان عرب نمی توانند از سؤال فلسطین به عنوان ابزاری برای رهبر کاخ سفید و سازمان های جنایتکار آمریکایی برای کمک به رژیم صهیونیستی استفاده کنند ، اما متأسفانه می بینیم که موضع آنها متناسب با کشورهای عربی است و فلسطین را در انتهای سرزمین های عرب و اسلامی می بیند.

ابو شریف گفت: “قلمرو فلسطین برای همه مسلمانان مقدس است و برای کسانی که فکر می کنند می توانند با امور فلسطین بازی کنند ، مقدس است.” به نظر می رسد برخی از کشورهای عربی مطالبی را برای فریب مردم منتشر کرده اند و ادعا می کنند که مردم می خواهند با اسرائیل ارتباط برقرار کنند که این یک دروغ است.

نظرسنجی های نظرسنجی به شدت نشان می دهد كه كشورهای عربی ، تشخیص اسرائیل از این رژیم را محكوم می كنند ، آن را جنایت و جنایتكاران سرزمین مقدس فلسطین می خوانند و روابط با رژیم صهیونیستی را محكوم می كنند.

وی افزود: فقط 13 درصد از اعراب می خواهند به اسرائیل بپیوندند ، اما به وجود اسرائیل در قلب و ایمان خود اعتقادی ندارند و به فلسطینیان حق خودمختاری ، اداره مستقل و بازگشت پناهندگان را می دهند.

انتهای پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا