خبرهای کلی

از عوارض جانبی مصرف بیش از حد غذاهای کنسروی

در طی یک بیماری همه گیر ، بسیاری از افراد برای کاهش بازدیدهای تجاری خود ، غذاهای طولانی مانند کنسرو را خریداری می کنند. اما آیا رژیم غذایی پر از غذاهای تازه می تواند در طولانی مدت تأثیر منفی بر سلامت انسان بگذارد؟

به گزارش رویداد برتر عصر ایران در این گزارش آمده است: “قوطی ها معمولاً حاوی مقادیر زیادی سدیم و سایر مواد نگهدارنده برای طولانی تر شدن عمر مفید آنها هستند که می تواند عوارض جانبی منفی بر سلامت انسان داشته باشد.” به خصوص اگر رژیم غذایی شما حاوی بیشتر این غذاها باشد.

سدیم اضافی می تواند تأثیر مضر بر فشار خون و سایر شرایط مرتبط با قلب داشته باشد و منجر به احتباس مایعات و تورم شود.

این دیگر رایج نیست ، اما هنوز نگرانی هایی وجود دارد که مواد غذایی کنسرو حاوی بیسفنول هستند. در حقیقت ، غذاهای کنسرو هستند. 10٪ هنوز هم حاوی مواد شیمیایی است و اگر به طور مرتب مصرف شود ، می تواند باعث فشار خون بالا و حتی خطر سرطان شود. اگر می خواهید مواد غذایی کنسرو بخرید ، حتماً انواع متنوعی را تهیه کنید که حاوی بیسفنول نباشد.

آیا ارزش غذایی میوه و سبزیجات تازه از نمونه های منجمد و کنسرو بیشتر است؟

بستگی دارد در بیشتر موارد ، هیچ تفاوتی در ارزش غذایی محصولات کنسرو ساخته شده با میوه و سبزیجات تازه وجود ندارد. تفاوت این است که چه عناصر برای بهبود طعم و ماندگاری به محصولات کنسرو اضافه شده اند. بسیاری از قندهای کنسرو شده در شربت غوطه ور می شوند. بیش از حد سدیم همچنین یک نگرانی جدی برای سبزیجات کنسرو است.

محصولات کنسرو کم سدیم یا سدیم اضافه کننده انتخاب بهتری هستند. اگر نمی توانید آنها را هزینه کنید ، سبزیجات را قبل از غذا بشویید.

میوه و سبزیجات کنسرو شده معمولاً از مواد مغذی هنگام باز کردن درب هستند ، بنابراین بهتر است هر چه سریعتر آنها را میل کنید تا مطمئن شوید که تمام مواد مغذی موردنیاز خود را آورده اید.

مواد غذایی کنسرو منجمد؛ کدامیک بهتر است؟

به طور کلی ، محصولات منجمد انتخاب بهتری است زیرا میوه یا سبزیجات رسیده ، که حاوی بیشتر مواد مغذی نیز است ، و فرآیند انجماد را آغاز کرده است. میوه ها و سبزیجات منجمد به احتمال زیاد حاوی مواد نگهدارنده هستند و اغلب از مواد غذایی کنسرو خوشمزه تر هستند. در پایان ، انتخاب تا حد زیادی به آنچه در دسترس شماست بستگی دارد. اگر میوه‌ها و سبزیجات منجمد یا غذای کنسرو می خورید ، بهتر است چیزی نخورید.

میوه و سبزیجات کنسرو شده معمولاً به دلیل گرما در هنگام کنسرو ، ارزش غذایی خود را از دست می دهند. بسیاری از میوه های کنسرو شده و سبزیجات کنسرو شده هنوز حاوی مواد مغذی خوبی هستند ، بنابراین می توانید از ماده موجود در آن استفاده کنید.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا