جامعه

تست‌های تشخیص کرونا چقدر اعتبار دارند؟

یک متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: حساسیت و ویژگی تست های تشخیصی تاج متغیر است و استفاده از اسکن سی تی به دلیل ارزان قیمت بودن و حساسیت بالا متداول ترین روش تشخیص تاج در کشور است.

به گزارش رویداد برتر دکتر شروین شکووهی در مورد انواع تست های تشخیصی تاج توضیح داد: یکی از تست هایی که از ابتدای شیوع تاج استفاده می شود ، آزمایش مولکولی “RT_PCR” است که با نمونه گیری از گلو ، بینی یا “برونکوسکوپی” و احتمال انجام یک آزمایش مثبت انجام می شود. هر یک از این روشها با سایرین متفاوت است.

وی با اشاره به اهمیت حساسیت و اختصاصی بودن تست های تاج گفت: نتیجه مثبت برای حساسیت یک تست ، یک نتیجه منفی و خاص بودن تست ها مهم است.

شکوهی گفت: تست های ذکر شده از ویژگی های بالایی برخوردار هستند اما حساسیت این نوع تست ها متفاوت است. به عنوان مثال ، حساسیت تست مولکولی “RT_PCR” ، که در آن 19 نمونه از گلو برای تشخیص کووید گرفته می شود ، 30٪ ، بینی 60٪ و حساسیت تست کنترل شده با نمونه برونکوسکوپی بیشتر از نمونه نازوفارنکس است.

این کارشناس درباره حساسیت تست ها توضیح داد: به عنوان مثال ، اگر گفته شود که حساسیت یک تست 30٪ و نتیجه آزمایش منفی است ، به این معنی که 30٪ می توان گفت که بیمار هیچ گونه احتمال کووید 19 و 70٪ ندارد. شما نمی توانید صحبت کنید.

شکوهی گفت: آزمایش مولکولی RT_PCR در ابتدای شیوع توسط پزشکان مورد استفاده قرار نگرفته است زیرا به دلیل هزینه بالا و حساسیت کم در دسترس نیست. با کاهش اشعه ، مشکلات زیادی برای بیمار ایجاد نمی کنند و مقرون به صرفه هستند ، هر چه بیشتر استفاده شود.

وی گفت: “تقویت ساده پستان خیلی حساس نیست ،” “یکی دیگر از آزمایشات متداول اخیراً که ما سعی در از بین بردن آن داریم ، آزمایش سرولوژیکی است که بسیاری از افراد قادر به انجام بیماری برای تشخیص بیماری عروق بیماری کرونا قلب هستند.” معنی ندارد.

طبق گفته فرد متخصص در هنر ، این نوع آزمایشات دارای بسیاری از مثبت و منفی کاذب است و نمی توان از آنها به روش قابل قبولی برای تشخیص بیماری استفاده کرد. وی گفت: “هدف از این آزمایش ارزیابی افرادی است که در گذشته به ویروس آلوده شده اند.”

مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: “البته آزمایشاتی نیز برای تشخیص تاج وجود دارد که در مجارستان مورد استفاده قرار نمی گیرد ، اما هیچ یک از این تست ها به طور قطعی وجود یا عدم وجود تاج را اثبات نمی کنند.”

شکوهی در مورد افرادی که بدنهای تاج را بدون هیچ گونه علائمی انجام می دهند توضیح داد: “انجام چنین آزمایش هایی مطلوب است اگر پس از تعیین نتیجه آزمایش ، قدرت و اراده لازم برای انجام اقدامات لازم وجود داشته باشد.”

وی ادامه داد: هرچه آزمایشات بیشتری انجام شود ، بیماران بدون علامت بیشتر مشخص می شوند ، اما شناسایی این افراد به تنهایی کافی نیست و وقتی فرهنگ فرد مورد نظر به مرحله ای رسیده است که مسئله قرنطینه یا ارگان های مناسب را مشاهده کند ، موثر است. قدرت اجرای قرنطینه را دارد.

این کارشناس ادامه می دهد علائم Covid 19 از زمان شیوع تاکنون تغییر نکرده است. وی توضیح داد: “با افزایش تعداد بیماران ، تظاهرات کمیاب بیماری نیز مشاهده می شود.” در حال حاضر تعداد مبتلایان به این بیماری در جهان به یک میلیون رسیده است ، بنابراین مشاهده علائم مختلف این بیماری ناشی از افزایش تعداد بیماران است.

وی گفت: “علائم اولیه دستگاه گوارش علائم بیماری عروق بیماری کرونا قلب است.”

شکوهی افزود: “این بدان معنی است که اگر کسی چهار ماه پیش بدون تنگی نفس و تب به علائمی مانند اسهال و آلرژی پوستی به مراکز درمانی رفته بود ، آزمایش تاج را انجام نمی داد ، اما اکنون با توجه به وسعت بیماری گسترش می یابد. اگر کشور در همان شرایط به پزشک مراجعه کند ، باید آزمایش شود.

یک مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأکید کرد: دلیل اینکه برخی می گویند علائم بیماری تغییر کرده این است که اطلاعات در مورد علائم بالینی این بیماری در ابتدا ناکافی بود اما هنوز کافی نبود بیش از بیماری قلب و عروق بیماری کرونا.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا