رویدادها

توصیه‌های برای پیشگیری از آتش‌سوزی‌های جنگلی

آفتاب نیوز:

محمود رضا مومنی ، کارشناس تغییر اوضاع ، در مقاله ای در کانال تلگرام در مورد تغییرات آب و هوا و آلودگی هوا به نکات زیر اشاره کرد:

* یکی از پیامدهای تغییر اوضاع ، گسترش و افزایش آتش سوزی در مراتع و جنگل ها است. این تغییرات باعث افزایش تعداد ، مدت و شدت آتش سوزی شده است.

توصیه هایی برای جلوگیری از آتش سوزی جنگل

* شرایط آب و هوایی در ایران تغییر کرده و گرم شدن کره زمین و تغییرات آب و هوایی شرایط بیشتری را برای مرتع و آتش سوزی جنگل ایجاد کرده است. بنابراین کشور ما بیشتر از گذشته مستعد آتش سوزی گسترده تر ، شدیدتر و خطرناک تر است ، بنابراین با توجه به این نکته ، کوچکترین اشتباه ما می تواند منجر به بروز بلایای جدی و جبران ناپذیر در مراتع ، جنگل ها و مناطق حفاظت شده شود.

* برای جلوگیری از آتش سوزی در جنگل ها و مراتع ، ابتدا باید از پرتاب سیگار ، بطری های شیشه ای و پلاستیکی به طبیعت و روشنایی آتش در مراتع و جنگل ها خودداری کنیم. در صورت نیاز به روشن کردن آتش ، اطمینان حاصل کنید که آتش کاملاً خاموش است.

* سازمان های مردم نهاد می توانند علی رغم کمبود دستگاه های اجرایی ، نقش مهمی را ایفا کنند. به عنوان مثال ، نقشه برداری از مناطق بالقوه و تهیه راه حلهای عملی برای مقابله با آتش سوزی در منطقه شما.

* سازمان های غیردولتی باید آموزش و آموزش گردشگران به ویژه روستاییان و عشایر اطراف را آغاز کنند و کشاورزان و جنگلبان را در مورد عواقب قرار دادن مزارع در آتش سوزی و چرای حیوانات ، بدون قوانینی برای منطقه و آگاهی های جدید و جایگزین آگاه سازند. راه حل ها هدیه.

* این سازمان های مردم نهاد همچنین می توانند برای مناطق قابل اشتعال قوانین جدید و دقیق تری تدوین کنند و می توانند در آموزش و اجرای آنها کوشا باشند.

* اقدامات بعدی برای مقابله با آتش سوزی های جنگلی و مرتعی شامل شناخت گرم شدن کره زمین و تغییر اوضاع در مدیریت و برنامه ریزی کلان کشور است. در این حالت ، باید در اسرع وقت برای کاهش تغییرات آب و هوا ، سازگاری و تاب آوری برنامه ریزی شود.

دکمه بازگشت به بالا