خبرهای کلی

وضعیت قرمز ابتلا به کرونا در گناوه/ این روند نگران‌کننده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه استان ها ، عصمت اسماعیلی؛ امروز وضعیت بیماری قلبی عروق بیماری کرونا در استان بوشهر و شهر گناوه رو به افزایش است و روز به روز بر تعداد مبتلایان به ویروس افزوده می شود.

افزایش شدید نمودار کروناویروس خطر نگران کننده عفونت با ویروس کشنده را ایجاد می کند و در این حالت ، برای مسئولان بسیار مهمتر است که کنترل بیشتری داشته باشند و پایبند به سلامتی انسان باشند و این نباید به راحتی انجام شود. به نظر می رسید اوضاع بدتر می شود.

در زمانی که تعداد مبتلایان تاج در شهر گناوه و بوشهر بسیار کمتر از شرایط فعلی بود ، شرایط بسیار سختی برای عبور و کنترل نقاط بهداشتی اتخاذ شد و مردم نقاط حساس را با حساسیت و دقت بیشتری مشاهده کردند ، در حالی که این امروز در اوج این ویروس شاهد سهل انگاری های زیادی هستیم.

در حالی که تعداد بیماران در شهر گناوه در اسفند ، فروردین و اردیبهشت سال گذشته کمتر بود ، در ماه ژوئن افزایش یافت و تاکنون به 117 مورد مثبت رسیده است.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ، تعداد افراد استان بوشهر با تاج تا 5 ژوئن به سال 1383 افزایش یافته است و 123 نفر مشخص شده است.

579 نفر در بوشهر ، 310 نفر در دشتستان و 117 نفر در گناوه زندگی می کنند که خطوط اول تا سوم موارد کرونا ویروس در استان است.

سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی امروز اعلام كرد كه استان بوشهر یكی از استانها در حالت آماده باش است. سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی امروز اعلام كرد كه استان بوشهر یكی از استانهای هشدار دهنده است.

کیانوش جهانپور اظهار داشت: با وجود تعداد نسبتاً در حال کاهش در بیمارستانهای استانهای هرمزگان ، آذربایجان شرقی و غربی ، کردستان ، کرمانشاه ، وضعیت خوزستان همچنان قرمز است. بوشهر ، سیستان و بلوچستان ، قزوین و خراسان رضوی هوشیار هستند.

با توجه به این شرایط و همچنین بازگشایی صنعت و مشاغل ، ترافیک بین شهرها و استانها افزایش می یابد و تاج حتی قبل از بدتر شدن اوضاع افزایش می یابد. شرکت در مکان های اجتماعی ، شلوغ ، مراسم تشییع جنازه ، عروسی ، جشن تولد و اجتماعات خانوادگی از همه مهم بود.

علاوه بر این ، اجرای کامل مقررات بهداشتی و برخورد با متخلفان در صورت عدم رعایت قوانین مصوب به منظور حفظ سلامت عمومی باید کاملاً پایش شود.

روند رو به رشد تاج در گناوه

در مصاحبه با آنلاین ، سخنگوی بهداشت و درمان شبکه بهداشت و درمان گناوه اظهار داشت: روند رو به رشد کورو ویروس در گناوه دلیلی برای نگرانی است.

هادی جوانبخت تصریح کرد: از ابتدای ژوئن و با افزایش تعداد مبتلایان به بیماری عروق بیماری کرونا قلب ، ویزیت های درمانی به اتحادیه های صنفی و اماکن تجاری و بازاری دو برابر شده است که در قالب بازرسی های لازم توسط کارشناسان بهداشت و گشت های مشترک توسط مرکز مبارزه با فساد انجام می شود.

وی افزود: کارشناسان این شبکه تاکنون 466 بازدید به واحدهای صنفی ، 49 فقره اخطار صادر کرده و 20 واحد صنفی را برای مجازات معرفی کرده اند.

جوانبخت اظهار داشت: به دلیل عدم رعایت پروتکل بهداشت و توجه توجه بازرسان بهداشت محیط شبکه 12 واحد از این صنف بسته شده است.

معاون وزیر بهداشت شبکه بهداشت و درمان گناوه تأکید کرد: سختی و تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی فقط با هدف تضمین سلامت اپراتورهای صنفی و خانواده ها و شهروندان آنها انجام می شود.

وی گفت: “از همه شهروندان گناوه می خواهیم که در همه اجتماعات که روند رو به رشد بیماری در این شهر وجود دارد ، خودداری کنند ، زیرا شرکت در مراسم تشییع جنازه ، عروسی ، جشن تولد و اجتماعات خانوادگی ، حتی در مراکز خرید شلوغ ، به احتمال زیاد آلوده می شود. “” این بیماری را افزایش می دهد.

بی احتیاطی بروز را افزایش می دهد

فرماندار گناوه در مصاحبه با آنلاین اظهار داشت: اصل و اساس کار حفظ و صیانت از سلامت انسان است و همه سهل انگاری و سهل انگاری از طرف کرونا باعث افزایش بیشتر بیماران می شود.

غلامرضا مهرجو اظهار داشت: همکاری بین افراد و اقشار اجتماعی از جمله بازار ، ادارات و دستگاههای اجرایی در رعایت استانداردها و پروتکل های بهداشتی به شکستن زنجیره بیماری های عروق بیماری کرونا قلب کمک می کند.

مهرجو اظهار داشت: ممکن است بازار و جامعه اداری احساس نکنند که هیچ نظارتی بر اجرای تصمیمات فرمان تاج گذاری در این شهر وجود ندارد ، اما در زمانی که شیوع بیماری گسترده است ، باید با احتیاط و فشرده تر عمل کنیم.

فرماندار گناوه افزود: با وجود کار زیاد ، شبکه بهداشت و درمان باید با همکاری سایر دستگاههای ذیربط ، بازار و اماکن عمومی را کنترل و کنترل کند.

Corona روند رو به رشدی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهری همچنین گفت: “براساس آمار ، شیوع ویروس و شیوع بیماری قلبی عروق بیماری کرونا در این محدوده از ماه گذشته رو به افزایش است.”

کشمیری افزود: در ماه گذشته ، کمتر از 500 نفر در استان بوشهر با کورو ویروس وجود داشتند ، اما امروز به سال 1383 رسیده است.

وی اظهار داشت: با افزایش تعداد مبتلایان به کروناویروس در استان بوشهر ، تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها افزایش می یابد و این در افزایش تعداد کشته ها بی اثر نخواهد بود.

کشمیری ادامه داد: با توجه به افزایش بستری در بیمارستان و مرگ و میر در استانهای همجوار مانند هرمزگان ، سیستان و بلوچستان و خوزستان ، استفاده از یخچال در مشکلات آب و هوایی ، هوای داخل خانه به دلیل هوای گرم و شیوع تاج ویروس بی اثر به نظر می رسد. “” این امر به این دلیل است که به مردم توصیه می شود که پنجره ها را باز نگه داشته و فضای آن کاملاً بسته نشود.

وی گفت: نادیده گرفتن مسائل بهداشتی ، افزایش سفر ، جشن و مراسم تشییع جنازه و افرادی که در اطراف خانه باغ و مردم زندگی می کنند شامل افزایش شیوع بیماری قلبی عروق بیماری کرونا در استان بوشهر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهری تأکید کرد: با توجه به روند رو به رشد این بیماری در استان و عدم امکان تعطیلی جوامع ، از احتقانات و تجمعات پیش بینی می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهری خاطرنشان کرد: در حال حاضر در اوج بیماری هستیم و باید کاری کنیم که در یک مرحله این رشد را متوقف کنیم و از شیوع این بیماری در استان جلوگیری کنیم.

در این شرایط ، همه مردم از توجه به مقررات و قوانین بهداشتی لازم می خواهند و با رعایت این استانداردها از سلامت خود و دیگران حمایت کنند.

دکمه بازگشت به بالا