اقتصادی

بازگرداندن ۹۵ درصد بهای بلیت هواپیما به مردم

دبیر انجمن هواپیمایی گفت: بیش از 95 درصد قیمت بلیط هواپیما که توسط مردم هنگام انفجار Coronavirus به مردم برگردانده شده است ، تاکنون بازگردانده شده است و اظهار نظرهای غیرحرفه ای بیش از هر چیزی که صنعت هوانوردی را درگیر کرده صدمه دیده است.

مقصود اسدی سامانی در مصاحبه با رویداد برتر اظهار داشت: از میان 17 شرکت هواپیمایی داخلی ، 15 شرکت هواپیمایی تاکنون بلیط پرواز را بازپرداخت کرده اند که افراد در حین وقوع کورون ویروس برگشت داده یا کنسل شده و هیچگونه بدهی برای عموم ندارند.

وی با تأکید بر اینکه ایران ایر تاکنون حدود 170 میلیارد دلار برای بازگشت این بلیط ها به مردم برگردانده است ، افزود: دو هواپیمایی دیگر بیشتر قیمت بلیط ها را به مردم بازگردانده اند و این تنها بخشی از پروازهای خارجی است. “. آنها در حال حاضر تلاش می كنند تا پول مشتری خود را بدست آورند ، اما ما نباید با بیان اظهارات غیرحرفه ای بیش از هر چیزی كه تاكنون به همه ایرانیان جهان آسیب رسانده است ، ضربه نزنیم.

وی گفت: “بسیاری از خطوط هوایی در سراسر جهان به دلیل شیوع تاج ویروس در آستانه ورشکستگی هستند.” “بسیاری از خطوط هوایی در سرتاسر جهان در آستانه ورشکستگی هستند و دولت های آنها از این خطوط هوایی پشتیبانی خوبی را ارائه می دهند تا ورشکست نشوند.” و ما امیدواریم که دولت ما با توجه به اقدامات مناسب مانع از بروز این اتفاق در ایران شود.

وی اعلام کرد: اخیراً وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که 2400 میلیارد دلار تسهیلات رایگان با سود 12 درصدی برای خطوط هوایی داخلی در نظر گرفته شده و اختصاص یافته است تا این خطوط هوایی بتوانند دوباره روی دو پای خود بایستند. اما تاکنون هیچ پولی برای آنها اختصاص نیافته است. خطوط هوایی پرداخت نشده است و امیدواریم هرچه سریعتر این اتفاق بیفتد تا شاهد ورشکستگی خطوط هوایی محلی نباشیم.

سامانی با اشاره به مطالبات 400 میلیارد دلاری بدهی شرکتهای هواپیمایی ایران به مسافران در خصوص ابطال بلیط هواپیما در هنگام شیوع ویروس تاج ، توضیح داد: این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد و اینگونه بحث ها فقط مربوط به صنعت است. حمل و نقل هوایی در کشور ، که در ماه های اخیر متحمل خسارات سنگینی شده است. در مواجهه با این ، صدمه دیده و بی اعتنایی به این بحران جهانی را نشان می دهد. زیرا مبلغ پولی که وی برای تهیه این بلیط ها پرداخت می کند بسیار بیشتر از سهم وی است.
به گزارش رویداد برتر ، حرمت الله رفیعی ، دبیر انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری پیش از این گفته بود که شرکت های هواپیمایی داخلی بیش از 400 میلیارد دلار بدهی برای بازپرداخت بلیط های پروازهای لغو شده در طی انفجار دارند. coronavirus ، رضا را انجام داد. جعفرزاده ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ، این ادعاها را تکذیب کرد.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا