خبرهای کلی

ابتلای ۲۵ میلیون نفر ایرانی به “کرونا” صحت ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر

علیرضا رئیسی در تیتر امشب گفت: “آزمایش مولکولی یا تشخیص عفونی (PCR) تنها راه تشخیص بیماری کووید 19 است.” تاکنون بیش از 14 میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس آلوده شده اند ، بنابراین هیچ پایه علمی برای ادعای وجود 25 میلیون نفر از افراد مبتلا به کرونا ویروس وجود ندارد. آزمایش PCR که مواد ژنتیکی ویروس و آزمایش آنتی ژن را شناسایی می کند که پروتئین های خاصی را در سطح ویروس شناسایی می کند.

معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: آزمایش سرولوژیکی یا آنتی بادی تاج نوع دیگری از آزمایش است که در آن از خون برای تست هایی استفاده می شود که هیچگونه ارزش تشخیصی برای بیماری ندارند. براین اساس وضعیت منطقه مشخص می شود. بنابراین ، نباید از آزمایش آنتی بادی برای تشخیص عفونت کروناویروس فعال استفاده کرد.

دکتر رئیسی با بیان اینکه تعداد کل تختخواب های بیمارستانی 110 هزار نفر است ، گفت: با فرض اینکه 25 نفر آلوده هستند ، 3 میلیون نفر نیز باید در بیمارستان بستری شوند.

وی دریافت که هدف از این کار عادی سازی فوران عروق کرونا ویروس و اجرای سیاست امنیت جمعی (گله) نیست. وی افزود: ستادهای ملی در زمینه های مختلف در حال تهیه گزارشی هستند و آخرین مطالعات در ایران و سراسر جهان ارائه و بررسی خواهد شد. سیاست وزارت بهداشت در مورد امنیت جمعی نیست. طبق فرمول های ریاضی ، 66 درصد از جمعیت در هر کشور باید از این بیماری رنج ببرند. از طرف دیگر ، هنوز مشخص نیست که آیا بیماری عروق کرونا ویروس قلب مسری است یا خیر ، بنابراین سیاست ایمنی عمومی کاملاً اشتباه است.
دکتر رئیسی گفت: “فقط با واکسیناسیون و قطع زنجیره انتقال می توان ایمنی ایجاد کرد.”

معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سلامت وی ​​نباید با آمار مرتبط باشد ، اظهار داشت: تنها راه مبارزه با ویروس عروق کرونا ویروس رعایت نکات بهداشتی است و تا زمانی که واکسن کشف نشود باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنید.

دکتر رئیسی افزود: ما واکسن را در سال آینده دریافت نمی کنیم.

معاون وزیر بهداشت با بیان عملکرد موفق شرکت های دانش بنیان در زمینه واکسیناسیون علیه بیماری کووید 19 ، گفت: ترس از نعمت های خداوند وجود دارد اما نباید از این ویروس هراس داشته باشیم. شما باید زندگی خود را با رعایت نکات بهداشتی ادامه دهید.

دکتر رئیسی از آزمایش رایگان برای پیشگیری از مراقبت های سرپایی خبر داد و اظهار داشت: “افرادی که به مراکز درمانی مراجعه می کنند ، از نظر پزشک و تشخیص رایگان علائم بیماری عروق کرونا ویروس ، پزشک رایگان دریافت می کنند.”

معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بر نظارت بر نکات بهداشتی تأکید کرد و اظهار داشت: مردم باید از مراجعه حضوری به بیمارستانها خودداری کنند؛ و از سیستم 4030 راهنمایی بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا