هنر و فرهنگ

تئاتر و آفتاب و کرونا در چهارراه ولیعصر

در ساعت پنج بهار بهار ، عابران پیاده در تقاطع ولیعصر زیاد شلوغ نیستند؛ حتی بازرگانانی که روز عیدشان جشن گرفته می شوند ، فضای زیادی ندارند. آنها انتظار دارند که خورشید کمی طلوع کند و گرما را تحمل کند. گروه های تئاتر خیابانی نیز در ساعات گرم اجرا کردند.

به گزارش رویداد برتر ، در تاریخ 12 ژوئن ساعت 5 بعدازظهر ، پس از چهار ماه سکوت ، سرانجام صدای بازیگران در خارج از مجموعه تئاتر شهر شنیده شد. آن روز با پنج اجرای خیابانی ، جشن کرنا تئاتر به پایان رسید ، اما نگران کننده است که چقدر این شروع مجدد از سوی تماشاگران خوب شد.

نمایش های خیابانی معمولاً مخاطب دارد. رهگذرانی که بعضی اوقات کنجکاو هستند و تماشای این اجراها هستند. حال اگر این نمایش در نگاه اول مخاطب را به خود جلب کند ، مخاطبان مکانی برای خودشان ایجاد کرده اند و این یک امید برای آنها است.

اجراهای خیابانی برای تماشاگران رایگان است. مخاطب بلیط برای او خریداری نخواهد کرد. لازم نیست نمایش را از ابتدا تا انتها دنبال کنید. می توانید نمایش را از وسط اجرا تماشا کنید ، یا اگر نمایش او را جذب نمی کند ، می توانید سر خود را پایین بیاورید و در مدت پنج دقیقه ترک کنید. این ممکن است نمایش های خیابانی را به طور کلی در بینندگان محبوب کند ، اما به آن نیاز دارد. چرا بیننده برای تماشای تئاتر مجبور است در زیر آفتاب بایستد ؟! و حال اینکه چرا وی تصمیم گرفت که مسئولان تئاتر برای برگزاری اجراهای خیابانی ساعت 5 بعد از ظهر تصمیم بگیرند ، یک سوال منطقی به نظر می رسد.

تئاتر شهری تعداد نسبتاً زیادی صندلی در فضای باز دارد. صندلی های اجتماعی طولانی و یک فوت و نیم ، اما کمتر تماشاگر به نظر می رسند ، برای نشستن در زیر آفتاب و تماشای تئاتر خیابانی قوی هستند. با این حال ، در هر گوشه ای که یک درخت سایه می اندازد ، تعداد بیشتری از مردم در حال تماشای آن هستند. تنها تفاوت این است که فاصله اجتماعی آنها بسیار کمتر از یک متر و نیم است.

مسئولان تئاتر خیابانی برای ترغیب مخاطب برای نمایش نمایش ، در حال تغییر برنامه نمایش هستند. در حال حاضر آزمایش و خطا است.

برنامه “بستر 18” امیرحسین انصافی برای اجرای بازیگران و اولین نمایش. سپس چهار گروه دیگر شروع می شود. این امکان وجود دارد که گروه های اجرایی بتوانند در مدت زمان بسیار کوتاهی طی یک یا دو روز ارائه های خود را برای این ارائه ها آماده کنند. عنوان این نمایش عبارت است از: “من ، شما ، ما ، تئاتر ، زندگی ، کرونا”. به گروهها پیشنهاد شده است كه روی این عنوان تمرکز كنند ، اما این تعهد الزامی نیست و برخی نمایشنامه های دیگر خود را اجرا می كنند.

این برنامه 10 روز یعنی تا پایان خرداد ماه ادامه دارد و گروه های سخنرانی هر بار چندین بار اجرا می کنند. مهلت 30 دقیقه ای برای هر نمایش وجود دارد.

امیرحسین انصافی اولین هنرمند اجرا کننده تئاتر می گوید: “این یک شروع است اما مطمئناً در آینده بهتر خواهد شد و مردم از آنها استقبال بیشتری خواهند کرد.”

طبق برنامه اصلی ، نمایش ها هر روز بین ساعت 5 تا 7 عصر برگزار می شود ، اما دفتر تئاتر خیابانی ممکن است کلاس دیگری را انتخاب کند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا