خبرهای کلی

۱۰ مکمل که باید همراه غذا مصرف شوند

بهترین راه برای به دست آوردن ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز ، پیگیری روزانه یک رژیم غذایی سالم و متعادل است. با این وجود ، بعضی اوقات رژیم شما ممکن است تمام مواد مغذی ضروری بدن شما را در طول روز تامین نکند. در این حالت استفاده از مکمل های غذایی راه حل مناسبی است.

به گزارش رویداد برتر ، دوران ایران وی نوشت: “ویتامین ها و مکمل های معدنی می توانند به جلوگیری از این کمبودهای غذایی در افرادی که از سلامتی خوبی برخوردار نیستند ، کمک کنند و یا به میزان کافی مواد مغذی بیشتری را نسبت به نیاز خود مصرف کنند.” آنها کمک می کنند از رژیم غذایی خود خارج شوند. در مورد مکمل های غذایی ، انتخاب دوز مناسب و همچنین نحوه مصرف آن و مصرف چه عاملی از اهمیت برخوردار است.

ویتامین A.

ویتامین A ، که به تقویت سیستم ایمنی و بینایی کمک می کند ، یک ویتامین محلول در چربی است ، بدین معنی که بدن آن را از چربی های رژیم غذایی جذب می کند. بنابراین ، بهتر است ویتامین A را با غذا میل کنید. بتاکاروتن (منبع مهمی از ویتامین A) رایج ترین نوع ویتامین در مواد غذایی و مکمل ها است. میزان توصیه شده روزانه ویتامین A بسته به سن و جنس از افراد به فرد دیگر متفاوت است.

پروبیوتیک ها

برای کاهش اثرات اسید معده ، که می تواند این باکتری های مفید را از بین ببرد ، باید از وعده های غذایی قبل یا قبل از غذا استفاده شود. مصرف پروبیوتیک بعد از غذا مزایای مشابهی نخواهد داشت. مطالعه ای در سال 2011 که در مجله Beneficial Microbes منتشر شده است ، نشان داد که مفیدترین باکتری ها در زمان مصرف 30 دقیقه قبل یا در طول وعده غذایی از یک مکمل پروبیوتیک اضافی زنده می مانند. این درحالی بود که مصرف این مکمل نیم ساعت بعد از غذا نشان داد که بسیاری از پروبیوتیک ها زنده مانده اند. به نظر می رسد مصرف برخی از چربی ها به بقای پروبیوتیک ها نیز کمک می کند. محققان دریافتند که وقتی شرکت کنندگان مشروبات الکلی شیر یا جو دوسر می نوشند ، باکتری های بیشتری از زمانی که آب سیب یا آب می نوشند زنده مانده اند.

ویتامین D.

هنگامی که پوست در معرض آفتاب قرار دارد ، بدن قادر به تولید ویتامین D است ، اما این ماده مغذی را می توان از منابع غذایی نیز دریافت کرد. اگر قصد مصرف مکمل های ویتامین D را دارید ، باید آنها را با غذا میل کنید ، ترجیحاً با بزرگترین وعده غذایی روز ، که احتمالاً حاوی چربی بیشتری است. ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است و مصرف آن با غذا به جذب بهتر آن کمک می کند. مطالعه ای در سال 2010 که در ژورنال تحقیقات استخوانی و معدنی منتشر شد ، نشان داد که می تواند جذب ویتامین D را تا 50 درصد افزایش دهد.

ویتامین E.

ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که می تواند بدن را در برابر مولکول های مضر به نام رادیکال های آزاد محافظت کند ، خصوصاً اگر همراه غذا مصرف شود. این ویتامین محلول در چربی است ، بنابراین مصرف آن با غذا به جذب بهتر بدن کمک می کند.

روغن ماهی

اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامتی انسان مفید هستند و ماهی یکی از بهترین منابع آنها است. اما اگر شما علاقه ای به خوردن ماهی ندارید و روغن ماهی بخشی از کارهای روزمره شماست ، مکمل های روغن ماهی را با یک وعده میل کنید. توصیه می شود صبحانه از مکمل روغن ماهی استفاده کنید تا از استفراغ و خاکسپاری خودداری کنید.

ویتامین K

ویتامین K به ایجاد لخته شدن استخوان و خون کمک می کند ، اما کمبود آن نادر است. اگر پزشک شما مکمل ویتامین K را توصیه می کند ، به خاطر داشته باشید که این ویتامین محلول در چربی است و باید آن را با یک وعده غذایی حاوی چربی کمی مصرف کنید.

کلسیم

دو نوع کلسیم اصلی وجود دارد که شامل کربنات کلسیم و سیترات کلسیم است. نیترات سیترات کلسیم به همراه غذا لازم نیست ، اما اسید معده تولید شده در وعده های غذایی به جذب بهتر این نوع کلسیم کمک می کند. همچنین باید توجه داشت که مکمل ها اغلب حاوی کلسیم محلول در چربی و ویتامین D هستند که به جذب بهتر این ماده معدنی کمک می کند. این مکمل ها باید همراه با غذا نیز مصرف شوند. صرف نظر از نوع مصرف ، بهتر است به طور همزمان بیش از 600 میلی گرم کلسیم مصرف نکنید. بدن نمی تواند هر بار بیش از این مقدار جذب کند ، بنابراین مقدار اضافی هدر می رود. همچنین اگر از مکمل های کلسیم استفاده می کنید ، مقادیر زیادی از مواد غذایی را فشار دهید تا بدن شما آماده جذب بیشتر شود.

مولتی ویتامین

بیشتر مولتی ویتامین ها حاوی ترکیبی از ویتامین های محلول در آب (مانند ویتامین های B و C) و ویتامین های محلول در چربی هستند ، بنابراین باید بدن خود را برای جذب هر دو آماده کنید. منطقی است که نیمی از یک مولتی ویتامین با کیفیت را در صبح و نیمی دیگر بعد از ظهر مصرف کنید زیرا مقدار اضافی مواد محلول در آب در کمتر از 16 ساعت در ادرار دفع می شود. برای حفظ یک سطح نسبتاً پایدار ، نیمی از مولتی ویتامین را با کمی آب گرم ، چای یا قهوه مصرف کنید و حتماً از قبل کمی چربی بخورید مثلاً کمی گردو. این جذب بهتر اجزای محلول در چربی مولتی ویتامین ها را تسهیل می کند.

اکیناسه

اگرچه هیچ مدرک قطعی مبنی بر وجود اکیناسه وجود ندارد ، اما یکی از محبوب ترین مکمل های گیاهی در بازار است. اکیناسه معده خالی توصیه نمی شود ، بنابراین قبل از غذا باید آن را میل کنید.

اهن

بسیاری از افراد به ویژه خانم ها کم خونی فقر آهن دارند و پزشک شما ممکن است مکمل آهن را توصیه کند. هنگامی که مکمل های آهن روی معده خالی گرفته می شود ، بدن آنها را راحت تر جذب می کند ، اما برخی از مردم هنوز هم ترجیح می دهند این مکمل را با غذا مصرف کنند. آهن می تواند باعث مشکلات گوارشی مانند حالت تهوع ، اسهال و گرفتگی شود اما مصرف مکمل های غذایی از این عوارض ناخوشایند جلوگیری می کند. در هنگام مصرف مکمل های آهن از مکمل های کافئین ، شیر و کلسیم خودداری کنید زیرا در جذب آهن دخالت دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا