خبرهای کلی

نیاز دو ماهه تئاتر برای بازگشت به صحنه

براساس پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر ،
قدیر آشنا با اشاره به خطر بالای اجراهای تئاتری در رده های مقر مقابله با تاجگذاری و قرار گرفتن در آخرین مرحله بازگشایی ، اظهار داشت: در این راستا جلساتی با نمایندگان و رهبران انجمن ها و ستادهای مرتبط برای رسیدن به یک راه حل انجام می شود. مناسب و منطقی برای بازگشایی است و ما تئاترها را بازگشایی کرده ایم.

وی افزود: در همین راستا دو موضوع مهم دغدغه اصلی برگزارکنندگان تئاتر و صاحبان تئاتر است. اول از همه ، اطمینان از قوانین و موضوعات بهداشتی هنگام بازگشایی تئاترها و مهمتر از همه مهمترین دغدغه هنرهای نمایشی ، استقبال مردم از سالن ها بدون توجه به کرونا است.

اشنا با اشاره به تقسیم کشور از نظر شیوع تاج ویروس در مناطق سفید ، زرد و قرمز ، اظهار داشت: بنابراین اجرای برنامه های واحد برای همه مناطق کشور امکان پذیر نیست.

مدیرکل هنرهای نمایشی ادامه داد: “ما مشتاقانه منتظر صدور مجوز از سرگیری فعالیت در حوزه درام هستیم اما این بدان معنا نیست که این نمایش از ابتدای نمایش قابل اجرا باشد زیرا حداقل یک ماه و نیم به دلیل مسافت هنرمندان صحنه برای فراهم کردن محیطی امن برای تماشاگران و هنرمندان ، دو سال طول خواهد کشید تا سالن هایی که صندلی های بیشتری دارند ، تزئین و احیا شود.

بازگشت به صحنه دو ماه طول می کشد

وی درباره کمک صاحبان تئاتر خصوصی و کارمندانشان اضافه کرد:

وی در خصوص تعطیلی برخی جشنواره ها و هزینه نگهداری از آنها برای پرداخت خسارات ناشی از بیکاری کرونا ، افزود: برخی جشنواره ها مانند جشنواره تئاتر فایر ، هویت تئاتر کشور است و نمی توان آنها را تعطیل کرد. اما آنها تا پایان آوریل نهایی خواهند شد. ” خواهیم رسید و برخی از جشنواره ها مطمئناً تعطیل خواهند شد.

اشنا افزود: برای جلوگیری از کاهش نیروها از 24 سالن خصوصی در تهران و سالن های خصوصی در شهرها پشتیبانی خواهیم کرد.

مدیرکل هنرهای نمایشی ادامه داد:

دکمه بازگشت به بالا