خارجی

ترامپ بار دیگر برای درمان کرونا نسخه پیچید!

آفتابنیوز:

آسوشیتدپرس گزارش می دهد که دونالد ترامپ بار دیگر اطلاعات غلط در مورد درمان ویروس منتشر کرده است.

رسانه ها می گویند ، در توئیتر ، رئیس جمهور آمریكا مؤثرترین راه های درمان Covid-19 را زیر سوال برده است و پیام هایی را منتشر كرده است كه ادعا می كند هیدروكسیكلروكین می تواند بیماری عروق كرونر قلب را درمان كند. در پیامی که توسط ترامپ دوباره منتشر شده ، پزشک می گوید که از این دارو برای معالجه صدها نفر استفاده کرده است.

چندین مطالعه علمی اثربخشی این داروی ضد احتقان را در معالجه کوروی ویروس منکر شده است ، و در 17 ژوئن ، سازمان غذا و داروی ایالات متحده استفاده فوری این دارو را برای معالجه بیماری لغو کرد.

آزمایشات اخیر نشان داده است که استفاده از این دارو به درمان Covid-19 کمک نمی کند و در برخی موارد می تواند منجر به مشکلات قلبی شود.

حدود دو ماه پیش ، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، تادروس آدانوم گفت: آزمایش بالینی داروی هیدروکسی کلروکین برای درمان کوراو ویروس به دلیل نگرانی های ایمنی متوقف شده است.

Tehdros در جلسه آنلاین روز 26 ژوئن گفت: این سازمان آزمایشات بالینی این دارو را به طور موقت متوقف کرده است تا آزمایشات لازم توسط نهادهای نظارتی انجام شود.

این اقدام یک هفته پس از آن صورت می گیرد که مجله معتبر پزشکی Lancet در مقاله ای در مورد عوارض جانبی استفاده از داروی ضد مالاریا هیدروکسی کلروکین برای درمان تاج هشدار داد.

دکمه بازگشت به بالا