خارجی

پمپئو: تا رفتار ایران عادی نشود فشار ادامه دارد!

وزیر امور خارجه آمریكا روز یکشنبه شب در مراسم افتتاحیه مجمع جهانی AJC 2020 در تهران حضور یافت و تأكید كرد كه آمریكا روابط نزدیك خود با تل آویو را ادامه خواهد داد و به ایران فشار می آورد.

براساس وب سایت “PRN News” وزیر امور خارجه مایك پومپئو در مورد ایران گفت: “ما همچنان فشار خواهیم گذاشت تا رژیم ایران تا زمانی که به طور عادی رفتار کند و از تهدید همسایگان خودداری کند.”

وزیر امور خارجه در ادامه گفت كه كشورش اجازه نمی دهد ایران بمب اتمی را بدست آورد. در همین حال ، ایران بارها اعلام کرده است که به دنبال ساخت بمب اتمی نبوده است. پومپئو با استناد به روابط نزدیک این کشور با رژیم صهیونیستی ، گفت: ایالات متحده و اسرائیل روابط ویژه ای با یکدیگر دارند.

وی از برنامه به اصطلاح صلح آمریكا در منطقه سخن گفت و اظهار داشت كه طرحی برای “چشم انداز صلح” در منطقه واقعی ترین راه برای پایان دادن به درگیری بین اسرائیل و مردم فلسطین است.

در مصاحبه اخیر ، برایان هوک ، فرستاده ویژه دولت ایالات متحده در ایران ، از نتایج تحریم ها علیه ایران ابراز خرسندی کرد. هوک در مصاحبه با شبکه خبری العربیه گفت: ایالات متحده در تلاش است بودجه ایران برای حوثی های یمنی را کاهش دهد. برایان هوک گفت ایالات متحده از نتیجه تحریم های اعمال شده علیه ایران راضی است. وی ادعا كرد كه سیاست آمریكا علیه ایران كشور را تضعیف كرده است.

پس از کناره گیری از توافق هسته ای برژام در ماه مه 2016 ، دولت آمریکا به اقدامات تحریک آمیز مانند درج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان های به اصطلاح “تروریستی” یا ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه رسید.

با این حال ، دونالد ترامپ ، که قول داده است سیاست سختگیرانه ای را در قبال ایران دنبال کند و این کشور را به سمت یک میز مذاکره بهتر سوق دهد ، به ایالات متحده فشار آورد تا با وجود تنش های شدید ، برنامه های خود را برای ایران خنثی کند.

310 311

دکمه بازگشت به بالا