رویدادها

روند طلاق بعد از ۲۰ سال کاهشی شد

آفتاب نیوز:

تقی رستموندی در اولین جلسه با سران وزارت کشور ، عملکرد وزارت کشور در حوزه اجتماعی را تشریح کرد و گفت: با وجود شرایط اقتصادی و زندگی کشور ، با مشکلات جدیدی روبرو شد اما در عرصه اجتماعی موفق شد. در زمینه طلاق ، پس از 20 سال ، روند صعودی در دو سال گذشته با توجه به دو شاخص مهم میزان طلاق رو به کاهش است که نشانگر تحکیم و ثبات خانواده است ، یعنی طلاق از هر هزار زن متاهل در هر 8.6 دهم به 7. 9- به دنبال گزارشی از مقام معظم رهبری در سال 1994 ، ما در تلاشیم تا در سه حوزه به تقویت نظام اجتماعی کمک کنیم.

رستم وندی در ادامه این سه زمینه را توضیح داد: اول؛ سیستم نظارت یا مشاهده اجتماعی که در آن شاخص های علمی به صورت روزانه ، هفتگی و ماهانه استخراج و پایش می شوند. دومین؛ سیستم سیاستگذاری و برنامه ریزی اجتماعی ، که پس از سه مرحله با ارتقاء سطح شورای اجتماعی و برنامه ای جامع جهت کاهش آسیب های اجتماعی ، به مرحله نهایی خود رسیده است و کلیه اقدامات تحت این برنامه جامع تدوین می شود و سومین سیستم اجرای سیستم اجتماعی است.

روند طلاق بعد از 20 سال کند شده است

وی با بیان اینکه در زمینه اجتماعی ، ما سه برنامه مهم اجتماعی را اجرا می کنیم ، افزود: اندازه گیری سرمایه اجتماعی کشور که مبتنی بر اعتماد اجتماعی و مشارکت مردم است.

رستم وندی گفت: “دستور دوم بررسی رضایت اجتماعی یا نارضایتی اجتماعی است. آخرین نظرسنجی در این زمینه حاوی نکات مهمی است که می تواند سیگنال همه سیاست گذاران و رهبران کشور باشد. دستور کار سوم آسیب های سلامت و اجتماعی در حال انجام است.” ما در حال جنگ هستیم.

در کلیه برنامه های اجتماعی ، سه معیار اصلی برای مقابله با گروه های آسیب پذیر ، آسیب پذیر و آسیب پذیر ، اماکن و محلات است که باعث ایجاد آسیب های اجتماعی می شود ، از جمله در حومه شهرها و زندان ها و موضوعات مهم مضر مانند طلاق ، اعتیاد و فساد اخلاقی. دخالت رخ می دهد.

رئیس سازمان امور اجتماعی با اشاره به موفقیت این پروژه برای کاهش آسیب های اجتماعی اظهار داشت: اگرچه هنوز مشکلات موجود در حوزه اجتماعی وجود دارد و ما از انتظارات مقام معظم رهبری در این زمینه فاصله داریم ، اما ما سعی کرده ایم این کار را انجام دهیم. این وضعیت از آنجا آغاز شد که تعدادی از شاخص های اقتصادی از جمله بیکاری ، تورم ، ضریب جینی و ارزش پول ملی با امروز بسیار متفاوت است که محققان می گویند تأثیر مستقیمی در تولید آسیب های اجتماعی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: “جنایات خشونت آمیز در کشور برای دو قتل بزرگ و تجاوز جنسی در دهه گذشته از سال 1990 افزایش نیافته است ، نشان می دهد که ما در سازمان های امنیتی موفق کشور موفق بوده ایم.

رستم وندی به یک پروژه ملی برای راه اندازی دفاتر توسعه و توسعه محلی در حومه کشور اشاره کرد و گفت: 235 محله کشور در 22 استان و 36 شهر ایجاد شده است که 6 کارشناس در هر دفتر فعال هستند. ارائه دهندگان خدمات و افراد کار می کنند.

وی افزود: با ایجاد خدمات کمکی ، سه میلیون نفر از 11 میلیون نفری در حومه شهر تحت پوشش این آژانس ها بودند که اطلاعات دقیقی در مورد مشخصات ساکنان منطقه جمع آوری کردند و 40 سال در این منطقه عقب بودند. ما این کار را 3 سال انجام دادیم.

رئیس سازمان امور اجتماعی با اشاره به اینکه هزار کارگر با تجربه و ماهر در این دفاتر مستقر شده اند و می تواند 3 هزار و 725 شغل در این محلات ایجاد کند ، گفت: در کل 90 میلیارد گوجه فرنگی در دفاتر امداد هزینه شده است ، اما 2 هزار و 800 میلیارد گوجه فرنگی به اهدا کنندگان و دستگاه های اجرایی اهدا شده است. در همسایگی.

طبق اطلاعات پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ رستم وندی تأکید کرد: براساس ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی ، این وزارتخانه در سال جاری منجر به 150000 میلیارد تومان اعتبار در زمینه آسیب های اجتماعی و حاشیه نشینی برای خدمات دفاتر شده است.

دکمه بازگشت به بالا