خبرهای کلی

تاوان سخت اسرائیل – رویداد برتر

اقدام اخیر نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو برای شامل بخش مهمی از کرانه باختری و دره اردن عواقب خطرناکی برای صلح جهانی دارد. نتانیاهو در سالهای اخیر دچار مشکلات بسیاری در حوزه های داخلی و منطقه ای شده است ، و حتی برگزاری چهار انتخابات محلی نتوانسته است پیروزی مطلق برای حزب لیکود تحت رهبری خود بدست آورد. او اکنون از فضای موجود استفاده می کند و چهار سال گذشته از دونالد ترامپ استفاده کرده است تا از جامعه بین المللی و حتی تیم رئیس جمهور پول درآورد.

اگر نتانیاهو بخواهد ظرف دو ماه آینده از زور برای اتصال بخشی از کرانه باختری به سرزمین های اشغالی 1967 استفاده کند ، یک انتفاضه جدید در سرزمین های اشغالی آغاز می شود. در عین حال ، سازمان شهرداری منحل می شود. از سال 1993 ، هنگامی که مذاکرات در اسلو آغاز شد و توافق نامه ای با همین نام حاصل شد ، تشکیلات خودگردان حقوق بشر با تعدادی از مذاکرات با رژیم صهیونیستی برای اجرای توافق نامه اسلو انجام داده است. با این حال ، شرایط این توافق توسط رژیم صهیونیستی اجرا نشده است و نتانیاهو هم اکنون در تلاش است تا 36 درصد از کرانه باختری را به سرزمین های اشغالی اضافه کند. این نشان می دهد که وی در حال توسعه قدرت خود برای اشغال بخش دیگری از سرزمین های اشغالی است. در همین حال ، اردن تهدید کرد که در صورت پیوستن نتانیاهو به دره اردن در سرزمین های اشغالی ، وارد نخواهد شد.

بنابراین می توان پیش بینی کرد که اقدامات گسترده نتانیاهو منجر به انتفاضه جدید و افزایش خشونت در سرزمین های اشغالی خواهد شد و این به نفع رژیم صهیونیستی نخواهد بود. از طرف دیگر ، جامعه جهانی نیز تحت تأثیر کاخ سفید است. سازمان های بین المللی مانند شورای امنیت سازمان ملل متحد ، حتی سازمان همکاری های اسلامی و اتحادیه عرب در نهادهای منطقه فلج و غیرفعال شده اند. اتحادیه عرب تنها با صدور بیانیه ای ابراز تمایل و توانایی نهادهای بین المللی و عربی که قادر به پاسخگویی مناسب به تجاوز اسرائیل نیستند ، صادر کرده است.

در همین حال ، مردم فلسطین در تلاشند تا جلوی الحاق کرانه باختری را بگیرند. اما اگر رژیم صهیونیستی اقدامی انجام دهد ، جنگ در منطقه و فلسطین ادامه خواهد یافت. با توجه به قدرت حماس و جهاد اسلامی برای پاسخگویی به تجاوز رژیم صهیونیستی ، اسرائیل مطمئناً آسیب جدی خواهد دید.

310 311

دکمه بازگشت به بالا