جامعه

عدم اجبار خانواده‌ها برای تهیه گوشی هوشمند به منظور استفاده از «شبکه شاد»

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات شبکه خوشحال و عدم دسترسی برخی افراد به تلفن های هوشمند گفت: طبیعی است که مردم از شبکه شاد خودداری کنند. ما برای کمک به مردم آمدیم ، نه اینکه مردم را اذیت کنیم و کسانی را که قادر به پرداخت تلفن هوشمند نیستند ، مجبور کنیم.

به گزارش رویداد برتر ، محسن حاجی میرزایی با حضور در شبکه آموزش ، روز معلم را تبریک گفت و گفت: حضور دانش آموزان در مدرسه به دلیل بیماری کورنا متوقف شد ، اما رسالت آموزش نمی تواند بسته شود.

وی افزود: جای تعجب داشت و بیش از یک و نیم میلیارد دانش آموز در سرتاسر جهان از حضور در مدرسه و فضای آموزشی محروم شدند و بزرگترین استراحت آموزشی ایجاد شد و حتی برخی از کشورها پایان سال تحصیلی را اعلام کردند. ما معتقدیم که زمان دانشجویی بسیار مهم است و باید از آن مراقبت کنیم و محتوای آموزشی آن را منتقل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شبکه آموزش و پرورش اولین کشوری بود که به کمک ما آمد ، گفت: در کمتر از یک هفته از تعطیلی عمومی مدارس ، برنامه های ما از شبکه آموزش آغاز شد. طبق برآوردها و بررسی ها ، این برنامه ها با استقبال خوبی روبرو شدند. معلمان آمدند سریع کار کنند و در برنامه های زنده شرکت کردند.

وی با بیان اینکه همه این کارها خوب پیش رفته است ، افزود: مدرسه تلویزیون جاده خوبی بود و ما هنوز باید آن را ادامه دهیم. یکی از مشکلات ما در مدرسه تلویزیون این بود که تعامل معلمان و دانش آموزان امکان پذیر نیست.

حاجی میرزایی ادامه داد: از طرف دیگر معلمان با احساس مسئولیت در میدان حاضر شدند. ما منظم ترین شبکه ارتباطی را بین دستگاه های اجرایی داریم و یک هرم از دفتر تا مدرسه وجود دارد و می توان موضوعات را به سرعت منتشر و نظارت کرد. معلمان متدین و توانا شناسایی و دیده می شدند. مثلاً معلمی داشتیم که در تخت بیمارستان تدریس می کرد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در حادثه کرونا که یک پدیده جهانی است ، می توان کشورهایی را با ابعاد مختلف با یکدیگر مقایسه کرد. آنها در این زمینه خلاقانه و با مسئولیت پذیری حرکت کردند و به همه معلمان احترام گذاشت.

حاجی میرزایی درباره مشکلات شبکه شاد گفت: “من باید در مورد همه کسانی که از شبکه شاد به منظور صداقت انتقاد می کنند ، چند نکته را ارائه کنم.” اول از همه ، چه کاری باید انجام دهیم؟ آیا باید آن را ببندیم؟ ما نتوانستیم این دو ماه را از دست بدهیم زیرا سال تحصیلی دیگر آسیب خواهیم دید. ما نتوانستیم تصور آموزش تلویزیون و یادگیری مجازی را به دست آوریم و به ابزارهایی احتیاج داشتیم. به همین دلیل است که ما یک برنامه آموزشی اختصاص داده شده برای ایجاد مجدد محیط مدرسه ایجاد کرده ایم.

وی ادامه داد: طبیعی است که در این میان مردم از شبکه شاد دور باشند. ما برای کمک به مردم آمدیم ، نه اینکه مردم را اذیت کنیم و کسانی را که قادر به پرداخت تلفن هوشمند نیستند ، مجبور کنیم. گفتیم هرکسی می تواند به شبکه وصل شود. بیش از 60 درصد دانش آموزان ، 96 درصد معلمان و 70 درصد کلاس ها تشکیل می شوند. بعضی ها اینطور نیست. به عنوان مثال ، آنها اینترنت یا تلفن هوشمند ندارند و یا به دلایل دیگر ، آنها نمی توانند از شبکه خوشحال استفاده کنند.

حاجی میرزایی ادامه داد: از مدیران منطقه خواسته ایم آموزش و پرورش این افراد را از طریق روش های جایگزین در دستور کار قرار دهند. این مسیرها ممکن است شامل تهیه کتاب درسی ، استفاده از ظرفیت یک مدرسه تلویزیونی و شبکه های استانی باشد. ما خوشحال نیستیم که خانواده وی دچار مشکل شده اند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در بیش از 11 استان در مناطق دور افتاده و عشایری ، معلمان با چهره به چهره در مسافت اجتماعی درس می دهند ، گفت: وزیر آموزش و پرورش گفت: این الکترونیکی بود. اگر خدای ناکرده ، دوباره در اوج پاییز با اوج این پدیده روبرو شویم ، باید بتوانیم اقدامات لازم را به سرعت انجام دهیم. سپس دیگر نمی توانیم بگوییم که متعجب شده ایم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا