خارجی

اعتصاب هزاران نفری کارگران سراسر آمریکا علیه نژادپرستی اقتصادی

هزاران کارگر در سراسر ایالات متحده برای پیوستن به اعتراضات به خیابان ها رفته اند و از مقامات و شرکتها خواسته اند به نابرابری اقتصادی ناشی از نابرابری نژادی پایان دهند.

به گزارش رویداد برتر ، به نقل از اسپوتنیک ، روز دوشنبه ، بیش از 50 اتحادیه فعال و گروه فعال با ایجاد شعار “اعتصاب برای زندگی سیاه مهم است” اعتراض خود را از نیویورک به لس آنجلس آغاز کردند.

شرکت کنندگان شامل رانندگان ، کارمندان فست فود ، کارمندان مغازه ها و پیشخدمت ها و سایر صنایع کم درآمد هستند که تعداد جوامع دارای رنگ پوست به طور نامتناسب زیاد است. برگزار کنندگان تظاهرات می گویند حداقل 20،000 نفر در 160 شهر ایالات متحده به اعتراضات پیوستند.

معترض ، که در رستوران های فلوریدا کار می کند ، گفت که به اعتراضات پیوست تا برای درآمد خود بجنگد. یک فعال جنبش مبارزه با 15 دلار گفت: “من برای عدالت نژادی و اقتصادی می جنگم.”

جنبش 15 دلاری قصد خود را برای افزایش حداقل دستمزد ایالات متحده به 15 دلار در ساعت اعلام کرد. طبق گفته های این جنبش ، اعتراضات در سراسر کشور شامل 1500 اعتراض در سان فرانسیسکو است. معترضین شعارهایی مانند “ما ارزش بیش از این را داریم” سر دادند.

لیست ادعاهای جنبش در وب سایت جنبش شامل افزایش دستمزدها ، آزادی تشکیل اتحادیه ها ، بیمه درمانی و مرخصی پزشکی برای افراد بیمه نشده و همچنین اقدامات برای ریشه کن کردن چرخه چند نسلی فقر ناشی از حملات آنها به کار است. این ممکن بود
معترضین می گویند که به دلیل شرایط نامساعد ، عدم وجود امکان ارتباط از راه دور و محافظت ناکافی در برابر ویروس Corona ، تجهیزات محافظ شخصی را می خواهند. مطالعات نشان می دهد که آمریکایی های آفریقایی آفریقایی 60 درصد از مرگ و میرها را تشکیل می دهند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا