جامعه

موج دوم کرونا در ایران چه زمانی اوج خواهد گرفت؟/ خطر جدی‌تری در انتظار مردم است

آنا محمد میرزندی ، گروه اجتماعی خبرگزاری آنا؛ Coronavirus همچنان در ایران قربانی می شود ، بیماری ای است که از هر لحاظ مردم را تحت تأثیر قرار داده است و اکنون ، تقریباً سه ماه از ورود این ویروس بدخیم به ایران ، صحبت از کورو ویروس دوم است.

مقامات وزارت بهداشت بارها و بارها از موج دوم تاج گذاری هشدار داده اند ، از طرف دیگر. محققان سازمان بهداشت جهانی معتقدند موج دوم بیماری عروق ویروس کرونا قلب در حال گسترش است. این می تواند از موج اول بدتر باشد و جان هزاران انسان در سراسر جهان را بگیرد. از طرف دیگر ، می تواند به آهستگی پیش رود و بسیاری از افراد بدون هیچ علائمی می توانند آلوده شوند..

فصل سرما شروع برای کورونا است

ستاد ملی کرونا به تدریج مجوزهایی را برای بازگشایی مشاغلی که پس از اولین موج بیماری مجبور به بسته شدن شده اند ، صادر می کند و این مسئله اکنون باعث شده تا جمعیت زیادی در خیابان ها ایجاد شود.

در گزارشی ، مرکز تحقیقات پارلمان زمان سنجش موج دوم بیماری عروق ویروس کرونا در ایران را ارزیابی کرد که انتظار می رود در فصل سرما بعدی دوباره تجربه شود.

از طرف دیگر ، مقامات ارشد وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بارها تأکید کرده اند که اگر فاصله هوشمند به خوبی رعایت نشود ، کشور مطمئناً در معالجه کرونا با مشکلاتی روبرو خواهد شد ، اما سوال اینجاست که سیاست وزارت سلامت عبارت است از اطلاع رسانی به مردم در مورد اوضاع. Corona چیست و هدف از اعلام شهرهای سفید در کشور چیست؟

وزارت بهداشت خواستار بسته شدن کشور است

کیانوش جهانپور در مصاحبه با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرنگار حوزه سلامت خبرگزاری اجتماعی خبرگزاری آنا ، گفت: دلیل اینکه چرا وزارت بهداشت سیاست خود را برای اعلام استان های سفید تغییر داده است ، گفت: ” ابتدا باید تأکید کنم که اولویت برای وزارت بهداشت ، سلامتی مردم است و اگر در آن بود ، ما یک سال کشور را تعطیل می کردیم ، بنابراین از کارشناسان و مدیران اقتصادی می خواهم که بیرون بیایند.

وی افزود: من هنوز اعلام می کنم که ما استان سفید نداریم و فقط مناطقی در برخی استانها به عنوان سفید اعلام شده است ، سیاست وزارت بهداشت هنوز مانند گذشته است.

سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: اعلام موج دوم کرونا فقط یک پیش بینی است و ممکن است این اتفاق نیفتد و مردم باید برای موج دوم کرونا آماده شوند.

خطر جدی تر در انتظار مردم است

با این حال ، تصمیمات ستاد ملی مبارزه با تاجگذاری در کلان شهرها ، به ویژه در تهران ، وضعیت را در بین مردم عادی کرده است.

در همین راستا ، علیرضا زالی ، فرمانده قرارگاه کورونا در تهران با اشاره به افزایش تعداد بیماریهای قلبی عروق ویروس کرونا در کشور ، اظهار داشت: “با توجه به روند عادی سازی در کشور ، می توان خطر جدی تری را پیش بینی کرد.” . با این وجود ، هنوز ویروسی وجود دارد و تا زمانی که از بین نرود یا واکسینه نشود ، خطر از بین نمی رود.

وی ادامه داد: با افزایش ترافیک سطح آلودگی تماس افزایش می یابد که می تواند منجر به روند متفاوت بیماری نسبت به گذشته شود و به دلیل دوره نهان ویروس اثرات آن در روزهای آینده نمایان می شود زیر “.

زالی با اشاره به گزارش هایی مبنی بر ناپدید شدن کورو ویروس در ایران تا 17 مه براساس نتایج یک مطالعه علمی در سنگاپور ، گفت: “پایان یک بیماری همه گیر به راحتی قابل پیش بینی نیست.” ما نمی توانیم درباره ایمنی یک مطالعه در خارج از کشور اظهار نظر کنیم و بهتر است گزارش های میدانی در خانه کافی باشد.

کرونا قوی تر می شود

تصمیمات عجیب ستاد ملی کرونا باعث شده تا مردم نسبت به همیشه نسبت به کورونا بی تفاوت باشند. بازگشایی دفاتر و حتی نجوا در مورد بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی می تواند ویروس Corona را در کشور و ویروس Corona در کشور قدرت تشدید کند. بیشتر از گذشته در نظر بگیرید ، در حالی که به گفته ایرج حریریچی معاون وزیر بهداشت ، ما باید به پدیده آنفولانزای فصلی نیز نگاه کنیم.

ویروسی که رحم ندارد

در موج اول خود ، coronavirus جدید به شدت بر انسان تأثیر می گذارد زیرا هیچ مصونیتی نسبت به آن وجود ندارد ، اما به احتمال زیاد در موج دوم خود به دلیل ایمنی نسبی ، به عنوان یک بیماری فصلی مانند آنفولانزا عمل کرده و در آن قرار می گیرد. الگوی تکرار سالانه در این حالت ، اگر قارون ویروس جدید همزمان با آنفولانزا قله شود ، بیمارستان ها به طور جدی تحت تأثیر قرار می گیرند. کارشناسان همچنین می گویند که رفتار ما نقش مهمی در میزان و شدت کوروی ویروس جدید ایفا خواهد کرد. مردم می توانند با شستن دستان خود در اغلب موارد با صابون ، پیروی از قوانین مسافت اجتماعی ، و پوشیدن ماسک در خارج از خانه ، شدت این امواج بعدی را کاهش دهند. علاوه بر این ، دولت باید متعهد به نظارت بیشتر و آزمایش های گسترده باشد تا اطمینان حاصل شود که آنها نیازی به استفاده از اقدامات پرهزینه و پرهزینه برای موج دوم ندارند.

انتهای پیام / 4148

دکمه بازگشت به بالا