اقتصادی

فرانسه در یک قدمی بحران بدهی

وزیر بودجه فرانسه نسبت به افزایش بدهی هشدار داده است.

جرالد دارمنین ، وزیر دارایی فرانسه ، که در یک مصاحبه تلویزیونی ظاهر شد ، طبق گزارش رویترز درباره پیامدهای منفی فزاینده ویروس Coronavirus در سومین اقتصاد بزرگ اروپا هشدار داد. تا پایان امسال بیش از 115 درصد خواهد بود. با این حال ، به گفته وزیر فرانسه ، دولت هیچ برنامه ای برای افزایش مالیات برای کاهش بدهی های خود ندارد.

طبق آمار مرکز آمار فرانسه ، تا پایان سال 2019 ، نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی دومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا 98.1 درصد بود که نسبت به سال قبل بدون تغییر بوده است. با این حال ، نسبت کسری به تولید ناخالص داخلی دولت از 2.3٪ به 3 increased افزایش یافته است.

با چهار درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور (100 میلیارد یورو) ، دولت فرانسه قصد دارد از مشاغل و کارمندان فرانسوی تحت تأثیر کرونا حمایت کند.

از طرف دیگر ، وقتی اقتصاد آلمان در رکود است ، دولت آلمان نیز احتمال افزایش کسری بودجه دولت را اعلام کرده است. با این حال ، کاهش شیوع کرون آلمانی و بازگشایی مشاغل امیدها را افزایش داده است که بزرگترین اقتصاد اروپا می تواند از رکود اقتصادی بهبود یابد.

کلاوس ولاراب ، کارشناس مرکز علوم آلمانی آلمان گفت: “به نظر می رسد اقتصاد آلمان در اواخر تونل نور در حال ضعف است ، اما انتظار می رود اقتصاد آلمان در سه ماهه دوم به پایین ترین زمان کاهش یابد.”

به گفته ولاراب ، اگرچه روند اطمینان خاطر فعالان اقتصادی در منطقه یورو آغاز شده است ، اما هنوز باید راه طولانی پیش روی بازگشت فعالیت اقتصادی به زمان قبل از بحران وجود داشته باشد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا