خبرهای کلی

فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در شهرستان دیلم تقویت می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، حجت الاسلام محمود اسدی شنبه شب در دیدار با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم اظهار داشت: یکی از اصلی ترین ولادت های انقلاب اسلامی نماز جمعه بود.

وی افزود: نماز جمعه یکی از رایحه های معطر است که مردم استنشاق می کنند و نقش بسیار مهمی در انقلاب اسلامی و ترویج دین داشته است.

امام جمعه دیلم با اشاره به روز 5 مرداد ، سالگرد اولین نماز جمعه در تاریخ انقلاب ، افزود: نماز جمعه پایه و اساس کمک و پاسداری از انقلاب است.

وی نماز جمعه را پایه و اساس امامت ، ولیعه ، تقوی و تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: نماز جمعه نمادهای برجسته و شایسته انقلاب است و مردم را به عبادت الهی ، بیان احادیث اسلامی و پرستش دین و سرپرستی دعوت می کند. برای یادگیری یک نماز جمعه

اسدی حمایت و همکاری نهادهای فرهنگی را به ویژه فعال سازی کانون های فرهنگی هنری مساجد که بستر بسیار مناسبی برای شناخت استعدادهای نوجوانان و جوانان است ، خواند و اظهار داشت: “مراکز فرهنگی و هنری مساجد مراکزی هستند که می توانند در ارتقاء اهداف فرهنگی نقش اساسی داشته باشند. “

رئیس شورای فرهنگی عمومی شهر دیلم همچنین تصریح کرد: یکی از رویکردهای اساسی و مهم نماز جمعه تقویت فعالیت های فرهنگی ، هنری و مذهبی شهر و جلب اقشار مختلف مردم بویژه نوجوانان و جوانان به مسجد است.

رئیس دفتر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر در این جلسه اظهار داشت: در 5 آگوست ، سالگرد اولین نماز جمعه به رهبری آیت الله طالقانی ، من قدردانی از حضور مستمر و مؤثر و همکاری همه جانبه نماز جمعه محترم در دیلم را ضروری می دانم. و متشکرم.

زهره محنایی وی در مورد نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ترغیب نوجوانان و جوانان برای ایفای نقش مهم در نماز جمعه ، افزود: مراکز فرهنگی و هنری مساجد مراکزی هستند که می توانند نقش اساسی در ارتقاء امور فرهنگی ، مذهبی و اجتماعی در جامعه داشته باشند.

وی ضمن اعلام همکاری و مشارکت همه جانبه برای برگزاری شکوهمندترین نماز جمعه در شهر دیلم ، اظهار داشت: این دفتر آماده است تا در کلیه برنامه های فرهنگی ، هنری و مذهبی با ائمه جمعه و سایر نهادها در کلیه برنامه های فرهنگی ، هنری و مذهبی خدمت کند. ” او وظیفه مهم الهی را انجام می دهد.

دکمه بازگشت به بالا