خبرهای کلی

پرواز با بال‌های ایرانی – رویداد برتر

سقوط آزاد و هزاران متر از سطح دریا از طرفداران بی شماری در ایران برخوردار است ، اما شهرت این ورزش مهیج در گرد و غبار ورزش های محبوب از بین می رود و معمولاً جایی در میان عناوین کوچک و بزرگ در رسانه ها وجود ندارد. به عنوان مثال ، کمتر کسی می داند که نوسانات نرخ ارز و افزایش ناگهانی دلار در این منطقه و روحیه سایر ورزشهای هوایی پیش بینی می شد و سایه سنگین تحریم ها آسمان پرندگان ایرانی را پوشانده است.

به گزارش رویداد برتر ، روزنامه وطن امروز ادامه داد: “مهدی نقدی پاری ، نخستین ایرانی که در کشور زندگی می کند و دارای یک گواهینامه بین المللی چتر نجات و سقوط هواپیما به روشی جدید است ، یکی از کسانی است که مدت هاست در حال عبور از بازار ورزش است.” هوا در ایران سخت است. وی گفت: “اخیراً یک گروه ویژه برای تولید لباس های پارس و چتر نجات در داخل کشور ساخته شده است و آن را در دسترس علاقه مندان به مارک ایرانی قرار می دهد.” تحریم ها دستیابی به پرندگان ایرانی را سخت تر از گذشته می کند. این تجهیزات شامل لباس های VingSut یا بالدار ، چتر نجات ، ارتفاعات ، کلاه مخصوص و غیره است و برای آن دسته از ایرانیانی که می خواهند آموزش پرواز داشته باشند کار ساده ای نیست. قیمت تجهیزات WingSoot و سقوط آزاد مانند هر کالایی دیگر که به قیمت دلار بستگی دارد ، طی 1.5 سال چهار برابر شده و با همان قیمت های حیرت انگیز در بازار موجود نیست. به همین دلیل من به همراه گروهی از دوستان فکر کردم که ما این تجهیزات را در ایران درست خواهیم کرد. “

سقوط آزاد و چرخ دنده بالدار باید بین 7000 تا 15،000 دلار از مبتدی تا حرفه ای مشخص شود ، و طبیعی است که بسیاری از ایرانی های جوان که در ارتفاعات هزار متری پرواز می کنند ، نمی توانند چنین هزینه های اضافی را تحمل کنند. نقدی – پاری با انتقاد از راه اندازی پاراگراف تولیدی امسال در ایران ، راه اندازی خط تولید چتر نجات و چتر نجات را در ایران رد نمی کند: “ما می توانیم در ساخت هواپیما مانند بسیاری از مناطق دیگر ، تحریم ها را تصویب کنیم و روی دو پا بایستیم. ارز ، و بار دیگر عزم جوانان ایرانی برای غلبه بر تحریم های جهانی را نشان می دهد. “در صورت ارائه پشتیبانی لازم ، اولین هواپیمای تولیدی داخلی طی یک ماه دیگر با یک سوم قیمت مدل های آمریکایی ارسال می شود.”

وینگسوت ، یک پرنده پرواز آزاد و مربی سقوط آزاد که محلی سازی هواپیماها را گامی مهم در جذب جوانان ایرانی به ورزش می داند ، گفت: “هدف اصلی ایجاد یک فضای مناسب برای زنده ماندن این ورزش در ایران است.” در حال حاضر ، آمریکایی ها و روس ها در صدر سقوط آزاد Wingsworth هستند ، اما ما باید پیشرفت کنیم و به جلو برویم. تنها درخواست من از مسئولان این است که ما را در این باره همراهی کنند و کارهای بیشتری در زمینه صدور پروانه تولید و گواهینامه های مربیگری انجام دهند. متأسفانه ، انجمن ورزش هوایی سالها مجوز مربیگری چتربازی و رایگان سقوط نکرده است. “من از مقامات وزارت ورزش و جوانان می خواهم که برای افزایش ورزش های هوایی در ایران ، به ویژه پاراگراف و سقوط آزاد اقدام کنند و پیشرفت خوبی داشته باشند.”

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا