خبرهای کلی

پارکینگ«آقاجانی بیگ» چشم انتظار افتتاح/ ۵سال از کلنگ‌زنی طرح گذشت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استانها: در سالهای اخیر ، رشد تولید خودرو و ورود کنترل نشده اتومبیلهای تک نفره به خیابانهای همدان بیش از هر زمان دیگری مشکل ترافیک و نبود پارکینگ را نشان داده است ، بنابراین هر روز ظهر ، ظهر و عصر شهروندان از ترافیک بالایی در خیابان ها برخوردار هستند. ، از آنجا که بیشتر ترافیک ایجاد شده توسط پارکینگ در کنار خیابان ها صورت می گیرد ، که بر لزوم توجه به ساخت پارکینگ تأکید می کند.

گذشته از اینکه فضای پارکینگ در همدان وجود ندارد ، عمدتاً با معرفی پیاده روها اکثر همدان یک خیابان شهری است و از آنجا که ماشین ها نمی توانند وارد این دروازه شوند ، نیاز به توسعه و افزایش واحدهای پارکینگ در منطقه اول شهر همدان دو برابر می شود.

کمبود پارکینگ عمومی در حلقه اصلی شهر

در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی در حلقه اصلی شهر همدان عدم وجود پارکینگ عمومی برای اتومبیل های شهروندان است ، زیرا این موضوع به یک پارکینگ برای خیابان های کنار پیاده روها تبدیل شده است و این مسئله باعث ایجاد مشکلاتی در محلات و نارضایتی در اینها شده است.

یک راننده همدان در مصاحبه با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: از زمان ساخت پیاده رو بوعلی ، خیابان های جانبی خیابان برای افرادی که مایل به رفتن به میدان امام در همدان هستند ، به مکان ترافیک تبدیل شده است. کوچه های مورد نظر پارک شده اند تا بتوانیم بیش از 15-20 دقیقه در ترافیک بمانیم تا مسافتی را که نمی تواند 5 دقیقه با پای پیاده طی کند ، بپوشانیم.

ظرفیت فضاهای پارکینگ عمومی پاسخگوی نیاز فعلی مردم و رانندگان نیست

وی گفت: ظرفیت پارکینگ های عمومی به ویژه در مرکز شهر پاسخگوی نیاز فعلی مردم و رانندگان نیست و پارکینگ های اتومبیل در امتداد خیابان ها غالباً اشغال می شدند. وی گفت: “مشکلات فعلی از لزوم پارکینگ های با ظرفیت بالا هشدار می دهد.”

نبود پارکینگ در منطقه اول همدان یک واقعیت غیرقابل انکار است اما در این راستا اجرای یک پروژه که سالها نیاز شهروندان منطقه ولسوالی آغاجان را حفظ کند بزرگ همدان یک کلید را به دست آورد ، اما به نظر می رسد که هنوز راه درازی نداریم.

در 9 فوریه سال 1993 با حضور فرماندار ، فرماندار ، اعضای پارلمان همدان ، اعضای شورای شهر و مسئولان شهر همدان ، عملیات اجرایی پارک اتومبیل چند طبقه در آغاجانی بیک در همدان آغاز شد.

پروژه ساخت و ساز در منطقه اول شهر واقع در یكی از مناطق قدیمی همدان ، 24500 متر مربع مساحت دارد و هنوز هم در مرحله نیمه كار در دست اجراست و در دو سال و پایان سال 1995 به بهره برداری می رسد. محکم و کج ، و ماریو این ادامه دارد

پارکینگ چند طبقه اتومبیل آقاجانی بیک با ظرفیت 530 خودرو ساخته خواهد شد همانطور که بارها از سوی رهبران شهر اعلام شده است ، آقاجانی بیک قادر به ساخت یک پارکینگ چند طبقه برای اسکان 530 دستگاه با 44 واحد تجاری و 15 واحد اداری خواهد بود.

از لحاظ موقعیت مکانی ، این پروژه در قلب شهر و در منطقه واقع شده است که پس از ساخته شدن پیاده رو در خیابان بوعلی ، به دروازه ای برای اتومبیل تبدیل شده است و این پروژه باعث کاهش ترافیک برای شهروندان و اتومبیل ها در مسیر مورد نظر می شود. می شود

مسوولان شهر همدان از ابتدا روی این طرح کار کرده اند چند ماه آنها یک بار از روند اجرایی بازدید کرده و قول به اتمام و بهره برداری از آن را داده اند که بارها و بارها تبدیل به عنوان رسانه ای استان همدان شده است ، اما این پروژه هنوز افتتاح و بهره برداری آن را درک نکرده و در آخرین وعده خود در پایان سال ، تکمیل آن اعلام شد.

در همین رابطه ، معاون وزیر امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: بهره برداری از پروژه پارکینگ آقاجانبیگ وی در پایان اعلام کرد و اظهار داشت: با احتساب افزایش 25 درصدی مبلغ قرارداد ، علاوه بر تغییر پروژه ، بیش از 45 میلیارد تومان هزینه پروژه نیز است.

توقفگاه خودرو آقاجانبیگ پیشرفت فیزیکی 70٪

عزیزالله یوسفی درباره آخرین وضعیت پروژه پارکینگ آقاجانبیگ، بیانیه: پروژه پارکینگ آقاجانبیگ در سه بلوک A ، B و C ، 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بودجه پروژه تاکنون برای بودجه مصوب هزینه شده است ، افزود: بودجه موردنیاز با ارائه عملکرد پیمانکار از منابع داخلی شهرداری پرداخت شده است.

نماینده شهرداری همدان در خصوص زیرساخت ها و حمل و نقل شهری تصریح کرد: شهرداری منطقه 2 به عنوان کارفرما سرپرست مستقیم است و معاون شهرداری مسئول زیرساخت ها و حمل و نقل شهری نظارت بر پروژه را بر عهده دارد.

وی به شش باقیمانده از هشت تا بالای پروژه اشاره کرد و افزود: یک سقف هنوز از بلوک A ، دو سقف از بلوک B و سه سقف از بلوک پروژه است.

این پروژه تا پایان سال به بهره برداری می رسد

یوسفی با بیان اینکه این پروژه چند منظوره دارای پارکینگ ، فضای تجاری و اداری است ، افزود: پیش بینی می شود قسمت ساختاری این پروژه در خردادماه به اتمام برسد و این پروژه تا پایان سال قابل بهره برداری است.

وی جزئیات پروژه را بیان کرد و ادامه داد: کل منطقه پارکینگ آقاجانبیگ، دارای چهار هزار و 115 متر مربع و دو هزار و 790 متر مربع پارکینگ با 531 واحد عمومی است.

معاون وزیر امور زیربنایی و حمل و نقل و انتقال شهری با اشاره به شهرداری همدان تصریح کرد: در این پروژه 44 واحد تجاری با مساحت حدود 1919 متر مربع و 15 واحد اداری با مساحتی در حدود 1240 متر مربع تعریف شده است.

وی یادآور شد: مساحت کل این پروژه که 24000 متر مربع است در حال حاضر توسط پیمانکار در حال انجام است.

این پروژه بیش از 45 میلیارد گوجه فرنگی هزینه خواهد کرد

یوسفی با اشاره به مبلغ وام مورد نیاز برای این پروژه اظهار داشت: قرارداد اصلی در اردیبهشت سال 95 با مبلغ 24 میلیارد تومان منعقد شد و اکنون با احتساب افزایش 25 درصدی مبلغ قرارداد به علاوه تغییر در پروژه ، هزینه کل 45 میلیارد تومان است. این یک پروژه است

وی در مورد مشکلات و موانع پیشروی پروژه گفت: افزود: افزایش قیمت مواد و عدم توانایی در انجام این کار برخی از مشکلات و موانع پیشرفت پروژه است و اقدامات لازم برای رفع آنها صورت گرفته است.

معاون وزیر امور زیربنایی و حمل و نقل و انتقال شهرداری شهری همدان اظهار داشت: این پروژه در بودجه شهرداری امسال تأمین می شود.

به گفته کارشناسان و کارشناسان حمل و نقل ، یک راه حل برای مشکل ترافیک ساخت بویژه پارک خودرو است در حال جابجایی به در مرکز شهر و در مناطق شلوغ ساعت وجود دارد از این رو این بار انتظار می رود مسئولان شهر قول خود را برای پر کردن پارکینگ آغاجانی حفظ کنند بزرگ همدان که در ششمین سال اجرای خود است ، متعهد خواهد بود و شاهد خواهیم بود که امسال کار کند.

دکمه بازگشت به بالا