سلامت و دانش

مصرف شیرهای غیر پاستوریزه کار دست‌تان می‌دهد

آفتاب نیوز:

طبق اعلام موسسه ملی تحقیقات تغذیه ای و مواد غذایی ، دکتر پروین میرمیران گفت: “در حال حاضر ، این فناوری به قدری پیشرفته است که استریل کردن و همگن سازی شیر ، سلامتی شما را تضمین می کند.”

“اما اولویت ما این است که شیر را سالم نگه داریم و ضمن حفظ ارزش غذایی آن ، از شیر پاستوریزه یا همگن استفاده کنیم.” مصرف شیر برای سلامتی بدن ضروری است ، اما نوشیدن شیر فاسد یا آلوده می تواند باعث بیماری های خطرناک شود.

به گفته مدیر گروه تغذیه و رژیم غذایی کلینیکی ، روغن نخل نباید در محصولات لبنی استفاده شود. “البته روغنهای خوراکی برای بهبود طعم به انواع لبنیات به ویژه ماست اضافه می شوند و مصرف مکرر آن می تواند باعث مشکلات سلامتی شود.” ابزاری باشید. بنابراین ، در نشانه منشا و برچسب زدن مواد غذایی باید میزان و نوع چربی اضافه شده به آنها مشخص شود.

مدیر کل تغذیه و رژیم غذایی کلینیکی بر مصرف روزانه شیر در گروه های سنی مختلف تأکید کرد و اظهار داشت: توصیه می شود کودکان حداقل روزانه دو لیوان شیر بنوشند و به کودکان دو سال یا بالاتر توصیه شود که شیر کم چرب بنوشند. و طبق نظر اسلامی ، شیردهی توصیه می شود.

وی ادامه داد: تغذیه با شیر مادر مناسب ترین شکل تغذیه برای نوزادان است. پس از زایمان نباید شیر مادر را از دست داد. شیر مادر چربی با زنجیره متوسط ​​و طولانی است که به راحتی هضم می شود و شیر مادر حاوی حدود 4٪ چربی است. امروز ، علم به این نتیجه رسیده است که مادران در سرتاسر جهان و حتی در ایالات متحده به شیر دادن به فرزندان خود ترغیب می شوند.
میرمیران افزود: تحقیقات نشان می دهد که شیر مادر با وجود چربی آن برای رشد جسمی و روحی کودک ، رشد غشاهای سلولی مؤثر است. نوزادان شیرده در برابر بیماری هایی مانند سرطان ، ام اس و سایر بیماری ها مقاوم هستند. زیرا شیر مادر سرشار از ایمونوگلوبولین ها است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
وی درباره کودکانی که شیر مادر مصرف نمی کنند گفت: “عدم مصرف شیر مادر به نرم شدن استخوان ها منجر می شود و نمونه ها و دستورالعمل های روزانه می گوید که نوزادان باید شیر مادر را دریافت کنند.
مدیر گروه تغذیه و رژیم غذایی کلینیکی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره اثرات مصرف شیر بر استخوانها گفت: “افرادی که در دوران بلوغ تا دو لیوان شیر مصرف می کنند رشد بهتری دارند.” این بدان معنی است که رشد آنها متناسب با قد و ژنتیک خانواده خواهد بود. اما افرادی که شیر کمتری می نوشند ممکن است نتوانند از فرصتها استفاده کامل کنند.
میرمیران اظهار داشت: در گروه محصولات لبنی ، شیر بیشترین تأثیر را بر روی رسوبات کلسیم در استخوانهایی مانند ماست و پنیر دارد ، بنابراین ما شیر را برای جلوگیری از پوکی استخوان در کودکان و بزرگسالان توصیه می کنیم تا از پوکی استخوان و شکستگی در قسمت های مختلف دست و استخوان جلوگیری شود. و مصرف لبنیات ، به ویژه لبنیات غنی از ویتامین D. از آنجا که ویتامین D باعث افزایش جذب کلسیم می شود. روزانه دو لیوان شیر بنوشید تا از پوکی استخوان جلوگیری شود.
وی همچنین بر تأثیر مصرف شیر بر استحکام دندان تأکید کرد و اظهار داشت: از آنجا که ترکیب شیر کلسیم است ، توصیه می کنیم برای تقویت دندان های خود شیر مصرف کنید.

دکمه بازگشت به بالا