جامعه

زالی: سناریوی کرونا در تهران پایان‌یافته نیست

فرمانده مرکز تاج گذاری کلانشهر تهران با اشاره به اینکه “سناریوی تاج در تهران نامشخص و در حال افول کامل است” ، تأکید کرد: شهروندان باید توجه بیشتری به ملاحظات بهداشتی داشته باشند. ضمن رعایت اصول بهداشت و محافظت ، صبر و گذشت زمان را نباید تحمل کرد.

به گزارش رویداد برتر ، دکتر زالی در مصاحبه تلویزیونی با اشاره به آمار مربوط به مددجویان در بیمارستانهای استان تهران اظهار داشت: “در 24 ساعت گذشته 143 مورد جدید در بخش عادی تشخیص داده شده و 51 نفر در بخش ویژه بستری شده اند ، 194 بیمار اصلاح و نجات یافته اند.” آنها بودند.

به گفته وی ، تعداد بیماران جدید بستری در بیمارستانهای استان تهران در مقایسه با 48 ساعت گذشته 15.3 درصد کاهش یافته است. این در حالی است که طبق آمار مشتریان جدید بیمارستان ، شهروندان هنوز هم باید به مسائل بهداشتی و ایمنی توجه کنند.

زالی قطرات تنفسی و سطوح آلوده را دو عامل مهم در گسترش و شیوع تاج عنوان کرد و به شهروندان توصیه کرد با رعایت توصیه های بهداشتی و جلوگیری از قطرات هوا و سطوح آلوده از بروز بیماری های انسداد قلبی جلوگیری کنند.

فرمانده مرکز تاج گذاری این کلانشهر در تهران با اشاره به بازگشایی گام به گام جدید در تهران ، گفت: تجزیه و تحلیل نتایج بازگشایی ها در کوتاه مدت غیرممکن است و گفت: وی هوشیار خواهد بود.

وی افزود: سناریوی کورونا در تهران یک نزول قطعی و کامل نیست و شهروندان باید ملاحظات بهداشتی و خستگی را با دقت بیشتری در نظر بگیرند و گذر زمان نباید در تحقق اصول بهداشتی و حراست موجب تحمل شود.

زالی با اشاره به مطالعات انجام شده در تهران گفت: “مطالعات نشان می دهد که بیش از 50٪ از بیماران کرونری بستری در بیمارستان ها در محیط های شلوغ و شلوغ بوده و از این بیماری رنج می برند.” بنابراین مراکز شلوغ و پرجمعیت عوامل خطر این بیماری هستند و افراد مبتلا به بیماری تهران ذکر می کنند که در یک یا چند محیط شلوغ و شلوغ قرار دارند.

وی در مورد ضد عفونی کردن جاده ها و خیابان های شلوغ ، گفت: براساس توافق با شهرداری تهران و اقدامات جدید بهداشتی ، سمپاشی فقط در مناطقی انجام می شود که بیشترین میزان ترافیک و تراکم جمعیت باشد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا