سلامت و دانش

اوتیسم کودکان؛ تفاوت یا اختلال

اوتیسم نوعی اختلال است که بیشتر افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. اوتیسم به معنای واقعی کلمه به معنای خودخواهی است ، به این معنی که فرد به محیط اطراف خود توجهی نمی کند و در برقراری ارتباط شفاهی و غیر کلامی با دیگران مشکل دارد.

شاید شبها کتاب Story Dog Strange را خوانده باشید. این شرح داستان پسری است که در برقراری ارتباط با محیط اطراف خود و درک مسائل ناچیز انسان مشکل دارد ، اعتماد به دیگران و برقراری ارتباط با مردم را دشوار می کند. این کار دشوار است ، اما برعکس دارای هوش بسیار بالایی در حل مشکلات ریاضی است. اطلاعات در زمینه های مختلف مانند نجوم و آمار و منظومه شمسی ، خواننده را شگفت زده می کند. شخصیت اصلی داستان کودکی با بیماری اوتیسم است و چالش های زندگی و مهارت های خاص او به زیبایی به تصویر کشیده شده است. ممکن است قبلاً با افرادی با این صفات روبرو بوده باشید ، اما آیا افراد مبتلا به اوتیسم می توانند واقعاً کمبود تلقی شوند یا آیا آنها تنها کسانی هستند که به دنیا اهمیت می دهند؟

آیا ما واقعاً از اختلالات طیف اوتیسم اطلاع داریم؟

اوتیسم نوعی اختلال است که بیشتر افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. اوتیسم به معنای واقعی کلمه به معنای خودخواهی است ، به این معنی که فرد به محیط اطراف خود توجهی نمی کند و در برقراری ارتباط شفاهی و غیر کلامی با دیگران مشکل دارد. این نوع اختلال معمولاً علائم خود را قبل از سه سالگی نشان می دهد. به طور قطع نمی توان گفت چه عواملی باعث ایجاد این اختلال می شود ، اما بالا بردن آگاهی خانواده ها و افراد در مورد اوتیسم بسیار مهم است تا در اسرع وقت توسط یک متخصص مغز و اعصاب تشخیص داده شود و تا حد امکان توانبخشی شود. بیش از حد ممکن این باعث می شد بچه ها راحت تر شوند.

خصوصیات و نشانه های اوتیسم

همانطور که گفته شد ، علائم اوتیسم معمولاً قبل از سه سالگی ظاهر می شود. علائم شایع اوتیسم شامل موارد زیر است:

عدم تماس چشمی با افراد دیگر

عدم علاقه به موضوعات یا علاقه شدید به موضوعات خاص

تکرار بیش از حد کلمات و عبارات ، حرکات عجیب و غریب جسمی یا ثابت به جلو و عقب

حساسیت شدید به صداها ، بوها یا ظاهری که برای سایر افراد عادی به نظر می رسد.

نادیده گرفتن مردم و صحبت با آنها

feeling احساس ناامنی وقتی کسی با آنها ارتباط جسمی برقرار می کند ، مثل بغل کردن یا نوازش کردن

مشکل در فهم و استفاده از کلمات ، حرکات و درک چهره های افراد مانند خندیدن یا گریه کردن

adap سازگاری با تغییرات در محیط و…

ممکن است کودکان مبتلا به اوتیسم و ​​همچنین همسالان خود بزرگ نشوند. به عنوان مثال ، کودک دو ساله ای که مبتلا به اوتیسم نیست ، به بازی های ساده علاقه مند است یا از بازی با کودکان دیگر به اندازه چهار سالگی لذت می برد. با این حال ، کودک مبتلا به اوتیسم ممکن است در تعامل با سایر کودکان مشکل داشته باشد یا ممکن است از رابطه منزجر شود.

چه عواملی باعث اوتیسم می شود؟

علت اصلی اوتیسم ناشناخته است و دلیل قطعی برای آن وجود ندارد. با این حال ، طبق تحقیقات ، چندین عامل خطر شامل موارد زیر است:

● تاریخچه اوتیسم در خانواده

. جهش ژنتیکی

بارداری در پیری

قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین و سموم محیطی

مصرف داروهای دیابت یا آرام بخش برای آرام کردن در دوران بارداری

طبق تحقیقات موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی (NINDS) ، عوامل ژنتیکی و محیطی ممکن است در پیشرفت بیماری نقش داشته باشند.

آیا اوتیسم قابل درمان است؟

متأسفانه درمانی برای اوتیسم وجود ندارد ، اما برخی از درمان ها و درمان هایی وجود دارد که می تواند به کاهش علائم و بهبود زندگی کودک کمک کند. روشهای توانبخشی ، مشاوره در مورد کودکان و روشهای درمانی مانند رفتار درمانی ، بازی درمانی ، موسیقی درمانی و تکنیک های مراقبه ، همگی می توانند در آرامش و بهبودی این افراد اثرات مفیدی داشته باشند. با این وجود باید توجه داشت که شدت علائم در افراد مختلف مبتلا به این اختلال متفاوت است و در نتیجه اثرات درمانی متفاوت خواهد بود. برخی به خوبی به درمان پاسخ می دهند ، در حالی که برخی دیگر به هیچ درمانی پاسخ مثبت نمی دهند.

با وجود این اختلالات ، بسیاری از کودکان مبتلا به اوتیسم از جهات مختلف توانایی های زیادی دارند و می توانند جزئیات بسیاری را به خاطر بسپارند و در حل مشکلات ریاضی و علمی سرآمد باشند.

مهمتر از درمان این است که کودکان مبتلا به اوتیسم و ​​خانواده های آنها از حمایت مناسب جامعه برخوردار شوند. در حال حاضر ، اجتماعات مختلفی در حمایت از کودکان اوتیسم وجود دارد که آموزش لازم را در مورد نحوه برخورد و واکنش با کودکان اوتیسم به خانواده ها ارائه می دهند.

خانواده های مبتلا به اوتیسم بعضی اوقات مشغول فرزندان اوتیسم خود هستند که به نوعی زندگی شخصی آنها را فراموش می کنند ، اما باید بدانید که سلامت روانی و بهزیستی شما بیشترین کمک را به فرزندان شما خواهد کرد. شما همواره می توانید در صورت نداشتن وقت کافی برای مراجعه به مطب پزشک و مشورت با آنها از تجربیات آنها به کمک سایر خانواده های اوتیسم استفاده کنید و یا از خدمات مشاوره پزشکی آنلاین استفاده کنید.
دکمه بازگشت به بالا