استان ها

تابستان بدون خاموشی با صرفه جویی در ساعات اوج مصرف

به گزارش خبرگزاری رویداد برتر از استان زنجان؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان در نشست خبری درباره مدیریت بار اوج تابستان گفت: 6 ژوئن تا 6 سپتامبر به دلیل افزایش دما ، زمان اوج مصرف برق کشور است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان در نشست خبری درباره مدیریت بار اوج تابستانی گفت: از 6 ژوئن تا 6 سپتامبر به دلیل افزایش دما ، اوج مصرف برق در کشور و ساعت طلایی مدیریت انرژی بین 13 تا 17 است. 20-22 شب.
علیرضا علیزاده با اشاره به توانمندی های صنعت برق ایران ، افزود: در رده بندی خاورمیانه ، صنعت برق ایران در رده چهاردهم جهان قرار دارد و کلیه زیرساخت های اساسی مورد نیاز برای تولید و توسعه این صنعت را دارد.
به گفته این مقام مسئول ، تولید برق مهمترین بخش هزینه است: ساخت نیروگاه در سراسر جهان برای افزایش تولید انرژی فسیلی نیاز به هزینه بالایی دارد.
ادامه داد: در سطح استان ، شرکت توزیع برق از چهار حلقه مدیریت تولید ، انتقال ، توزیع و مدیریت مصرف برای خدمت به مردم استفاده می کند.
مدیریت مصرف چهارمین دوره‌ای است که اخیراً برای آن پرداخت شده‌است و آن مدیریت و هدایت مصرف است. مردم می توانند نقش مهمی در این زمینه داشته باشند تا بتوانیم به راحتی و بدون قطع برق تنها بر اوج دوره قطع برق غلبه کنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان گفت: شرکت برق استان زنجان دارای شبکه توزیع 14317 کیلومتر است. مشترکین خانگی 80٪ از مشترکین این دامنه را تشکیل می دهند. این بخش 18٪ از مصرف برق استان را به خود اختصاص داده است. بخش های تجاری و دولتی پنج درصد از کل مصرف انرژی در استان زنجان را تشکیل می دهد.
وی اظهار داشت: بخش های کشاورزی و صنعتی در تولید ، توسعه و دستیابی به دارایی ها تولیدی و فعال است. بخش عمده ای از مصرف برق استان در بخش صنعتی است. استان زنجان در بخش مصرف صنعتی کشور است و میانگین مصرف صنعتی 37 52٪ دامنه.
علیزاده خاطرنشان کرد: تابستان فصل اوج مصرف برق است که برای مصرف سیستم خنک کننده در مناطق گرم ضروری است و ما را مجبور می کند تا سالانه 7 درصد ظرفیت نیروگاه ها ، خطوط انتقال و توزیع را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: 300 ساعت کل سال ، اجرای برنامه مصرف را تضمین نمی کند ، زیرا در این زمان هیچ نیروگاهی جدید احتیاج ندارد ، اما با مدیریت مصرف می توان این 300 ساعت را مدیریت کرد. با بهره برداری از فرصت ها و همکاری مردم می توان این میزان اوج مصرف را مرتفع کرد.
این مقام مسئول با اشاره به برنامه های تشویقی شرکت برای تجاوز به اوج مصرف ، گفت: ما برای حمل و نقل روزانه تفاهم نامه های مختلفی را با مشترکان صنعتی و کشاورزی امضا کرده ایم امسال تعداد شرکت کنندگان در مصرف اوج نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. تعداد زیادی وجود دارد
وی یادآور شد: “واحدهای تولیدی – با مدیریت مصرف اعمال شده امسال – نه تنها تولید را کاهش نمی دهد بلکه شعار سال که سال جهش تولید است به تولید آسیب نمی رساند.”
وی اظهار داشت: سال گذشته 70 میلیون پاداش به مشترکان کم مصرف پرداخت شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع زنجان تأکید کرد: برای تحویل دوره اوج مصرف برق ، تفاهم نامه همکاری را با بخش کشاورزی امضا کردیم و بیان داشت: اگر کشاورزان ظرف 4 ساعت پس از اوج از برق استفاده نکنند ، 20 ساعت باقیمانده برق نیز دریافت می کنند.
وی اظهار داشت: در بخش خانه ، رعایت الگوی مصرف را به عنوان یک شاخص در نظر می گیریم ، امسال نیز از ظرفیت استارتاپ ها برای مدیریت مصرف منزل استفاده خواهیم کرد. هزینه اسکناس و اسکناس را افزایش می دهد.

27

علیزاده با بیان اینکه میانگین مصرف منزل در زنجان 150 کیلووات است ، اظهار داشت: بنابراین در مدیریت مصرف کمتر از 300 کیلووات قابل مصرف است. از طرف دیگر ، تنها 15٪ از مشترکین در محدوده بالاتر از الگوهای مصرف مصرف می کنند.
وی ادامه داد: “شرکت توزیع برق ، بحث و گفتگو در مورد کیفیت خدمات و کیفیت معیارهای برق ، استفاده از سیستم خط تلفن ، استفاده از فناوری و سیستمهای هوشمند ، جایگزینی سیمهای مسی با کابلهای خودران را در اولویت و اهداف قرار داده است.” در این رابطه.
وی ارائه خدمات شخصی را یکی دیگر از اقدامات شرکت در جهت ارتقاء کیفیت خدمات دانست و گفت: “با این روش هم زمان و هم هزینه خدمات را کاهش می دهیم. فرآیندهای خدمات را تا نیمی از زمان فعلی کاهش خواهیم داد.”
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان با اشاره به تأسیس دفتر خدمات غایب اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری عروق کرونا ویروس قلب ، دفتر خدمات غایب در شرکت برق راه اندازی شده است. .
وی اظهار داشت: راه‌اندازی مرکز متخصص در نظارت بر بار و برق برای هوشمندسازی شبکه توزیع از جمله اقدامات ما برای نظارت بر مصرف مشترکان مختلف و افزایش تعداد کنتورهای هوشمند در این زمینه است.
این مقام مسئول با اشاره به ادعاهای شرکت توزیع نیروی برق زنجان ، اظهار داشت: ارائه خدمات بستگی به دریافت به موقع مطالبات دریافتی دارد. در حال حاضر 80 میلیارد تومان با تعرفه های مختلف در استان نیاز داریم.

دکمه بازگشت به بالا