خبرهای کلی

زیبای پرخطر – رویداد برتر

با افزایش دمای هوا ، ترافیک در جاده های چالوس و آتراق در کنار رود کرج افزایش یافته و زنگ های هشدار در این رودخانه پرتاب شده است.

به گزارش رویداد برتر ، این روزنامه مربا وی نوشت: “جاده چالوس یکی از مهمترین مسیرهای دسترسی به شمال ایران برای ساکنان استانهای تهران و البرز است که یکی از مراکز توریستی کشور است.” این جاده که از شهر کرج در استان البرز شروع می شود و به چالوس (مازندران) ختم می شود ، یکی از زیباترین جاده های جهان است که مناظر تمیز و طبیعی که مناظر پاک و طبیعی آن وجود دارد بسیاری از گردشگران و دوستداران طبیعت را به خود جلب می کند. دهکده ها و بناها و کاخ های تاریخی ، آبشارهای زیبا ، دره ها ، کوه ها ، وجود دو دامنه اسکی دیزنی و خور و رودخانه خروشان کرج برخی از جاذبه های این محور حمل و نقل است که باعث می شود بسیاری از هموطنان در طول هفته و ماه یا رسیدن به شمال کشور به این کشور بروند. . از این شافت استفاده کنید یا لبه را برای استراحت و آرامش انتخاب کنید. در دسترس بودن در اطراف جاده چالوس ، یعنی محل اقامت در امتداد رودخانه عایق بندی شده و مرطوب کرج؛ یعنی ارتباط با زیبایی و خطر؛ هشدار گاهی به معنای پایان تلخ زندگی است. رابطه با گرما ، که نتیجه هشدارهای شدید است ، نتیجه اعتماد به رودخانه هاست ، به همان اندازه زیبایی آن ویرانگر و خطرناک است.

25 نقطه تصادف را تعیین کنید

هر سال که به تابستان می رویم ، گرم است. ازدحام ترافیک در جاده چالوس سنگین تر می شود و هر روز تعداد خودروهایی که به سمت شمال کشور حرکت می کنند یا در اطراف جاده زیبای کرج و رودخانه رانندگی می کنند ، زیاد می شوند. رویه ای که در نهایت لیستی تلخ از نام های غرق کننده باقی می ماند و همانطور که از شواهد نشان می دهد ، حتی امسال نیز از بروز کرونا ویروس کاسته نشده است. از آنجا که سفر هنوز هم قوی است.

برای آشنایی با افرادی که این روزها چند ساعت سرگرم کننده رود کرج را انتخاب کردند ، به منطقه رودخانه رفتیم و با سه خانواده گفتگو کردیم. خانواده هایی که قبول دارند از خطرات زندگی در سواحل رودخانه بی اطلاع هستند و تنها خوشبختی امروز آنها این است که در چنین مکان ها و فضاهایی قرار بگیرند. البته نکته جالب این بود که آنها برای نزدیک شدن به رودخانه هزینه ای را از صاحبان خانه پرداخت می کردند و می دانستند که اگر اتفاقی بیفتد ، هیچ کس مسئولیت زندگی آنها را بر عهده نخواهد گرفت.

محمدرضا فلاح نژاد ، مدیرکل بحران استانداران البرز گفت: هیچ بستر کافی در رودخانه وجود ندارد. وی معتقد است این محور جاده خوبی برای گردشگران نیست ، اما از آن استفاده می شود.

به گفته مدیرکل دفتر بحران دولت البرز ، 25 سایت تصادف در امتداد رودخانه کرج شناسایی شده و وظایف دارایی ها نیز در این رابطه تعریف شده است. علائم هشدار دهنده را روی عدد مورد نظر در این محور قرار دهید. روسای جمهور همچنین باید پاسگاه هایی مانند آتش نشانی ، خدمات اورژانس ، هلال احمر و غواصان را تنظیم کنند و عملکرد این آژانس ها را با گشت های منظم روزانه کنترل کنند.

فلاح نژاد ادامه می دهد: بهره برداران باغ های خانوادگی ، اماکن تفریحی و رستوران ها نیز موظفند شرایط ایمنی را در اختیار مسافران و گردشگران قرار دهند تا علائم هشداردهنده را برای استفاده از هدایای طبیعی ، برای محافظت و استفاده از محیط زیست نصب کنند. اگر حوضه رودخانه آلوده باشد یا خداوند کسی را از غرق شدن نجات دهد ، باید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند و پاسخگو باشند.

3 رودخانه آب و هوایی

در بخش آسارا که از جاده کرج – چالوس 80 کیلومتر فاصله دارد و قطب حمل و نقل استان های تهران و مازندران و بسیاری از استان های دیگر است ، غواصان محلی و جانبازان خاطرات زیادی از انبوه ماموریت های داوطلبانه برای نظارت و نگهبانی از رودخانه دارند. نیروهایی که همواره عاشق بوده اند و در واقع در نجات جان گردشگران حضور داشتند ، این بهانه برای حضور کافی است و می شنویم که در نزدیکی رود کرج بیش از 63 روستا وجود دارد که میانگین جمعیت آنها 30 هزار نفر است.

جمشید مهرنور مسئول یکی از این گروه های غواصی در البرز است. گروهی که غواصان حرفه ای را تحت پوشش تعاونی جمع کردند.

وی افزایش غرق شدن را به حضور آمبولانس های غیر متخصص نسبت داد. نیروهایی که برای کمک به آنها به درون آب می روند و خود را اسیر و غرق می کنند!

به گفته مهرنور ، تقریباً 30 نفر در حال غرق شدن در رودخانه هستند و بیش از 27 لاشه از ابتدای سال گذشته به دلیل غرق شدن از رودخانه خارج شده اند. وی بنابراین تأکید می کند که پیشگیری ، نظارت و حفاظت از آب همیشه مفیدترین و عاقلان ترین کار بوده است و امیدوار است که کمتر کسی در این موارد قربانی شود.

مهرنور به ما می گوید شرایط موجود در رودخانه کرج متفاوت است: حتی با تابستان های گرم دمای آب از منهای 5 درجه سانتیگراد پایین می آید و اگر موجودی درون آب بیفتد از سرما و ترس شوکه می شود. این شوک همچنین منجر به سکته مغزی می شود. از آنجا که بدن در کمتر از چند دقیقه بی حس می شود ، شل می شود و در آب می ماند و به دلیل برخورد شدید سنگ ها و اشیاء تیز ، جایی برای زندگی باقی نمی ماند و همین مسئله است.

وی همچنین توضیح می دهد: رودخانه کرج دارای سه اقلیم متفاوت است. با عبور وسیعی به نام گدار ، جریان آب کند است. آبشار متوسط ​​، عرض متوسط ​​، این زوزه می زند و بیشتر حوادث رودخانه ای مربوط به این نقاط است و یک رودخانه کم عرض با عرض کم به نام وحشی است. همچنین این اشتباه است که بیشتر غرق شده ها توانایی و توانایی فردی خود را در شنا می دانند.

یک شعار اجرا کنید

این تفاسیر تا زمانی که برنامه های جامع سازمانی ، گردشگری و اشتغال زایی در جاده کرج – چالوس مطابق با اکولوژی منطقه تهیه و اجرا نشود ، مشکلات این محور گردشگری زیبا حل نمی شود و حل نمی شود. این محور توریستی با توجه به ملاحظات محیطی و زیست محیطی ، مهارت ها و شرایط بسیار مناسبی را برای ایجاد مسیرهای قایقرانی و سایر فعالیت های آبی در پشت دریاچه سد ، ساماندهی مسابقات قایقرانی در مناطق وحشی و خروشان رودخانه ، مزارع ماهی و غیره و همچنین جذب گردشگران در حین ایجاد شغل دارد. آهسته. تدریجی. به همین دلیل است که یک شعار ثابت ، زیبا و جالب برای مسئولان نهادهای مختلف وجود دارد: “این جاده باید به یک مقصد گردشگری تبدیل شود.” اما در پشت شعار یک واقعیت پنهان است که به ما یادآوری می کند که این شعار تنها کافی نیست و آرزوهای مسئولان استان و همدلی بومیان برآورده می شود. “آنگاه به سادگی متوجه شدیم.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا