خارجی

انگلیس با اروپا اتمام حجت کرد

دیوید فراست در سخنرانی در پارلمان انگلیس اظهار داشت: موضع دولت لندن واضح است. ما درخواست تمدید مذاکرات را نداریم و ما قبول نداریم که اتحادیه اروپا باید درخواست مشابهی را مطرح کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بعید است او مذاکرات را تا ژوئن به پایان برساند ، گفت: “شما می توانید موافقت کنید تا آن را تمدید کنید.”

با مراجعه به معاون نخست وزیر انگلیس ، مایکل وود همچنین از این سوال پرسید که آیا شورای اروپا می تواند نتیجه بگیرد که برای حل و فصل اختلاف نیاز به زمان بیشتری است. از نظر دولت ، آیا درخواست پاسخ منفی خواهد داد؟ گوو پاسخ داد: “بله”.

فراست همچنین توضیح داد كه وی به همكار اروپایی خود (میشل بارنیه) نوشته بود كه می توان در بازه زمانی باقی مانده به توافق نهایی رسید. با این حال ، پس از دور سوم مذاکرات با نماینده مجلس ، وی اظهار داشت که پیشرفت اندکی حاصل شده است.

آخرین دور مذاکرات بین انگلیس و اتحادیه اروپا در مورد آینده همکاری های دوجانبه هفته آینده و پیش از نشست سطح بالای نمایندگان اتحادیه اروپا برگزار می شود. در این جلسه ، شرکت کنندگان پیشرفت روند گفتگو و فرصت های دستیابی به توافق نهایی را ارزیابی می کنند.

دولت انگلیس بارها اظهار داشته است كه اگر تجدید نظر در مورد مذاكرات با اتحادیه اروپا تا ماه آینده نتیجه ملموس حاصل نكرد ، بازبینی خواهد كرد كه آیا مذاكرات ادامه خواهد یافت.

در همین حال ، فرستاده انتخابات اخیر اتحادیه اروپا هشدار داده است که اگر پیشرفت مهمی در مذاکرات بعدی حل اختلاف صورت نگیرد و طرف انگلیس برنگردد ، مذاکرات متوقف خواهد شد.

در بیانیه ای که روز سه شنبه (6 ژوئن) صادر شد ، میشل بارنیه دور جدید مذاکرات با انگلیس را “حیاتی” توصیف کرد و گفت که اگر اختلافات دو طرف برطرف نشود ، مذاکرات یک چالش خواهد بود.

وی پیشتر حل اختلافات در همه زمینه ها ، از جمله نگرانی های اتحادیه اروپا در مورد دستیابی به زمین بازی ، را پیش شرط دستیابی به توافق ذکر کرد.

انگلیس پس از گذشت 47 سال از عضویت ، به طور رسمی در تاریخ 31 ژانویه 1997 اتحادیه اروپا را ترک کرد و تا پایان سال جاری میلادی ، در دوره به اصطلاح انتقالی ، تحت قوانین اتحادیه اروپا قرار خواهد گرفت. پس از آن ، برای چهار دهه گذشته ، تمام روابط دو طرف متوقف شده است.

مذاکرات بین انگلیس و اتحادیه اروپا از فوریه گذشته نتایج ملموس به بار نیاورد. هر دو طرف یکدیگر را متهم به موانع و چیزهای عجیب و غریب کردند.

طبق برنامه زمان بندی اعلام شده ، دور بعدی مذاکرات بین انگلیس و اتحادیه اروپا از اول ژوئن (12 ژوئن) آغاز می شود.

310 311

دکمه بازگشت به بالا