ایران و کارنامه‌ای قابل قبول؛ آمریکا و زیرساخت‌هایی که فرسوده شده‌اند!

آنا استراو ، یکی از نخست وزیران سابق انگلیس ، هنگام ورود چند سال پیش به تهران اظهارات بسیار جالبی را بیان کرد و گفت: همانطور که ما در حال حرکت بودیم ، به میزان زیرساخت هایی که در نه سال ساخته شده بود ، تحت تأثیر قرار نگرفتم که نبوده ام. در ایران بزرگراه ها و خطوط جدید مترو هنوز در دست ساخت هستند. تهران بیشتر به تحریم ها مانند بمبئی یا قاهره بیشتر شبیه مادرید یا آتن است.

برج میلاد

بیشتر بخوانید:

ادعای هژمونی آمریکایی علیه “کرونا” بی نتیجه نمانده است

بله! این موضع داخلی و ایرانی نیست. این بیانیه در گذشته توسط یکی از نخست وزیران انگلیس انجام شده است. البته شکایات جزئی و مشکلات مربوط به برخی زیرساخت های فوری پایتخت ممکن است ما را وادار به انکار چنین ادعاهایی کند ، اما نکته مهم این بود که جک استرا بر آن تأکید کرد. تهران و ایران تحت تحریم هستند و با وجود همه تحریم ها و فشارهای اقتصادی ، آنها توانسته اند چنین زیرساخت هایی را ایجاد کنند که تهران نیز مانند بسیاری از شهرهای بزرگ و توسعه یافته جهان ظهور کند!

برج میلاد تهران

طبق بسیاری از مشاهدات ، جای تعجب نیست که بگوییم در زیرساخت هایی مانند مترو تمیز ، باکیفیت و ارزان قیمت ، تهران در رده بندی بهتر از شهرهایی مانند پاریس ، نیویورک و غیره قرار دارد. تجربه اخیر در زمینه مبارزه با کروناویروس به جهانیان نشان داده است که ایران در زمینه زیرساختهای پزشکی مانند بیمارستان ها دارای موقعیت نسبتاً بهتری است و نسبت به بسیاری از کشورهای پیشرو در جهان ، سابقه موفقیت آمیز تری دارد. این در هفته های اخیر اتفاق افتاده است که بسیاری از مقامات بین المللی بر ایران تأکید و تمجید می كنند.

یكی از نكات برجسته این اظهارات مصاحبه سازمان بهداشت جهانی با CBC كانادا بود كه گفته بود ایران دارای قویترین سیستم بهداشتی در منطقه است. ما از راحتی PHC در ایران شگفت زده شدیم!

ایران در زمینه زیرساختهای پزشکی مانند بیمارستانها دارای موقعیت نسبتاً بهتری است و نسبت به بسیاری از کشورهای پیشرو در جهان ، سابقه موفقیت آمیز تری دارد.

در آن طرف داستان ایالات متحده قرار دارد. مکانی که ما در فیلم ها و سریال های نمایش خانگی و تلویزیونی دیده ایم؛ بورلی هیلز ، منهتن ، Empire State Building ، Central Park ، Times Square و دیگر شکوه و توسعه ، اما کمتر با مشکلات زیرساختی آن آشنا هستیم. کشوری که شاید به دنبال ایجاد زیرساخت های زیادی از جمله فرودگاه ها ، متروها ، بزرگراه ها ، سدها و جاده ها باشد اما اکنون بسیاری از رقبای آن از رقابت عقب مانده اند.

چند سال پیش ، پس از بازگشت از سفری به چین ، رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ فرودگاه های این کشور را ستود و اذعان کرد که فرودگاه های آنها به مراتب پیشرفته تر از فرودگاه های ایالات متحده هستند. وقتی به لیست 100 فرودگاه برتر جهان نگاه می کنیم و به بررسی تغییرات در طول سال ها می پردازیم ، می بینیم که چگونه فرودگاه های آمریکایی به دلیل مصرف ، یکی پس از دیگری زمین را از دست داده اند و فرودگاه های کشورهایی مانند چین ، ژاپن و سنگاپور زمین را از دست داده اند. آنها برنده شده اند

فرودگاه پکن

فرودگاه پکن

در زمینه های دیگر زیرساخت ها ، وضعیت ایالات متحده به خوبی تعریف نشده است و یکی پس از دیگری ، زیرساخت ها رو به زوال است. انجمن مهندسان ارتش آمریكا در بیانیه ای اعلام كرد: باید 4/6 تریلیون دلار برای تعمیر زیرساخت های ویران شده ایالات متحده هزینه شود ، بیش از هر هزینه سالانه دیگر به دولت آمریكا.

مشکلات سیستم آبرسانی ایالات متحده نشان می دهد که روزانه 850 گره آب از کشور پمپاژ می شود و در مجموع 2.1 هزار میلیارد گالن آب و 6 میلیارد گالن آب هر ساله به دلیل زیرساخت های خراب در ایالات متحده مصرف می شود. . مراحل ایالات متحده نیز به شدت فرسایش یافته است. طبق آمار ، متوسط ​​طول عمر پل های آمریکا 43 سال است و چهار مورد از 10 پل در ایالات متحده 50 سال یا بالاتر است. این امر باعث شده است که نزدیک به 10 درصد از پل های کشور یا 56000 پل آسیب دیده یا ناکارآمد شوند.

سیستم منبع تغذیه قدیمی و آسیب دیده ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم نیز باعث افزایش 285 درصدی تلفات برق در شبکه برق ایالات متحده در مقایسه با سال 1984 شده است که فقط در سال 2017 باعث شده است 36 میلیون آمریکایی تحت تأثیر قطع برق قرار بگیرند.

مراحل ایالات متحده نیز به شدت فرسایش یافته است. طبق آمار ، متوسط ​​طول عمر پل های آمریکا 43 سال است و چهار مورد از 10 پل در ایالات متحده 50 سال یا بالاتر است.

در مبارزه با coronavirus ، ضعف زیرساختهای پزشکی و درمان در ایالات متحده فاجعه بار است و بیش از 50،000 آمریکایی قیمت این ضعف و ناکارآمدی را پرداخت کرده اند.

از این گذشته ، این روزها بخشی از واقعیت وضعیت زیرساخت های آمریکا بود. واقعیتهای تلخی که ممکن است سیاستمداران آمریکایی حاضر به پذیرش آن نباشند ، زیرا اگر این واقعیت ها را بپذیرند ، آنها آگاهانه تصدیق کرده اند که ایالات متحده در رقابت با رقبای خود مانند چین عقب مانده است. زیرساخت ها را کند کنید.

با یک سابقه قابل قبول ، علی رغم همه تحریم ها تاکنون ، ایران آگاه است که باید روند توسعه شهری و ایجاد زیرساخت های مناسب را ادامه دهد تا یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه شود و از ابر قدرت ها عقب نماند. آینده در جهان در طول رقابت. !

* محقق امور آمریکایی

انتهای پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا