خارجی

تظاهرات سراسری آمریکا چه تأثیری بر انتخابات 2020 دارد؟ / تلاش دموکرات‌ها برای جلب رأی اقلیت‌ها

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، گروه بین الملل و علیرغم پلیس آمریكا و تظاهرات های وحشیانه ملی در مورد قتل جورج فلوید ، مرد جوان سیاه فشار بر دولت ریاست جمهوری دونالد ترامپ ، استراتژیست های جمهوریخواه و ترامپ امیدوار هستند. آنها خواهند توانست این وقایع را به نفع خودشان انجام دهند و در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شوند. اما اگر شورش ها مشارکت اقلیت ها را در انتخابات سال 2020 افزایش دهد ، به نفع دموکرات ها خواهد بود.


بیشتر بخوانید:

بیدنت به طور رسمی توسط دموکرات ها علیه ترامپ منصوب شد


به گفته کارشناسان روابط بین الملل ، در میان اعتراضات و ناآرامی ها ، اقدامات ترامپ اوضاع را تشدید کرده و ناآرامی ها را تشدید می کند ، و رئیس جمهور آمریکا بر خلاف پیشینیان خود سعی در بهبود زخم ها و اطمینان به آنها داشت. وی از فرمانداران و شهرداران ایالتها و شهرها خواست تا در مورد “شورش” و “غارت” اقدامات قاطع انجام دهند. علاوه بر این ، قانون اساسی ایالات متحده بر حق رئیس جمهور برای کنترل پلیس و گارد ملی در ایالت ها و شهرها تأکید نمی کند ، اما ترامپ تهدید کرد که برای مقابله با اعتراضات مسالمت آمیز ، از نیروی نظامی و پلیس نظامی استفاده خواهد کرد.

ارتش ایالات متحده

پلیس نظامی آمریکا در خیابان های واشنگتن

ترامپ از تحریک سخنان خود برای تحریک مردم دریغ نکرد و اعتراضاتی را برانگیخت. اصطلاح “غارت شروع می شود ، تیراندازی آغاز می شود” به معنای تهدید تیراندازی و فرماندهی نبود ، بلکه استفاده تاریخی “فرماندار نژادپرست فلوریدا در صدر جنبش غیرنظامی 1967 که دستور تولید آتش نفت را صادر کرد” بود. علاوه بر این ، ادعا می شود که ناآرامی ها از زمان ترور مارتین لوتر کینگ در سال 1968 بی سابقه است و یکی از دلایل این امر قطعاً حضور ترامپ در کاخ سفید است.

تأثیر تحولات ایالات متحده بر روند انتخابات ریاست جمهوری

شکی نیست که این تحولات می تواند بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امسال تأثیر بگذارد و ترامپ و مشاورانش بعید است که به امید اینکه انتخابات ملی به نفع او تمام شود ، عمدا نفت را به آتش سوزی کنند. طبق استراتژی رئیس جمهور و فرضیه مشورتی رئیس جمهور ، اعتراضات فعلی ، مانند شورش های گسترده به دنبال ترور مارتین لوتر کینگ در آوریل 1968 ، که منجر به پیروزی نیکسون در انتخابات آن سال شد ، می تواند به پیروزی ترامپ منجر شود. توجه به این نکته ضروری است که باید چندین عامل مهم در نظر گرفته شود. از جمله موارد دیگر ، از زمان انتخابات سال 1968 ، نسبت رای دهندگان سفید پوست از حدود 90 درصد به 67 درصد کاهش یافته است. علاوه بر این ، مردم به نحوه اداره کرونا توسط ترامپ اعتراض می کنند و بحران اقتصادی ناشی از ویروس ، کشور را به چالش کشیده است.

اعتراضات آمریکا

اعتراضات آمریکا

دموکرات ها نباید از تمرکز روی جلوگیری از ترامپ در سوءاستفاده از اعتراضات صلح آمیز ، هراس داشته باشند و البته به دو موضوع حساس هستند: محکوم کردن نژادپرستی نهادینه شده پلیس و تأکید بر قانون و نظم. در همین رابطه ، جو بایدن ، رقیب ترامپ ، سعی كرد تا تسلیت خود را به معترضین مسالمت آمیز ابراز كند و از آنها خواست كه نظم و نظم را حفظ كنند. تظاهرات در ایالات متحده می تواند انگیزه تظاهرکنندگان برای شرکت در انتخابات و تغییر اوضاع سیاسی در این کشور را افزایش دهد. دموکرات ها و جمهوریخواهان همواره سعی کرده اند جایگاه خود را حفظ کنند. در همین راستا ، جمهوریخواهان به روش های مختلفی سعی در جذب اقلیت های نژادی و قومی دارند که معمولاً در انتخابات به دموکرات ها رأی می دهند.

علاوه بر این ، جامعه سیاسی ایالات متحده در سال های اخیر به طور فزاینده ای دو قطبی شده است و روند رو به رشد آن ناشی از اقدامات ترامپ است. در همین راستا ، اکثریت رأی دهندگان پیش از شروع انتخابات ، جهت گیری خود را انتخاب کرده اند و از طرف دیگر پیش داوری دارند. البته در شرایطی مانند این ، تعداد رأی دهندگان که می خواهند در یک کارزار انتخاباتی تصمیم گیری کنند ، کاهش می یابد و این می تواند بر رفتار ترامپ در هنگام ناآرامی تأثیر بگذارد. در گذشته ، ما رئیس جمهور ایالات متحده را دیدیم که با حملات بی سابقه ای به اقلیت ها و مهاجران ، سعی کنید تا آرای سفید پوستان را به دست بیاورید ، به ویژه کسانی که مدرک دانشگاهی ندارند.

انتهای پیام / 4106/4033 / پ

دکمه بازگشت به بالا