خبرهای کلی

اندیشه سیاسی امام راحل اندیشه مطرح منطقه است

با توجه به پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر

حجت الاسلام و المسلمین “سیدمحمدحسن ابوترابی فرد” در مصاحبه ای امروز در هدر توضیح افکار و شخصیت امام خمینی (ره) ، به شاخص های بالای فکری انسان اشاره کرد و گفت: “انسان همه انسان ، عقلانی و متدین است. توانایی ، قرارداد هنوز در معرض خطر است. خلق و خوی ها ، خواسته ها و طغیان های فرد گاهی اوقات علیرغم شاخص های معقول داخلی در او سقوط می کند. به طور ساده ، جوامع بشری در معرض تهدیدات و سقوط قرار می گیرند.

وی به شخصیت خودسازی امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: بدون داشتن توانایی بزرگ ملی و منطقه ای ، انقلاب اسلامی قطعاً آن را نامگذاری می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی ، شخصی ، اندیشه های امام خمینی (ره) را به بخش های فردی ، ملی ، منطقه ای و فرامنطقه ای تقسیم کرد و گفت: می توان گفت که دیگر جنبه های ایده امام از تعلیم و تربیت انسانی و انسانی و بستگی به ساختار محیط دارد.

وی گفت: “دغدغه امام در مورد ملی شدن استقلال ایران ، استقلال و اتحاد و پایه و اساس دموکراسی است که واقعیت کلمه است.” امروز این ایده ها در معرض خطر هستند. آزادی یکی از اساسی ترین عقاید امام است. استقلال یعنی عزت یک ملت که از نظر استکبار خوشایند نیست.

ابوترابی فرد در حوزه منطقه‌ای و فراملی ایده امام (ره) اظهار داشت: امام خمینی (ره) معتقد است كه جهان اسلام باید متحد باشد. ما نمی توانیم یک فکر بزرگ ایرانی در مورد عراق و فلسطین عظیم داشته باشیم.

رادنی شکسپیر ، تحلیلگر امور بین الملل در پیوند ویدیویی با تیتر امشب گفت: “امام خمینی نه تنها یک رهبر مذهبی ، بلکه یک رهبر بزرگ سیاسی نیز بود.”

وی افزود: دولت های غربی در تلاشند ایده های او را از بین ببرند زیرا او می خواست کشورش استقلال داشته باشد و تحت عنوان انگلیس و ایالات متحده قرار نگیرد.

دکمه بازگشت به بالا