توضیح بیمه مرکزی درباره حذف فیزیکی بیمه‌نامه

توضیح بیمه مرکزی درباره حذف فیزیکی بیمه‌نامه
با توجه به پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر

سلیمانی امیری در سمپوزیوم شبکه فروش بیمه زنجان یکشنبه شب افزود: “حتی اگر 100٪ فعالیت خود را در صنعت بیمه الکترونیکی انجام دهیم ، باز هم کار فروش در آژانس ها است و شبکه فروش از بین نمی رود.”

وی اظهار کرد: امکان ندارد صنعت بیمه بدون حضور نمایندگان فروش کلیه بیمه نامه ها را حذف کند.

وی افزود: خاتمه بدنی بیمه نامه ها عجله ای نداشته و مذاکرات و توافقات لازم با شرکت های بیمه طی چند ماه گذشته انجام شده است.

سلیمانی امیری با تأکید بر اینکه بیمه نامه مرکزی نقدینگی نمایندگان نیست ، اظهار داشت: “بیمه نامه الکترونیکی نمایندگان را از بین نمی برد بلکه به جای استفاده از کاغذ به روشی مدرن ، به بیمه گذاران اطلاع می دهد.”

وی گفت: بیمه مرکزی نوآوری ها را به عنوان واسطه پذیرفته است و افزود: بیمه نامه های صادر شده توسط استارتاپ ها یک تخلف محسوب می شود و رسیدگی خواهد شد.

وی افزود: “همانطور که کرونا و همه بیماری ها واقعیتی هستند که باید در آن زندگی کنیم ، شروع کارها واقعیتی است که نمی توان بر آن غلبه کرد اما به عنوان یک آژانس در مقررات درمان می شود.”

وی خاطرنشان کرد: این کارگزاران علاوه بر راه اندازی استارت آپ ها برای تسهیل کارگزاران سنتی ، گزینه هایی نیز دارند که به زودی توسط هیات بیمه مرکزی تأیید می شوند.

رئیس بیمه مرکزی گفت: ارتباط نزدیک با کارگزاران بیمه و کارگزاران ، همراه با چالش های شنوایی ، نظرات و پیشنهادات منجر به تصمیم گیری های واقعی می شود ، در غیر این صورت نتایج تصمیمات اتخاذ شده در فضای غیرواقعی برای صنعت بیمه مفید نخواهد بود.

وی گفت: سهم استان زنجان از نفوذ بیمه نسبت به جمعیت استان است و میانگین کشوری پایین است.

سلیمانی افزود: تعداد کارگزاران و آژانسهای بیمه در مقایسه با جمعیت استان اندک نیست ، اما سهم درآمد در کارمزد و ایجاد سبد پرتفوی اندک است که باید بررسی شود.

وی افزود: با توجه به رشد صنعتی در استان زنجان ، پتانسیل زیادی در این استان وجود دارد که شبکه فروش بیمه می بایست از آن بهره برداری کند.

70 هزار عامل بیمه در کشور وجود دارد.

دکمه بازگشت به بالا