خبرهای کلی

مشروح 20، شنبه 17 خرداد 99

با توجه به پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر
در جلسه فوق العاده اوپک پلاس ، قیمت نفت از 40 دلار فراتر رفت.

****************************************
در حال حاضر دستورالعمل های بهداشتی باید رعایت شود … رئیس جمهور از مردم خواست که به زودی در جلسه مرکز ملی مبارزه با تاج گذاری این دستورالعمل ها را ترک نکنید.

آقای روحانی افزود: “تجربه سه ماه گذشته نشان می دهد که یک امید کاذب برای پنهان کردن هوای گرم به منظور تضعیف ویروس وجود دارد.”

رئیس جمهور همچنین از تهیه کالاهای اساسی و نیازهای بخش بهداشت اطمینان کرد و گفت که توزیع بسته های حمایتی در بین آسیب پذیرها تا زمانی که وی تحت کنترل Corona باشد ادامه خواهد یافت.
****************************************
با تصویب مرکز ملی مبارزه با کرونا ، نماز جمعه از ابتدای ماه جولای مطابق مقررات بهداشتی در مناطق زرد رنگ برگزار می شود * … در 15 ژوئن ، مرکز ملی کورونا موافقت کرد که با پیروی از دستورالعمل ها ، دوباره مهد کودک و مهد کودک را باز کند. تورهای مسافرتی داخلی نیز ممکن است از 15 ژوئن شروع به کار کنند. با تأیید مرکز ملی مبارزه با کرونا ، سینما ها و کنسرت ها از اوایل ماه ژوئیه به شرط برگزاری سالن ها حداکثر 50٪ ظرفیت و مطابقت کامل با پروتکل ها برای عموم آزاد خواهد بود.
****************************************
افزایش تاج مصرف آب … معاون وزیر انرژی گفت: کورونا الگوی مصرف آب خانگی را تغییر داده است … به گونه ای که مصرف آب آشامیدنی در کشور 35 درصد افزایش یافته است.

****************************************
سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 2269 شریان جدید عروق بیماری کرونا شناسایی شده که 527 مورد آن در بیمارستان بستری شده است. دکتر جهانپور افزود: متأسفانه 75 بیمار مبتلا به بیماری انسداد قلبی در 24 ساعت گذشته فوت کرده اند و تعداد قربانیان 8209 نفر بوده است.

هیچ فریادی برای نژادپرستی ، تبعیض و بی عدالتی در ایالات متحده وجود ندارد.
براساس برخی منابع تحقیق ، حداقل 85٪ از ایالات متحده آمریکا مستقیماً در اعتراضات ضد دولتی درگیر هستند. ارتش و پلیس همچنان از حداکثر خشونت و سرکوب برای خاموش کردن صدای مردم استفاده می کنند.
– ضبط صدا
برای نشان دادن همبستگی با اعتراضات مردم آمریکا در برابر بی عدالتی و تبعیض در کشورهای دیگر تظاهرات برگزار شده است. هزاران انگلیسی در مقابل پارلمان بریتانیا در لندن تجمع کردند تا حمایت خود را از معترضین آمریکایی نشان دهند. چندین معترض معترض در اعتراضات قضایی آمریكا در محله زانو می زنند.

هزاران استرالیایی در شهرهای سیدنی ، ملبورن و آدلاید برای محکوم کردن نژادپرستی در ایالات متحده و همچنین خشونت پلیس و ارتش علیه معترضین تجمع کردند.
تظاهرات بزرگی نیز در فرانکفورت و پاریس آلمان برگزار شد. تظاهرات مشابه در ژاپن و نروژ برای حمایت از معترضین آمریکایی برگزار شد.
طعنه سنگین روسیه در مورد ایالات متحده نیز جالب است. سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: “آمریکایی ها باید صدای سوء تفاهم خود را درباره سایر کشورها کنار بگذارند و تا آنجا که می توانند توجه کنند.” ماریا زاخاروونا به دولت آمریکا گفت: “لطفاً بیانیه ای را به خودتان ارائه دهید که حقوق بشر را نقض می کند.” نژادپرستی ، درگیری های شدید با معترضین و کشتار و بازداشت معترضین باید محکوم شود.
در پاسخ به وضعیت فعلی ایالات متحده ، عراقی ها هفده سال پس از حمله ایالات متحده پیام همبستگی با معترضین آمریکایی را ارسال کردند و به آنها گفت: “ما می خواهیم تنفس کنیم.”
عبدالباری آتوان ، سردبیر ریالیوم ، نیز به تحلیل بحران آمریکا پرداخت.

*******************
رئیس دادگستری بخاطر لزوم عدالت و دادرسی عادلانه برای مسئولان جرایم سیاسی ، بخشنامه ای را به مقامات قضایی کشور صادر کرد. براساس این بخشنامه ، افشای سیاسی این اتهام توسط دادستانی عمومی یا دادگاهی که پرونده در آن قرار گرفته است صورت می گیرد. جلسه رسیدگی به جرائم در نظر گرفته شده سیاسی ، باید با حضور هیئت منصفه در ملاء عام برگزار شود.
*****************************************
به پیشنهاد فرمانده نیروی انتظامی و با تأیید و تأیید فرمانده کل نیروهای مسلح ، سردار احمدعلی گودرزی به عنوان فرمانده پلیس مرزی منصوب شد. پیش از این گودرزی سردار معاون فرمانده مرزبانی ناجا بود.
*****************************************
رئیس جمهور موافقت کرد به عنوان رئیس بنیاد شهید و ایثارگران استعفا دهد … حجت الاسلام والمسلمین شهیدی به دلیل بیماری و توصیه های پزشکی استعفا داد * … آقای روحانی از تلاشهای هفت ساله آقای شهیدی در بنیاد شهید قدردانی کرد.
*****************************************
نام 15000 برنده قرعه کشی فوق العاده چهار کالای ایران خودرو منتشر شده است … پیامک به شماره انتخاب شده با شماره 300096440 یا 30006346 ارسال می شود.

مراسم قرعه کشی برنامه فروش فوق العاده شرکت خودروسازی سایپا نیز فردا برگزار می شود … هر دو خودروساز از فردا دور جدیدی از پیش فروش را آغاز می کنند … گفته می شود این پیش فروش دارای 75،000 اتومبیل است که چهار نفر است. طی دوازده ماه آینده تحویل داده می شود.

*****************************************
پلیس FATA همچنین با برنده شدن در یک بازی قرعه کشی قبل از وسایل نقلیه نسبت به کلاهبرداری هشدار داده است … پلیس FATA از مشتریان شرکت کننده در این قرعه کشی سوپر دعوت کرده است تا از برنده شدن اطمینان حاصل کنند که فقط esale.ikco.ir را اضافه کنید تا با استفاده از نام کاربری آن را پرداخت کنید و وارد کردن رمز عبور
*****************************************
جزئیات پرونده جاسوس آمریکایی در ایران … وزارت اطلاعات اعلام كرد كه مایكل وایت ، سرباز آمریكایی كه چند روز پیش آزاد شد ، دو سال پیش تحت پوشش یك توریست وارد ایران شد … … به گفته مدیرکل اطلاعات وزارت اطلاعات ، این جاسوسی وی می خواست به دنبال وسایل فریب آمیز آمریکایی برای جاسوسی برای شهروندان ایرانی باشد: وی دستگیر شد … مایکل وایت چند روز پیش در دادخواستی مبنی بر تشدید بیماری و دلایل انسانی تبعید شد. … مدیرکل غرامت ترامپ در گفتگو با ترامپ از تلاش های خود برای مذاکره با ایران گفت: “پس از ناامیدی و درماندگی ، پس از معالجه بیماری کورونا و مقابله با اعتراضات علیه تبعیض و نژادپرستی ، ترامپ باید به طرز ناامیدی مردم را به خود جلب کند.”
رئیس جمهور آمریكا كه از بازاریابی و نشانگان نمایش خیابانی رنج می برد ، نیز در مذاكرات با ایران دروغگو و فریب است … مدیر كل سرویس ضد اطلاعات اضافه كرد: برخی سیاست های آمریكا از جمله برایان هوك مرگ وی را در نظر می گیرند. مایکل وایت (به دلیل یک بیماری مزمن) برای استفاده بیشتر از سوءاستفاده سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران و گسترش بمب به اصطلاح خبری که با اخراج این مرد از ایران ، امکان رفتار غیر انسانی از سوی ایالات متحده به وی داده شد … وزارت اطلاعات حتی در گذشته ، با حداکثر شعور و اشراف اطلاعاتی ، کلیه جنبش های ضد امنیتی سرویس های اطلاعاتی خصمانه ، به ویژه ایالات متحده ، را تحت هر سقف ، با هسته ای قوی سرکوب می کند.
*****************************************
شروع امتحانات نهایی پایه دوازدهم ، پیروی از پروتکل های پزشکی … دانش آموزان باید ماسک و دستکش بپوشند *. مراقبان همچنین باید از تجمع دانشجویان در محل آزمایش جلوگیری کنند.

*****************************************
پادگان تهران 06 طی چهار ماه تبدیل به پارک شهری خواهد شد.

*****************************************
تعداد افراد در ایالات متحده با تاج تقریباً دو میلیون نفر است. کورونا تاکنون بیش از 111000 آمریکایی را کشته است. برزیل با 646000 آلوده و 35000 کشته ، دومین کشور بزرگ جهان پس از ایالات متحده است.

روسیه ، اسپانیا ، انگلیس ، هند ، ایتالیا ، پرو و ​​آلمان کشورهایی هستند که بیشترین تاج را دارند … تعداد مبتلایان به بیماری کرون در جهان در حال حاضر حدود 6،890،000 است … در حدود 400000 نفر افزایش یافته است.
مهلت سهامداران برای انتخاب روش مستقیم سرمایه تا 20 ژوئن تمدید شده است. اگر سهامداران روش مستقیم را انتخاب كنند ، آنها در 36 شركت فهرست شده و ثبت نشده سهام دریافت می كنند. پس از این مهلت ، روشهای سازمانی غیرمستقیم شروع می شود.
**************************************
در پایان معاملات امروز ، شاخص کل سهام 40،000 واحد افزایش یافت و به 1.68 میلیون واحد رسید.
**************************************
کابینه نخست وزیر عراق تکمیل شده است. پارلمان عراق رأی اعتماد به نفس وزیران خارجه در زمینه نفت ، فرهنگ ، کشاورزی ، سیاست تجارت ، عدالت و مهاجرت صادر کرد.
**************************************
ونیز دوباره در حال غرق شدن است … در شهرهای مختلف ایتالیا ، از جمله ونیز ، شرایط نامساعد آب و هوایی هنوز سطح آب شهر را بالا برده است … پدیده افزایش آب در این فصل در 20 سال گذشته در ونیز ، گزارشی بی سابقه ای را در این باره مشاهده کرد.
**************************************
21 متهم ، متهم به اختلال در سیستم ارزی و تسخیر ارز ، برای ششمین بار در جلوی میز قاضی در جلسه دادگاه حضور یافتند.

دکمه بازگشت به بالا