خارجی

تشکیل “گروه فشار” از احزاب راست‌گرای اسرائیلی برای قانع کردن نتانیاهو جهت مخالفت با معامله قرن

به گفته منابع ، “گروه فشار” در مناطق اشغالی در حال توسعه است. رهبران حزب لیکود و سایر احزاب راستگرا و شوراهای شهر قصد دارند مانع از پذیرش نتانیاهو توافقنامه قرن با ساختار فعلی آن شوند.

بر خلاف آنچه آمریكا در برنامه کاری كاپیتان پیشنهاد می كند ، گروه فشار مخالف اندیشه یك كشور فلسطین است ، حتی اگر آینده توافق نامه ها با واشنگتن را تضعیف كند. آنها همچنین از نتانیاهو می خواهند بدون شناسایی سایر بندهای توافق کاپیتان ، به کرانه باختری در مناطق اشغالی بپیوندد.

این گروه از نتانیاهو می خواهد تا نقشه ضمیمه کرانه باختری را بررسی کند ، که برخی از شهرکهای یهودی را در خارج از مرزهای دروغین سرزمین های اشغالی قرار می دهد.

در ماه ژوئیه ، مقامات رژیم صهیونیستی موضوع جعل حاکمیت خود را در حدود 30 درصد از کرانه باختری ، به ویژه در غور ، اردن ، در خلیج شمالی عدن و شهرکهای یهودی مطرح خواهند کرد.

روزنامه ماکار ریشون گزارش داد که بسیاری از اعضای لیکود و سایر احزاب راست گرایانه در هفته های اخیر به رهبری رهبران شوراهای شهر در کرانه باختری تحت فشار قرار گرفته اند. اعتقاد بر این است که اگر الحاق زمین سرزمین ها مبادله ای برای تشکیل کشور فلسطین باشد ، مطمئناً “یک فاجعه” خواهد بود. برنامه های مختلفی برای آنچه دولت تصویب كرده و به نمایندگان و وزیران كست ارائه داده است ، برای اعمال فشار بر نتانیاهو برای تغییر برنامه های اساسی و قصد دولت آمریكا برای به رسمیت شناختن كشور فلسطین ، تهیه شده است. سیاست اسرائیل را انجام دهید.

به مدت دو دهه ، رهبران دو دهم شورای شهر با نمایندگان مجلس و وزیران صحبت كردند ، خواه از لیكود یا احزاب راست گرا. آنها همچنین با نمایندگان حزب مخالف یمینا دیدار کردند.

این کمپین تاکنون نتایج مثبتی به همراه داشته است تا آنجا که کرانه باختری تعدادی از وزیران طرفدار غرب را متقاعد کرده است اما از اظهار نظر خودداری کرده است و منتظر برنامه نتانیاهو ماه آینده است. افزایش دادن.

به گفته یكی از مقامات ، برنامه هایی كه مورد توجه كارشناسان آمریكا قرار گرفته است “امنیت ملی اسرائیل و جان ساكنان آن” را تضعیف می كند و اینكه كسانی كه در مناطق كوچك یهودی زندگی می كنند از ماندن یا ترك ممنوع است. طبق این طرح ، 25،000 شهر مجبور به تفکیک بی سر و صدا خواهند بود و همه اعضای کنست و وزرا معتقدند مشکلی وجود دارد و آنها به ساختار فعلی این طرح رأی نخواهند داد.

در همین حال ، نفتالی بنت ، رهبر حزب یمن گفت که معتقد است این فشارها نخست وزیر را وادار می کند تا نظر خود را تغییر دهد.

وی خاطرنشان کرد: “حاکمیت” اسرائیل در بخش هایی از کرانه باختری “یک واقعه تاریخی” بود ، اما اینکه تشخیص یک کشور فلسطین بر اساس توافق نامه صد ساله “یک فاجعه” بود.

روزنامه مک کوری ریشون به نقل از مقامات حزب لیکود گفت که به رسمیت شناختن دولت فلسطین “خط قرمز” برای آنها است و تا زمانی که برنامه ایالات متحده خواستار تشکیل کشور فلسطین است ، چراغ سبز نخواهد داد.

ایالات متحده بارها و بارها به اسرائیل هشدار داده است كه بدون هماهنگی مذاكرات با واشنگتن یا خودگردان فلسطین ، اقدامات یک جانبه علیه کرانه باختری را انجام ندهد. به نظر می رسد که اسرائیل از ناآرامی های اخیر در ایالات متحده برای گفتگو درباره اقدامات یک جانبه و رویکرد انتخابی در مورد علت قرن ، استفاده می کند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا