هنر و فرهنگ

جای خالی بازار متمرکز صنایع‌دستی در تهران

وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: کالاهای ایرانی از جمله صنایع دستی تولید داخل کشور علاوه بر زیبایی دارای اصالت هستند و حمایت از صنایع دستی ایران نوعی حمایت از هویت است.

به گزارش رویداد برتر ، به نقل از وزارت فرهنگ ، جهانگردی و صنایع دستی ، علی اصغر مونسان از کارخانه جهان کریستال جهان واقع در شهرک صنعتی شمس‌آباد بازدید کرد و از محصولات این کارخانه بازدید کرد.

وی از سالن تولید ، برش ، تزئینات و تزئینات کارخانه ، بسته بندی و نقاشی شن و ماسه بازدید کرد و ضمن صحبت با کارگران بخش های مختلف کارخانه ، بر حمایت از کالاهای ایرانی در سال جهش تولید تأکید کرد.

موسون همچنین با تاکید بر زیبایی کالاهای ایرانی و نقش کارگران در رونق اقتصادی و همچنین لزوم تقویت حمایت از کالای ایرانی ، خواستار حمایت همه جانبه از تولید کالای ایرانی شد.

وزیر میراث فرهنگی ، جهانگردی و صنایع دستی در دیدار با مدیرعامل و مدیران کارخانه کارخانه کریستال جهان ، راهکارهای توسعه فروش و صادرات صنایع دستی ایران از جمله بلور را تشریح کرد و گفت: محصولات ایرانی از زیبایی خاصی برخوردار هستند. عنوان هدیه فرهنگ ما در جامعه است ، اما باید تقویت شود.

وی سپس با تأکید بر لزوم کنترل قیمت صنایع دستی تولید داخل ، اظهار داشت: اگر همه واحدهای تولیدکننده صنایع دستی قادر به کنترل قیمت محصولات خود باشند ، بازار و بازاریابی افزایش می یابد. عدم کنترل قیمت ، توزیع را محدود می کند و این باعث کاهش سهم بازار محصولات تولیدی و صادرات می شود.

مونسان با بیان اینکه گردشگران داخلی و خارجی باید با صنایع دستی ایران بیشتر آشنا شوند ، افزود: بازار متمرکز صنایع دستی در شهرهای مختلف از جمله تهران خالی است. با ایجاد بازار متمرکز ، گردشگران ضمن آشنایی و خرید صنایع دستی و صنایع دستی زیبا و مجلل ایران ، در قالب تورهای داخلی و خارجی از این بازار بازدید می کنند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا