جامعه

۱۰ دلیل برای آنکه به کودکان اجازه استفاده از موبایل ندهید

تلفن های هوشمند و تبلت ها به بخشی جدایی ناپذیر از خانواده ها تبدیل شده اند. در این شرایط ، کودکان علاقه مند به استفاده از این ابزارها در سنین کودکی هستند و در بسیاری از موارد والدین این تصمیم را از دست می دهند. در این مقاله به بررسی ابعاد مختلف استفاده کودکان از تلفن های هوشمند و تبلت ها می پردازیم.

این فناوری به جامعه بشری خدمت کرده است ، که با این وجود ، ما نباید به عنوان والدین نگران تاثیر تلفن های هوشمند بر فرزندان خود باشیم. هنگامی که کودکان اصرار دارند تلفن همراه شخصی خود را داشته باشند ، طبیعتاً باید نگران این باشند که گوشی هوشمند چگونه روی آنها تأثیر منفی بگذارد. کارشناسان سالهاست که درباره خطرات استفاده از این تلفن ها هشدار می دهند. البته ، بسیاری از والدین به دلیل برنامه شغلی خود وقت زیادی برای نگهداری فرزندان خود در خانه ندارند. این مشکل بویژه پس از شیوع تاجی و شروع دوره قرنطینه و همچنین تعطیلی مدارس و مهدکودک ها چند برابر شده است. شاید بهترین راه برای بازی کودکان در خانه عدم نیاز به تلفن هوشمند باشد. اگر به دنبال سرگرمی و سرگرمی برای بچه های بدون فناوری هستید ، روی لینک زیر کلیک کنید:

در زیر رایج ترین تلفن های هوشمند برای کودکان استفاده می شود:

1. تلفن هوشمند رابطه والدین و فرزند را تغییر می دهد

حتی اگر تلفن های هوشمند مفید باشند ، اعتیاد به تلفن همراه می تواند بر روابط والدین و فرزند تأثیر بگذارد. لازم به ذکر است که کودکان هنوز در حال رشد هستند و شما به عنوان والدین باید ارتباط خود را با فرزند خود حفظ کنید. کودکان با کمک تلفن های هوشمند سریع جواب می دهند و این می تواند منجر به تصمیمات بد در آینده فرزندشان شود.

2 – خلاقیت کودکان را محدود می کند

با دسترسی آسان به تلفن های هوشمند در اکثر تلفن های هوشمند ، بچه ها زمان زیادی را صرف بازی های هیجان انگیز می کنند ، این باعث خلاقیت و تخیل آنها می شود. همچنین چشمه ها را با گذشت زمان تضعیف می کند.

3- تلفن هوشمند باعث بی خوابی می شود

تلفن هوشمند در اتاق خواب کودک ، میزان خواب شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و آنها را خسته تر می کند. با بزرگتر شدن فرزندتان ، باید استراحت زیادی داشته باشید تا در فعالیت های روزمره شرکت کنید و به درستی یاد بگیرید. شکی نیست که یک تلفن هوشمند به او در رسیدن به این اهداف کمک نخواهد کرد.

4- این به ما فرصتی نمی دهد تا درباره عواقب چیزها فکر کنیم

تصور کنید فرزندتان در گروه چت “من آرزو می کنم بمیرم” پیام دریافت کند. حتی کودکان بسیار مودبانه واکنش خودجوش نشان می دهند و می گویند: “آرزو می کنم که بمیری”. به سرعت با هر تلفن هوشمند اتفاق می افتد و کودک شما وقت ندارد که در مورد عواقب آن فکر کند.

5. تلفن های هوشمند از یادگیری جلوگیری می کنند

به گفته محققان ، این تلفن هوشمند با جلب توجه کودک به برنامه های هوشمند از رشد اقتصادی اقتصادی کودک جلوگیری می کند. استفاده طولانی مدت از تلفن های هوشمند و وابستگی به دستگاه های تلفن همراه باعث کاهش مهارت های ریاضی و علم کودکان می شود.

6. استفاده مداوم اعتیاد آور است

به دلیل تنوع گوشی های هوشمند ، ذهن کودکان به این دستگاه معتاد شده و تا بزرگسالی ادامه دارد.

7- تأثیر منفی بر سلامت روان کودک دارد

کارشناسان می گویند استفاده از تلفن های هوشمند و اینترنت یکی از دلایل افسردگی و رنج کودکان است. افراد می توانند کودکان را بصورت آنلاین و در گروه های چت آزار دهند و این می تواند تأثیر منفی بر سلامت روان آنها بگذارد.

8- تلفن های همراه باعث چاقی در کودکان می شوند

اگر کودک شما روزانه وقت زیادی را با استفاده از تلفن هوشمند می گذراند ، می تواند باعث عدم تحرک و چاقی شود و در نهایت سلامتی وی را به خطر بیندازد.

9- باعث بروز مشکلات رفتاری می شود

استفاده از تلفن های هوشمند به مدت دو ساعت در روز می تواند فرزندان شما را در مسائل عاطفی و اجتماعی در معرض خطر قرار دهد. بازی هایی که در تلفن های هوشمند کودکان بازی می شوند نیز می توانند با مشکلات شدید رفتاری همراه باشند.

10. باعث خشونت کودکان عادی می شود

تلفن های هوشمند کودکان در بازی ها و حملات سایبرنتیک در معرض خشونت قرار می گیرند ، و این رفتار به کودکان اجازه می دهد بپذیرند که رفتار خشونت آمیز یک روش معمول برای حل مشکلات است.

دکمه بازگشت به بالا