خارجی

تخلف جدید ترامپ برزیل – رویداد برتر

به گزارش رویترز ، در ویدئویی از جلسه روز سه شنبه ، وی به همراه تیمی از بازرسان درمورد تحقیقات ادعاهای وزیر دادگستری سابق برزیل ، سرجیو مورو در مورد تلاش جایر بولسونارو برای مداخله به دلایل شخصی توسط جایر بولسونارو تهیه شد. داده شده. سرخیو مورو دو روز پس از این جلسه از کابینه استعفا داد.

براساس یک منبع خبری ، رئیس جمهور برزیل در این ویدئو اظهار داشت که خانواده وی به دلیل آزار و اذیت مورد هدف قرار گرفته اند و می خواهند یک افسر پلیس را در زادگاه خود ریو دوژانیرو جایگزین کند ، در غیر این صورت مدیر کل پلیس برزیل و وزیر دادگستری جایگزین می شوند.

مورو که این ویدئو را با بازرسان و وکیلش در ساختمان پلیس فدرال برزیل دید ، گفت که این ویدئو ادعاهای وی علیه رئیس جمهور برزیل را تأیید می کند و خواستار انتشار این فیلم شد. قاضی سابق برزیل ، که به عنوان قاضی در مبارزه با فساد رایج بود ، گفت: حوادث پس از استعفای وی لایحه وی را تأیید می کند. وی از مبادله بین مدیر کل پلیس فدرال برزیل و رئیس پلیس بعدی ریودوژانیرو یاد کرد.

بولسونارو به خبرنگاران گفت که نگران تحقیق نیست که دادگاه عالی برزیل به وی اجازه دادرسی از مورو داده است. وی خاطرنشان کرد: خانواده وی هرگز توسط پلیس فدرال برزیل مورد معاینه قرار نگرفته است. سویا به اصطلاح “پلیس فدرال” در پرونده ویدئویی بحث برانگیز ذکر نشده است و باید حذف شود.

به دنبال رونوشت از این ویدئو و مصاحبه با وزرای مربوطه ، دادستان برزیل قرار است در مورد اتهامات رئیس جمهور بخاطر انسداد عدالت و سوء استفاده از قدرت تصمیم بگیرد. اگر دیوان عالی برزیل و دو سوم مجلس نمایندگان کنگره اتهامات مربوط به بولسونارو را تأیید کنند ، به حالت تعلیق درآمده و به دادگاه عالی رسیدگی می شود. وی از بدو ورود به مسئولیت ، در حال بدترین بحران سیاسی پیش روی وی است.

312 310

دکمه بازگشت به بالا