خبرهای کلی

توضیح بیمه مرکزی درباره حذف فیزیکی بیمه‌نامه

با توجه به پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر

سلیمانی امیری در سمپوزیوم شبکه فروش بیمه زنجان یکشنبه شب افزود: “حتی اگر 100٪ فعالیت خود را در صنعت بیمه الکترونیکی انجام دهیم ، باز هم کار فروش در آژانس ها است و شبکه فروش از بین نمی رود.”

وی اظهار کرد: امکان ندارد صنعت بیمه بدون حضور نمایندگان فروش کلیه بیمه نامه ها را حذف کند.

وی افزود: خاتمه بدنی بیمه نامه ها عجله ای نداشته و مذاکرات و توافقات لازم با شرکت های بیمه طی چند ماه گذشته انجام شده است.

سلیمانی امیری با تأکید بر اینکه بیمه نامه مرکزی نقدینگی نمایندگان نیست ، اظهار داشت: “بیمه نامه الکترونیکی نمایندگان را از بین نمی برد بلکه به جای استفاده از کاغذ به روشی مدرن ، به بیمه گذاران اطلاع می دهد.”

وی گفت: بیمه مرکزی نوآوری ها را به عنوان واسطه پذیرفته است و افزود: بیمه نامه های صادر شده توسط استارتاپ ها یک تخلف محسوب می شود و رسیدگی خواهد شد.

وی افزود: “همانطور که کرونا و همه بیماری ها واقعیتی هستند که باید در آن زندگی کنیم ، شروع کارها واقعیتی است که نمی توان بر آن غلبه کرد اما به عنوان یک آژانس در مقررات درمان می شود.”

وی خاطرنشان کرد: این کارگزاران علاوه بر راه اندازی استارت آپ ها برای تسهیل کارگزاران سنتی ، گزینه هایی نیز دارند که به زودی توسط هیات بیمه مرکزی تأیید می شوند.

رئیس بیمه مرکزی گفت: ارتباط نزدیک با کارگزاران بیمه و کارگزاران ، همراه با چالش های شنوایی ، نظرات و پیشنهادات منجر به تصمیم گیری های واقعی می شود ، در غیر این صورت نتایج تصمیمات اتخاذ شده در فضای غیرواقعی برای صنعت بیمه مفید نخواهد بود.

وی گفت: سهم استان زنجان از نفوذ بیمه نسبت به جمعیت استان است و میانگین کشوری پایین است.

سلیمانی افزود: تعداد کارگزاران و آژانسهای بیمه در مقایسه با جمعیت استان اندک نیست ، اما سهم درآمد در کارمزد و ایجاد سبد پرتفوی اندک است که باید بررسی شود.

وی افزود: با توجه به رشد صنعتی در استان زنجان ، پتانسیل زیادی در این استان وجود دارد که شبکه فروش بیمه می بایست از آن بهره برداری کند.

70 هزار عامل بیمه در کشور وجود دارد.

دکمه بازگشت به بالا