ورزش

اسطوره کشتی آمریکا بازنشسته شد

طبق این گزارش شفافبروس بومگارتنر ، اسطوره کشتی جهان در ایالات متحده ، پس از 36 سال در دانشگاه ادینبورگ پنسیلوانیا بازنشسته شد.

باگگارتنر فعالیت خود را در دانشگاه آغاز کرد 36 سال پیش ، در سال 1984 ، با کمک یک مربی کشتی ، پس از شش سال مربی شد و در سال 1997 مدیر ورزشی دانشگاه.

وی یکی از چهره های شناخته شده کشتی فرنگی آمریکا در جهان است که در چهار المپیک موفق به کسب دو مدال طلا ، نقره و یک برنز و سه مدال طلا ، سه نقره و سه برنز شد.

بومگارتنر برای اولین بار در المپیک 1984 لس آنجلس در وزن 130 کیلوگرم آزاد به مدال طلا دست یافت. وی در المپیک 1988 سئول نقره ، یک بار در المپیک 1992 بارسلونا و یک مدال برنز در المپیک 1996 آتلانتا به دست آورد.

وی سه بار در سال های 1986 ، 1993 و 1995 سه بار به جام جهانی راه یافت و در مسابقات جهانی سه مدال نقره و سه برنز کسب کرد.

در فینال جام جهانی 1989 در مارتینی سوئیس ، بومگارتنر مرحوم علیرضا سلیمانی چهره افتخارآفرین کشتی ایران را از دست داد که ایران و علیرضا سلیمانی مدال طلای سنگین وزن جهان شدند.

کفش های سلیمانی قبل از مبارزه نهایی پاره شده بود و طبق ارتش سایز کفش ، کفش دیگری در ارتش ایران وجود نداشت ، اما حریف آمریکایی دو جفت کفش داشت که یکی از آنها به سلیمانی داد و هر دو پس از جنگ کفش های یکنواخت داشتند. رنگ قرمز به تریبون سکه رفت.

دکمه بازگشت به بالا