اقتصادی

تنها سه درصد رانندگان وام کرونایی گرفتند

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: “فقط حدود سه درصد رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری قادر به دریافت گزینه های درمان عروق کرونا ویروس بوده اند و با توجه به اینکه همه رانندگان هنوز نتوانسته اند برای یک سیستم کارآمد ثبت نام کنند ، درخواست تمدید را دارند.” ما مهلت تعیین کرده ایم و امیدواریم که این درخواست تصویب شود.

به گزارش رویداد برتر ، شیوع ویروس کرونا در داخل کشور و کاهش سفرهای مسافری-استانی که در ایام نوروز و تعطیلات قبلی تخمین زده شده تا 80 درصد باشد ، بر رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری تأثیر گذاشته است. ادامه دادن. محل کار تجاری آنها نیز دچار مشکل شد.

سرانجام ، عبدال هاشم حسنیا ، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل ، از تأیید و اختصاص حدود 700 میلیارد تومانی به 113 هزار و 501 مسافر مسافر بین شهری در مرکز ملی کرونا خبر داد. مقرر شد این رهبران 6 میلیون تومان تسهیلات داشته باشند. از ماه ژوئیه یک کمیسیون 12٪ و بازپرداخت 24 ماهه دریافت خواهید کرد.

اما روند ثبت نام و پرداخت این تسهیلات کند به نظر می رسد. همانطور که داریوش باقرجوان ، مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راه وشهرسازی در این رابطه به رویداد برتر گفت: “تسهیلات و روند پرداخت کرونا کند بوده و با وجود تعداد زیادی از رانندگان ثبت شده ، سایت و سامانه کار نمی کنند.” و او با مشکلات روبرو است.

وی افزود: از حدود 113000 مسافر بین شهری در ناوگان حمل و نقل عمومی ، تنها حدود 4000 نفر امروز موفق به اخذ 6 میلیون تومان شده اند که این تقریباً سه درصد از کلیه رانندگان است.با توجه به اینکه مهلت ثبت نام 5 مرداد در یک سیستم کارآمد تعیین شده است. ما خواستار تمدید این مهلت شدیم تا همه رانندگان در این سیستم ثبت نام کنند.

باقریاوان همچنین درباره برخی از مشکلات رانندگان در پرداخت خدمات بانکی مصوب مرکز ملی آنتی كرونا تصریح كرد: برخی از بانكها با وجود اینكه این بانك در مرکز ملی ضد كرونا تأیید شده و نیاز به ضمانت از رانندگان غیر از رانندگان مصوب دارد ، سختگیرانه است. بنابراین درایورهای بین شهری ، دستیابی به این خدمات را دشوار می دانند و بعضی اوقات به صورت معوقه پرداخت می شوند. ما از کلیه مسئولان بانک و متولیان اصلی آنها یعنی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی می خواهیم این موانع را برطرف کنند تا رانندگان مشکلی با این گزینه ها نداشته باشند که باید در ماه ژوئیه به حساب آنها واریز شود.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا