خبرهای کلی

پرنده مهاجر پر از زمزمه رفتن است/ تعامل با طبیعت را یاد بگیریم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه مشروعیت ، هدی خرم آبادی: مهاجرت بخشی جدایی ناپذیر از زندگی آنها است. مسیر معمول گاهی بیش از هزار کیلومتر است. آنچه ما به آن توجه نمی کنیم این است که چرا آنها ضروری هستند و چگونه می توان از سهل انگاری و خودخواهی انسان در طی سالها کم کرد و روز به روز تعداد ما بیشتر شده است و این کم و بیش ماهیت زندگی را تغییر داده است.

وجه مشترک همه کشورهای جهان در روزهای تاجگذاری انسان این است که خروج انسان از طبیعت عواقب مثبتی برای محیط زیست به همراه داشته است.

پرندگان و حیوانات که به دلیل حضور بعضا غیرمجاز انسان ها در حوزه های طبیعی پنهان شده اند ، اکنون خجالتی و پرنور هستند و این مختص کشور ما نیست و تصاویر منتشر شده در فضای آنلاین حیوانات که از آن بیرون می آیند. مسدود کردن ترس شکار و مرگ در همه کشورها رایج است.

تغییر در نگرش و اهداف پرندگان

در گفتگو با خبرنگار آنلاین ، یکی از عکاسان حیات وحش به افتخار روز جهانی پرندگان مهاجر ، راه های مؤثر اطلاع رسانی شهروندان از تعامل صحیح با طبیعت را تشریح کرد.

هادی انصاری با بیان اینکه بدون شک پایه و اساس هرگونه تغییر “آموزش” است ، اظهار داشت: با آموزش مناسب می توان نگرش ها و روش ها را تغییر داد. شکست طبیعت و حفظ حیوانات وحشی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی ادامه داد: برای ارائه آموزشهای مناسب باید برنامه ، اصول و مهارت هایی داشته باشیم. انجمن ها و سازمان های محیط زیست می توانند با آموزش نحوه برخورد صحیح با حیوانات وحشی و طبیعت ، به درستی عمل کنند.

این عکاس عزیز که در حیات وحش وجود دارد ، در پاسخ به این سؤال که آیا افزایش تعداد پرندگان تاثیری در ارتقاء فرهنگ پرندگان و محافظت از پرندگان دارد ، گفت: “من به افزایش اندک تماشای پرندگان اعتقاد ندارم.” بعضی اوقات حتی به حیات وحش آسیب می زند.

با افزایش تب ، تعداد سوابق افزایش می یابد ، طغیان پرندگان پرندگان را به زیستگاه آن می اندازد و افزایش تعداد پرندگان مورد علاقه که سودآور نیستند نیز مضر است. انصاری ادامه داد: به عنوان مثال ، هنگامی که تب افزایش تعداد ثبت ها افزایش می یابد یا هیجان ثبت گونه نادر باعث جاری شدن سیل پرندگان در زیستگاه آن می شود ، افزایش تعداد پرندگان مورد علاقه که سودآور نیستند نیز افزایش می یابد. مضر است “

به گفته وی ، علاوه بر افزایش تعداد پرندگان ، به نظر می رسد در این دوره باید فعالیت تماشای پرندگان را نیز عمیق تر کنیم ، نگرش و اهداف تماشای پرندگان را تغییر داده و سطح محافظت از خواندن آنها را افزایش دهیم.

هادی انصاری تأکید کرد: در سرتاسر جهان ، با کمترین حضور انسان در طبیعت ، شاهد حضور حیوانات در نزدیکی شهرها هستیم و گاهی اوقات صحنه هایی وجود داشته که تاکنون نادر بوده است. حتی در ایران احتمالاً ما شاهد این صحنه ها هستیم اما با چه کیفیت و کمیت ارتباط مستقیمی با نحوه تعامل انسان در آن منطقه با طبیعت اطراف وجود دارد.

وضعیت پرندگان مهاجر در استان را توضیح دهید

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر در عکسی با آنلاین ، در مورد تأثیر پرندگان بر چرخه زندگی و وضعیت پرندگان مهاجر در استان بوشهر توضیح داد.

فرهاد قلی نژاد با بیان اینکه پرندگان یکی از مقولات مهم حیوانات هستند که نقش مهمی در چرخه زندگی دارند ، گفت: تنوع پرندگان یکی از مظاهر زیبای تنوع زیستی در دنیای زندگی است. پرندگان تأثیرات زیادی روی زنجیره های غذایی و زندگی روی کره زمین دارند.

مهمترین دلایل تهدید پرندگان تخریب زیستگاه ، تأثیرات منفی ناشی از تغییرات آب و هوا بر روی زیستگاه ها و چرخه طبیعی زندگی پرندگان و همچنین شکار و صید آنهاست. وی افزود: مهمترین کارکردها و فواید پرندگان می تواند نقش آنها در کنترل آفات گیاهی و تولید محصولات کشاورزی با تأثیرگذاری بر گرده افشانی و انتقال بذرها و میوه ها ، حفظ شرایط محیطی و پایداری محیط های آبی و آبزی باشد. حفظ تعادل در طبیعت با مصرف مواد غذایی ارگانیسم ها “. وی همچنین از مواد غذایی ، کاربردهای انسانی برخی پرندگان به عنوان غذا و نقش نقش در فعالیتهای گردشگری و غیره نام برد.

به گفته وی ، اثرات و کارکردهای مورد نظر پرندگان برای زندگی انسان و محیط زیست کاملاً واضح است ، بنابراین انسان باید سعی کند از چنین گونه های ارزشمندی محافظت کند. امروزه مهمترین تهدید برای پرندگان تخریب زیستگاه ، تأثیرات منفی ناشی از تغییرات آب و هوا بر روی زیستگاه ها و چرخه طبیعی زندگی پرندگان و همچنین شکار و ماهیگیری است.

تنوع پرندگان زیاد

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر تأکید کرد: تالاب ها ، رودخانه ها ، دریا و جزایر و همچنین بسیاری از اکوسیستم های زمینی مانند جنگل ها و کوه ها زیستگاه گونه های مختلف پرندگان از جمله پرندگان مهاجر و بومی هستند. لازم است

وی افزود: ما در ایران شاهد تنوع زیستی مطلوب پرندگان در کشور هستیم و ایران به دلیل تنوع زیستگاهها و اکوسیستم های متنوع ، در خانه بیش از 524 گونه پرنده قرار دارد که این تنوع بسیار متنوع است. مهم “.

وی گفت: “ایران عضو كنوانسیون رامسر (كنوانسیون كرم های بین المللی جدی ، به ویژه زیستگاه پرندگان) است كه در سال 1971 در رامسر به تصویب رسید.”

300 گونه از پرندگان بومی و حیوانات مهاجر در استان بوشهر زندگی می کنند

وی گفت: خوشبختانه در کشور ما قانون حمایت از ، توانبخشی و مدیریت آب در سال 2017 به منظور حمایت از تالاب های کشور در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. آنها هستند.

قلی نژاد گفت: استان بوشهر نیز به دلیل اکوسیستم های تالاب ، دریایی و جزیره دارای تنوع قابل توجهی پرنده است ، بنابراین بیش از 556 گونه پرنده بصورت محلی شناسایی شده و 327 گونه پرنده نیز در استان شناسایی شده است.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: زیستگاه حدود 300 گونه پرنده ، بومی و مهاجر در استان بوشهر ، مناسب بودن زیستگاه های استان را در رفع نیازهای زیستگاه پرندگان از جمله غذا ، مسکن ، شرایط مطلوب نشان می دهد. هوا و غیره

وی ادامه داد: استان بوشهر دارای زیستگاه های سرشار از فرورفتگی پرندگان از جمله تالاب هیله ، تالاب دیر نخیلو ، تالاب ماند ، تالاب دیر و بردستان و همچنین غذاهای بیشماری مانند مصب های نظامی و سلطان است.

قلیانژاد با تأکید بر اینکه حفاظت از تالاب های استان و همچنین سایر زیستگاه ها و مناطق حفاظت شده برای حفاظت از پرندگان بسیار مهم و ضروری است ، اظهار داشت: براساس قانون حمایت از محیط زیست و بهسازی و قانون حفاظت از ، احیا و مدیریت تالاب ها و سایر قوانین و مقررات ، تخریب محیط زیست در زیستگاه های طبیعی را ممنوع می کند.

وی اظهار داشت: همچنین طبق قانون شکار و صید ، هرگونه شکار و صید گونه های جانوری از جمله پرندگان و سایر گونه ها ، بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع و غیرقانونی و البته شکار است. و شکار گونه های در معرض خطر و در معرض خطر مانند پرندگان “. شکار به طور کلی ممنوع است.

حفاظت از زیستگاه پرندگان در استان بوشهر

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: بازیابی پرندگان طعمه یکی از رایج ترین پرندگان غیرقانونی طعمه در کشور و استان بوشهر است که با هدف قاچاق این پرندگان در خارج از کشور انجام می شود و هر ساله واحد حفاظت از محیط زیست استان با توان لازم و حداکثر برنامه ریزی مانع این اقدام می شود.

قلیانژاد با اشاره به اینکه آنچه امروز حائز اهمیت است ، حمایت از زیستگاه های پرنده در استان بوشهر ، به ویژه حفاظت از تالاب ها و جزایر استان است ، تأکید کرد: بهره برداری صنعتی و معدن و سایر بهره برداری های تالاب باید در نظر گرفته شود.

وی یادآور شد: آموزش شهروندان و به ویژه آموزش جوامع محلی در مورد اهمیت پرندگان و نقش آنها در زندگی و محیط زیست به منظور جلب همکاری مردم و مشارکت آنها در حمایت از پرندگان و زیستگاه های آنها بسیار مؤثر و مفید است. .

سال یاردو ، 10 ماه مه روز جهانی پرنده مهاجر است. در روزهای تاج وقتی که جاذبه های انسان را به واسطه طبیعت و حضور حیوانات در محیط اطراف خود می بینیم ، باید بازنگری کنیم که چگونه ما با موجودات دیگر ارتباط برقرار می کنیم.

در حقیقت ، راز “تجدید” باید شناخته شود ، در غیر این صورت بهار یک فصل عود است. بدون شک ، کورونا فرار خواهد کرد ، اما نحوه زندگی در پشت تاجگذاری انسان و نحوه ارتباط و تعامل او با طبیعت ثابت خواهد کرد که انسان “باهوش” چقدر است!

اگر هرکدام از ما با طبیعت به یک شهروند دوست داشتنی تبدیل شدیم و نسبت به قطع درختان ، شکار پرندگان و حیوانات ، ریختن زباله در دریا و محیط اطراف خود و غیره بی تفاوت نبودیم ، اگر مدیران و مسئولان به جای آن اقدام به ساخت و ساخت برج کنند. و راه هایی برای محافظت از زندگی دیگران و احترام به زندگی آنها ایجاد شده است ، پس می توان در مورد خرد انسان قضاوت کرد.

دکمه بازگشت به بالا